Herfst en winterweer

Friesland heeft het vaarverbod NIET afgekondigd voor een eventuele tocht maar om op zo groot mogelijke schaal ijspret te geven. De kou gaat de hele week duren volgende week.

Dat zei ik ook niet. Maar de kou gaat wel langer duren dan een week. Alleen na plusminus donderdag is het dieptepunt wel bereikt, daarna gaat het weer omhoog met de tempraturen. Voor zover ik kan zien op de 30 daagse run is het pas de 12e voor het eerst rond het vriespunt en dat blijft tot en met het eind van het maand niet veel verschillen.

Stoken bij -15 lijkt me toch ook geen pretje. In ieder geval is er dan heelweinig publiek...

Toch had dat wel wat in 1996/1997.
Bevroren tenen, bevroren vingers, maar toch door stoken in de min 15 en gevoelstemperatuur min 25. Even opwarmen bij de kachel om 01.00 en daar gingen we weer met een slof astronauten en babypijlen.... En een week later nog stoken op het ijs en de elfstedentocht kijken. Goh, wat wordt ik oud.....
Http://youtu.be/wl3J2j2BCfQ vanaf 1 minuut 53....

Laatst bewerkt:
Toch had dat wel wat in 1996/1997.
Bevroren tenen, bevroren vingers, maar toch door stoken in de min 15 en gevoelstemperatuur min 25. Even opwarmen bij de kachel om 01.00 en daar gingen we weer met een slof astronauten en babypijlen.... En een week later nog stoken op het ijs en de elfstedentocht kijken. Goh, wat wordt ik oud.....
Http://youtu.be/wl3J2j2BCfQ vanaf 1 minuut 53....

Klopt ja en wat toen ook opviel vuurwerk wat niet was afgegaan bleef het nog weken doen omdat het zo ontzettend droog was ook.

Ik ben nu op vakantie naar Terschelling en sinds vrijdag is het weer hier omgeslagen.
Ik zou volgende week wel een x aantal herfstfoto's plaatsen.

Tis prachtig weer nu, heerlijk zonnetje en 20+ graden, morgen word schijnbaar nog warmer..... als het aan mij ligt mag het gewoon lekker tussen 5 a 10 graden zijn hoor met een zonnetje.

Welkom winter!!!
Kustgebieden waren wat minder koud door iets meer wind en in het noorden zat bewolking. Scheelt meteen afkoeling, ook is het water nog relatief warm, Noordzee langs de kust nog 13 gaden, IJsselmeer 14 graden. Dit zijn de hut temperaturen op 1.5 meter hoogte trouwens, aan de grond is het lokaal -4.4 graden Celsius geweest..
Op naar een koude maandag met 12 graden en een frisse wind@!
koud.jpg

Heerlijk. Het was erg koud vannacht hier. Voelt gelijk weer heerlijk aan. Kom maar door met die kou!

word tijd dat de kou wat aan gaat trekken...ben helemaal klaar met dat warme weer...nu tijd voor regen en wind en dan...….SNEEUW:cool:

Zaterdag weer een rondje rijden in de strooiwagen, vanaf dan sta ik weer stand-by. Laat maar komen die koude dagen! Heeeeerlijk.

Zo lekker hoor ! Snachts heerlijk nachtvorst,, overdag een graadje of 5 a 6 met een strakblauwe lucht. De blaadjes vallen van de bomen en de prachtige herfstkleuren domineren in het landschap.

#sarcasmemodusuit
En toen werd ik wakker met 24 graden op de thermometer :shocked:

Hier lekker 26 graden, ben er nu wel klaar mee hoor kom maar met die winter. Wel een koude winter graag en geen natte winter want als het dit jaar weer zo regent dan stel ik oud en nieuw 1 dag uit.

Opzich wel lekker dit. Nog gewoon in korte broek en shirtje half oktober. Zonder dat je het door hebt is het alweer bijna november...

Back
Bovenaan