Hellevoetsluis: Zwaar illegaal vuurwerk in Hellevoetsluis.

Het zielige is dat dit gewoon een freak is die met oud en nieuw leuk wat shells wilt schieten en netjes een schietsysteem heeft. Niet alleen is oud en nieuw voor hem afgenomen dit jaar, maar ook blijvende schade voor de rest van z'n leven.

Ja ik ben een freak die ook van vuurwerk houdt, tevens hou ik ook van hard rijden mag ook niet en als ik het wel doe dat weet ik dat ik mijn rijbewijs kwijt ben en dan tevens mijn baan omdat ik die niet meer uit kan oefenen, is ook blijvende schade want ik heb geen inkomsten meer. Dan roept iedereen eigen schuld moet je maar niet zo stom doen, maar bij deze meneer is het dan ineens zielig?

Denk gewoon goed na voordat je dingen doet,

LOL, niks kortzichtig, ongeacht wat er ligt gewoon pure feiten over de risico's en dat niet alleen vuurwerk een gevaar voor de buurt oplevert en dat zelfs zaken die legaal zijn een groter gevaar kunnen opleveren.

Het gaat bijvoorbeeld vaker fout met een gasfles dan met vuurwerk en als de buurman 5 gasflessen in zijn schuur heeft staan maakt er niemand een probleem van.

Ik denk dat er in iedere wijk wel illigaal vuurwerk ligt opgeslagen.
er rijden honderden/duizenden auto's af en aan naar belgie ( vroeger ook met veel zwaarder spul )
en hoe vaak is dit nu fout gegaan in de afgelopen 20 jaar dat vuurwerk zomaar ontploft is ?

Laat maar ik reageer hier niet eens op, wat een kortzichtig geneuzel allemaal.

Of het veiliger is dan (legale) gasflessen of niet, het blijft illegaal en een bewust risico.
Ik vind het ook overdreven en hoop (tegen beter weten in) dat er ooit een ommekeer zal komen, maar tot die tijd zullen we er mee moeten leven.

Inderdaad daar liggen ook een paar 6 inch shells, geloof me dat wil jij niet in huis tot ontploffing hebben dan liggen je muren eruit omdat de druk enorm is van deze shells. 3 inch gaat nog wel maar 6!!
Ik weet natuurlijk niet in wat voor huis jij woont maar een gemiddelde 6inch ballshell met bijvoorbeeld peony effect bouwt lang niet genoeg druk op om de muren van een huis weg te blazen. Simpelweg omdat de burstcharge vooral bestaat uit meal coated rice huls en eventueel een paar gram flash booster. De druk zou hoogstwaarschijnlijk de weg van het minste weerstand nemen; de ramen en misschien de deur zullen dus wel kapot gaan ja. Als je het hebt over militair materiaal is het een ander verhaal. Ik zou me bij vuurwerk vooral druk maken over de stars die bij een 6"er redelijk lang blijven branden... Echter neemt dit natuurlijk niet weg dat een aantal shells die af zouden gaan in je huis erg gevaarlijk zou zijn en mogelijk dodelijke gevolgen zou kunnen hebben.

Ik vind het eerlijk gezegd wel ***lig dat deze freak is gepakt gezien de kans dat de shells spontaan zouden afgaan heel erg klein is en hij waarschijnlijk wel wist hoe hij de shells op een veilige manier kon ontsteken (gezien de elextrische ontstekers e.d.) Het word al helemaal ***lig als je je bedenkt dat er geen limiet staat op het aantal kilo's kunstmest wat men in huis mag hebben, evenals benzine en gasflessen... Natuurlijk moet ik er wel bij zeggen dat het hartstikke verboden is wat hij in huis had en de risico's bekend waren. Dit laatste is in mijn ogen alleen geen rede om de gevaren zo extreem te overdrijven zoals men in de media graag doet.

Back
Bovenaan