HERON Cake 1-2-3

Hi All,
Zijn er al meer mensen die deze bak hebben opgehaald en opengemaakt?
Nou kan ik een aardig potje doorlonten hoor maar zoals hij geleverd is moet ik dus zelf ook nog aan de slag met lont.
Het begin is goed aangegeven en van cake 1 naar 2 lukt ook goed. Het zit m in de verbinding van 2 naar 3.. Deze is niet zoals op de foto 'afdekpapier' op de eerste pagina. De spare fuse van 2 zit absoluut niet in de buurt van de main van nr 3.. Is het trouwens de bedoeling dat cake 2 en 3 in elkaar overlopen of dat ze tegelijk de lucht in gaan? Aan de filmpje te zien tegelijk.. Maar op de eerste pagina wordt de indruk gewekt dat ze in elkaar over moeten lopen..

Ik waarschuw jullie dus alvast om dit niet om 5 voor 12 te gaan doen of, nog erger, buiten op de stoep de cake pas open te maken en er dan achter komen dat het dus meer werk is dan verwacht..

Biaaatch

Nog een leuk weetje: de heron 1-2-3 is iets kleiner van formaat verpakking dan de heron 4-5-6 , ik heb ze allebei en zal ze op film zetten, mits het weer meewerkt

Hi All,
Zijn er al meer mensen die deze bak hebben opgehaald en opengemaakt?
Nou kan ik een aardig potje doorlonten hoor maar zoals hij geleverd is moet ik dus zelf ook nog aan de slag met lont.
Het begin is goed aangegeven en van cake 1 naar 2 lukt ook goed. Het zit m in de verbinding van 2 naar 3.. Deze is niet zoals op de foto 'afdekpapier' op de eerste pagina. De spare fuse van 2 zit absoluut niet in de buurt van de main van nr 3.. Is het trouwens de bedoeling dat cake 2 en 3 in elkaar overlopen of dat ze tegelijk de lucht in gaan? Aan de filmpje te zien tegelijk.. Maar op de eerste pagina wordt de indruk gewekt dat ze in elkaar over moeten lopen..

Ik waarschuw jullie dus alvast om dit niet om 5 voor 12 te gaan doen of, nog erger, buiten op de stoep de cake pas open te maken en er dan achter komen dat het dus meer werk is dan verwacht..

Biaaatch

Dit geldt ook voor cake 4-5-6 die ik vandaag heb opgehaald. De middelste twee cakes zijn volgens mij alleen te verbinden met extra lont. 'even de twee lonten in elkaar schuiven' is hier niet het geval. Of cake 2 en 3 na elkaar moeten afgaan, of tegelijk, daar ben ik nog niet uit. Tips zijn welkom!

Als je goed hardt aan de lonten trekt zul je zien dat er een aardig stuk Quick fuse te voorschijn komt, hierdoor zijn ze makkelijk te verbinden. Zorg er wel voor dat je zo dicht mogelijk taped bij het begin van de quick fuse zodat de cakes gelijk achter elkaar doorgaan en je geen pauzes krijgt

Thanks! Ik zal vanavond even kijken en hem alvast prepareren.
Naast tapen was ik sowieso van plan om een stukje quickfuse over de verbinding heen te schuiven.
En klopt het ook dat cakes 2 en 3 tegelijk, in V-shape, geschoten moeten worden?
Aan de filmpjes te zien van wel toch?

Ciao

Dankzij t filmpje is het ook hier goed gekomen!
Zelfs de spare van de laatste cake gebruikt om er een finale van 4x de Pronk H2O aan vast te hangen!
Nu nog hope dat t weer meezit morgen!

Wat onwijs leuk gedaan dat je er een video van gemaakt hebt. Zeer duidelijk en hier gaan heel wat mensen wat aan hebben. Super gedaan. En dan die duim op t einde :D

Filmpje verwijderd?

Ik zie em graag tegemoet in elk geval. Deze bak was mijn topper van de avond. Wat een super lange mooie box is dit zeg. En ik heb em op film :D

De Heron cake 4-5-6 heb ik nog, ik had geen zin meer om deze nog door te lonten.

Het doorlonten zoals in het filmpje kwam overigens totaal niet overeen met het instructie filmpje. De chineesjes hadden het lont wat je eruit moest trekken helemaal onder een stuk ijzerdraad geplaatst. Maar ja na alles kapot te hebben gescheurd en doorverbonden kon ik toch losgaan en zoals hierboven al gezegd het was genieten geblazen.

Deze doorlont cakes raadt ik de normale consument overigens af of je moet de avond ervoor even rustig tijd nemen om de boel door te lonten, tijd die ik niet had :)

Filmpje!
Heron 123 + 4x Pronk H20:
http://www.youtube.com/watch?v=KEBOwDCHuWs
Vonk sloeg helaas niet over naar de finale dus moest handmatig gedaan..

Aangepast! Bij ongeveer 1:30 gaat hij aan..
Doorlonten bij mij ging prima overigens, exact zoals t filmpje..

Sjemig, wat een beauty zeg. Zolang het hier niet verkocht wordt, zal ik het met de Crystal Gold moeten doen maar anders zou ik heeeel hard twijfelen tussen deze twee!

Heb deze dit jaar voor het eerst aangeschaft, ik vind het zeer zeker mijn geld waard, volgend jaar overwegen om beide versies te kopen, aanrader!!!.

Back
Bovenaan