Helft voor landelijk vuurwerkverbod met Oud en Nieuw

1Vandaag is natuurlijk wel een specifieke doelgroep :wink:

Daarom ook juist zaak om je allemaal aan te melden voor dit panel. Ja je krijgt dan veel enquêtes..maar er zitten ook wel redelijk wat vragen tussen die wij on ons voordeel kunnen laten vallen...

Ze hebben zeker gisteren niet gekeken hoe veel mensen er bij de demo in Zoetermeer stonden te kijken ?

Waarom zou het niet meer gewogen zijn als ze meer mensen de kans geven om ze te laten deelnemen? De weging gaat aan de hand van de statistische achtergrond gegevens die iedere deelnemer invult of heeft ingevuld. Dus politieke voorkeur, woonplaats en inwoneraantal, leeftijd, geslacht, religie enz. enz. De weging is een denkbeeldige weegschaal waarmee ze in verhouding een representatieve afspiegeling proberen neer te zetten van de samenleving. Die van het AD heb ik maar 1 keer ingevuld maar volgens mij kon je daar aardig wat in aanrommelen qua statistische gegevens.

En aan die van het AD en de Stentor kon je echt 100x meedoen. Voor eenvandaag heb je meerdere mailaccounts nodig misschien is er een pipo die dat voor 10 extra invulmogelijkheden doet maar op 25.000 respondenten is het een druppel op een gloeiende plaat. Het is niet waterdicht nee, maar die ene druppel die er door komt is zo verdampt :p

1Vandaag riep vorig jaar mensen via Twitter op mee te doen aan de vuurwerkenquete (net als met de Zwarte-Pietenquete was gebeurd). Van mensen die dat deden, werden NUL KOMMA NUL achtergrondgegevens gevraagd. Dus NIETS, NADA, RIEN. Als je dan vervolgens gaat rondtoeteren dat het om cijfers van het Opiniepanel gaat, dan BELAZER je de kluit.

Tsja sorry maar ik kan weer niet anders dan hier niet heel positief op reageren.

1vandaag riep jullie (Vuurwerk federatie) ook op, maar jullie hadden daar de mogelijkheid/capaciteit niet voor. Door die misser hebben jullie het enorm laten liggen...maar durven nu wel weer zonder enige schaamte met een vingertje te wijzen en 1vandaag af te vallen...

Ik zal ook maar weer eens met een vingertje wijzen, namelijk:

Als jullie naar jullie eigen zeggen een echt tegengeluid hadden willen geven, hadden jullie van te voren behoren in te zien dat de media jullie op zal zoeken en derhalve hadden jullie dat bij jullie eerste vergadering al dicht behoren te timmeren door een “woordvoerder/persvoorlichter/stroman, aan te wijzen, die ook in het geval van de “on short notice” van 1Vandaag, daarop had behoren te reageren. Desnoods dmv een kant en klaar stuk wat ingediend kan worden op het moment dat jullie persvoorlichter geen gehoor kan geven aan een uitnodiging van dergelijke media-partijen...

Hun nu afvallen terwijl jullie zelf gefaald hebben, terwijl je het onderscheid had kunnen maken, getuigd helaas van de onkunde van de Vuurwerk Federatie...

Jullie hebben aangeven de belangen te behartigen van miljoenen vuurwerkliefhebbers, maar met een afzegging bij 1Vandaag en misschien 50k meldingen, lukt dat helaas niet...

De intenties zijn goed, maar op dit niveau, schieten jullie nu nog te kort.

Succes voor de toekomst...
Alle beetjes helpen.

Laatst bewerkt:
1Vandaag riep vorig jaar mensen via Twitter op mee te doen aan de vuurwerkenquete (net als met de Zwarte-Pietenquete was gebeurd). Van mensen die dat deden, werden NUL KOMMA NUL achtergrondgegevens gevraagd. Dus NIETS, NADA, RIEN. Als je dan vervolgens gaat rondtoeteren dat het om cijfers van het Opiniepanel gaat, dan BELAZER je de kluit.

Oei! Ik heb daar vorig jaar niet op gelet ik ben al jaren lid en heb me niet verdiept of mensen die vragen kregen. Ik vraag me wel af in hoeverre het erg is. Misschien hebben ze de weging gemaakt met 25.000 respondenten en waren de extra 7000 geen drastische invloed op de uitslag waardoor de weging toch klopt.

Het is bij het onderzoek van dit jaar niet gebeurt toch? Dus misschien is het verstandig om het onderzoek van vorig jaar buiten beschouwing te laten net zoals polls waar we oneindig aan deel kunnen nemen.

Tsja sorry maar ik kan weer niet anders dan hier niet heel positief op reageren.

1vandaag riep jullie (Vuurwerk federatie) ook op, maar jullie hadden daar de mogelijkheid/capaciteit niet voor. Door die misser hebben jullie het enorm laten liggen...maar durven nu wel weer zonder enige schaamte met een vingertje te wijzen en 1vandaag af te vallen...

Als jullie naar jullie eigen zeggen een echt tegengeluid hadden willen geven, hadden jullie van te voren behoren in te zien dat de media jullie op zal zoeken en derhalve hadden jullie dat bij jullie eerste vergadering al dicht behoren te timmeren door een “woordvoerder/persvoorlichter/stroman, aan te wijzen, die ook in het geval van de “on short notice” van 1Vandaag, daarop had behoren te reageren. Desnoods dmv een kant en klaar stuk wat ingediend kan worden op het moment dat jullie persvoorlichter geen gehoor kan geven aan een uitnodiging van dergelijke media-partijen...

Hun nu afvallen terwijl jullie zelf gefaald hebben, terwijl je het onderscheid had kunnen maken, getuigd helaas van de onkunde van de Vuurwerk Federatie...

Jullie hebben aangeven de belangen te behartigen van miljoenen vuurwerkliefhebbers, maar met een afzegging bij 1Vandaag en misschien 50k meldingen, lukt dat helaas niet...

Alle beetjes helpen.

Hoi firewire.....waar precies riep 1vandaag de vuurwerk Federatie op dan? Wij hebben geen enkel contact van ze vernomen en...wij hebben gewoon een tel nr op onze site staan incl een woordvoerder....

Daarnaast waren wij vandaag ook nog eens te horen op radio1 in een goed interview moet ik zeggen.

Zou je de volgende keer je feiten correct willen onderbouwen? Dit raakt namelijk kant noch wal.....

En als je het zelf zo goed weet.....wat let Je? Je kan altijd contact met mij opnemen als je goede ideeën hebt...

Alle beetjes helpen.

Voor jou hebben ze een gezegde. “De beste stuurlui staan aan wal”

Hoi firewire.....waar precies riep 1vandaag de vuurwerk Federatie op dan? Wij hebben geen enkel contact van ze vernomen en...wij hebben gewoon een tel nr op onze site staan incl een woordvoerder....

Daarnaast waren wij vandaag ook nog eens te horen op radio1 in een goed interview moet ik zeggen.

Zou je de volgende keer je feiten correct willen onderbouwen? Dit raakt namelijk kant noch wal.....

En als je het zelf zo goed weet.....wat let Je? Je kan altijd contact met mij opnemen als je goede ideeën hebt...

Door jou betoog moet ik helaas concluderen dat de onderlinge communicatie binnen de federatie, ook in gebreke blijft.

Ik begrijp je venijnigheid, maar je kan er gerust om zijn dat wij op heel hoog niveau werken voor het behoud van onze traditie.
Daarnaast hadden we in de begin fase, ons best willen aansluiten bij de Vuurwerk federatie, maar dat kunnen we ons nu niet meer veroorloven.

Ik begrijp je houding en wellicht zal je tzt mijn/onze houding, ook begrijpen.

Door jou betoog moet ik helaas concluderen dat de onderlinge communicatie binnen de federatie, ook in gebreke blijft.

Ik begrijp je venijnigheid, maar je kan er gerust om zijn dat wij op heel hoog niveau werken voor het behoud van onze traditie.
Daarnaast hadden we in de begin fase, ons best willen aansluiten bij de Vuurwerk federatie, maar dat kunnen we ons nu niet meer veroorloven.

Ik begrijp je houding en wellicht zal je tzt mijn/onze houding, ook begrijpen.

Misschien is het voor de buitenstaanders wel handig om te zeggen wie je bedoelt met "we" ik heb namelijk geen idee!

Oei! Ik heb daar vorig jaar niet op gelet ik ben al jaren lid en heb me niet verdiept of mensen die vragen kregen. Ik vraag me wel af in hoeverre het erg is. Misschien hebben ze de weging gemaakt met 25.000 respondenten en waren de extra 7000 geen drastische invloed op de uitslag waardoor de weging toch klopt.

Het is bij het onderzoek van dit jaar niet gebeurt toch? Dus misschien is het verstandig om het onderzoek van vorig jaar buiten beschouwing te laten net zoals polls waar we oneindig aan deel kunnen nemen.

Ik heb de proef op de som genomen vorig jaar en constateerde dat ik de enquete kon invullen zonder ook maar iets over mijzelf in te hoeven vullen. Ik vraag mij af of de verhouding inderdaad 25.000-7.000 was. Ik ben er zeker van dat niet ieder panellid aan elke enquete meedoet.

Maar wat op de site van 1Vandaag gepubliceerd werd op 7-12 '17 (zie hieronder), is hoe dan ook een flagrante leugen.

Aan het onderzoek deden 32.395 leden van het EenVandaag Opiniepanel mee. Het onderzoek vond plaats van 1 tot en met 7 december 2017.

De uitslag van de peilingen onder het EenVandaag Opiniepanel zijn na weging representatief voor zes variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2017.

Ook vorig jaar trouwens vreemde cijfers over het vermeende aantal voorstanders van een verbod op knallers en pijlen onder stemmers op de regeringspartijen. Dit stinkt.

De enquete is dit jaar, voor zo ver ik weet, niet opengesteld voor niet-leden van het Opiniepanel.

Vandaag in het nieuws dat er meer (echte) kerstbomen verkocht zijn.
mensen willen weer gewoon een echte boom.
Zo zal het hopelijk ook gaan met de vuurwerkverkoop 2018. Mensen zijn klaar met het gedram en kopen gewoon nog meer vuurwerk, maar of we dit dan weer terug zien in de media? nee..tuurlijk niet.

Vandaag in het nieuws dat er meer (echte) kerstbomen verkocht zijn.
mensen willen weer gewoon een echte boom.
Zo zal het hopelijk ook gaan met de vuurwerkverkoop 2018. Mensen zijn klaar met het gedram en kopen gewoon nog meer vuurwerk, maar of we dit dan weer terug zien in de media? nee..tuurlijk niet.

Ik was vanochtend bij de grootste vuurwerkdealer in mijn woonplaats. Desgevraagd kreeg ik te horen dat er van teruglopende verkoopcijfers tot nu toe geen sprake is. Dat is wel een goed teken, denk ik.

Berichten over het totaalbedrag aan verkocht vuurwerk halen op 30-12 of 31-12 doorgaans wel de grote media, volgens mij. Mocht er een omzetstijging te melden zijn, dan is dat de dikst mogelijke opgestoken middelvinger richting de anti's die maar denkbaar is.

Als ik hier namens de federatie op mag reageren. Wij zijn 's ochtends rond 10 uur benaderd voor deze uitzending. DE UITZENDING WAS DIE AVOND!!! Het was voor ons helaas onmogelijk op zo'n korte tijd iemand naar éénvandaag te sturen voor een uitzending. Waarom wij pas een halve dag van tevoren worden benaderd weet ik niet, maar het lijkt erop dat het gewoon een strategische zet is om ons 'wel te hebben uitgenodigd' maar 'ze konden helaas niet komen'.

Achter de schermen wordt wel degelijk media benaderd / gecontacteerd. Tot nu toe heeft dat geleid tot een artikel in het AD, benoeming op diverse radiokanalen en veel artikelen in regionale kranten. Dit laatste ook voornamelijk door onze volgers op social media en natuurlijk veel leden van hier, waarvoor onze grote dank en waardering!! Helaas is geen van ons in staat volle dagen met de federatie bezig te zijn. Nogmaals, we doen wat we kunnen, samen met onze volgers, en trekken veel lering uit dit jaar voor in 2019. Wij verwachten de meeste aandacht in de laatste week van het jaar, dus hopelijk gaan jullie ons nog veel tegenkomen de komende tijd!!

stukje van koala...

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan