Heb jij wel eens spijt van aankopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Teleur gesteld.
Ja niet vaak.
In corona tijd veel cat1 gekocht wat nu al 2 jaar in een doos op zolder ligt.
Vorrig jaar goede hoop dat mijn dochter het op zou maken.
Maar helaas ze wilde ook voor het echte werk gaan in plaats van pruttellinten en schijtfonteintjes😂.

Ook zit er ieder jaar wel een miskoopje tussen.
Vorrig jaar na alle ophef de gehele Puma lijn gekocht.
Mooi vuurwerk maar 3 compounds klapte uit elkaar..
Dus ja daar ben ik dan snel klaar mee.

Maar over het algemeen doe ik net als alle andere liefhebbers onderzoek.
En heb ik altijd wel leuke producten dus een geslaagde avond

Vooral spijt van teveel gekocht 20mm materiaal en met name van cafferata was dit onnoemelijk slecht. Dan sta je echt te stoken om t op te krijgen en zelfs met meerdere tegelijk nog geen succes. Mocht het nu slecht weer worden en/ of harde wind staan, dan zou ik er nu voor kiezen om de windgevoelige wat duurdere bakken te laten staan voor het jaar erop.
Nooit gedaan en hier weleens spijt van gehad. Maar we gaan er dit jaar natuurlijk vanuit dat we een topweertje krijgen:biertje:

Had een aantal jaar geleden de Crash box en die was totaal anders dan het filmpje, compleet andere effecten, dat was wel de grootste tegenvaller die ook echt is blijven hangen.

Nee ben vaak wel tevreden. Soms had ik wel eens teveel klein spul, en nu ik ouder ben vind ik de grote potten uiteindelijk het leukste.

Toevallig dit jaar weer dingen besteld waarvan ik nu denk , wat moet ik ermee. Gaat dan om klein spul.

Toevallig dit jaar weer dingen besteld waarvan ik nu denk , wat moet ik ermee. Gaat dan om klein spul.

Precies hetzelfde hier. Denk aan de Orcs, je verwacht een product gelijkwaardig aan die van vorig jaar maar zo’n tegenvaller zoals de nieuwe batch was ook niet op te anticiperen. Daarnaast wel de gok genomen met wat nieuwe producten zonder filmpje dus benieuwd of ik daar spijt van ga krijgen :)

Zo vaak. Nieuwe producten die op filmpjes geweldig leken maar in de straat waardeloos zijn.

Te dure producten die ke na veel twijfel toch maar gekocht hebt (want iedereen is er zo lyrisch over) en dan toch tegenviel.

De laatste dagen tijdens verkoop toch nog wat dingen ad random bijkopen (klein spul /f1) wat geeoon complete rommel is.

Ach ja... gelukkig in al die jaren wel meer dan genoeg leuke dingen gehad die wel voldeden.

Precies hetzelfde hier. Denk aan de Orcs, je verwacht een product gelijkwaardig aan die van vorig jaar maar zo’n tegenvaller zoals de nieuwe batch was ook niet op te anticiperen. Daarnaast wel de gok genomen met wat nieuwe producten zonder filmpje dus benieuwd of ik daar spijt van ga krijgen :)

Ik heb van een dealer die er even een paar getest heeft vernomen dat de Orcs wel van wat mindere kwaliteit zijn dan vorig jaar maar zeker niet slecht. Ik hoop dan ook maar dat het zo is anders kan ik de Orcs volgend jaar in dit topic zetten.

Te weinig aankopen wel.
Boomtown vorig jaar te weinig ingekocht
Kometenbomben jaren terug te weinig aangekocht enz enz enz.

Er zit ieder jaar wel iets tussen wat echt tegen valt maar soms moet je een gokje nemen.
Nu weet ik welke lijn van katan bijvoorbeeld best heel slecht is dus laat ik die staan.

Blijft ook een beetje de charme van deze hobby soms heb je mazzel soms heb je pech en soms heb je veeeeel te weinig.

Laatst bewerkt:
Te weinig inkopen van iets kan bij een handvol artikelen wel zeggen. Of ik ooit spijt heb gehad van een aankoop? Nee niet echt. Misschien dingen waarvan ik achteraf dacht dat het mijn O&N niet leuker heeft gemaakt maar dat kan altijd gebeuren

Spijt niet echt, wel 1 keer, ik gok 18/19 dat ik de gardenparty1 had van pangu. Was super hyped door alle videos maar wat was die bak dat jaar slecht. Pangu was door weco overgenomen en er zat ook weco plastic over de tubes heen. De effecten ploften als een 20 mm bakje echt zonde.

Eigenlijk alles wat ik toen had uut de Blue Eagle lijn. Pff wat was dat allemaal zwaar ondermaats.

Had in 2018 de Evolution Happy Thunder Q gekocht, met de gedachte dat dit een all at once cake is ,dit was niet het geval, waardoor mijn 18.00 uur openings showtje wat trager was dan gepland .

Hetzelfde "probleem" was het geval bij de Pounding Napalm van Vuurwerkmania, die zou in salvo's moeten schieten maar ging schot voor schot .. heb er wel een filmpje van dat beide producten niet deden wat zou moeten

Happy Thunder Q die niet all at once schiet te zien op minuut 2:14 , de Pounding Napalm is te zien op minuut 2:33

Ik heb ooit spijt gehad van 3 Rubroproducten. De bomber rockets een flespijl met crackling en een knalletje niet om naar huis te schrijven. In de folder was de pijl anders omschreven. De bazooka de zogenaamde 500 grams Romeinse kaars en natuurlijk de juggling bouncer gekocht omdat ze mooi op filmpje waren maar in de straat tegen vielen.

Het was denk ik 2016. Als afsluiter had ik de Event Flash of the Gods. Het was miezerig en mistig weer. Ik had een poging gedaan om de cakes door te lonten en had de cake al buiten gezet.
1. De box was te vochtig geworden.
2. Het doorlonten was of niet gelukt of door punt 1 te vochtig geworden.
3. Door de mist zag je uiteindelijk niks van het effect.

Toen maar besloten om voortaan compounds aan te schaffen, niks af te steken als het mistig is en zolang mogelijk de cakes binnen te houden als het regent.

Was een dure les..

Ik heb gelukkig nog geen echte spijt gehad van aankopen, maar vanwege perfectionisme achteraf wel het gevoel dat ik andere keuzes had moeten maken. Dat ligt dan eerder aan mijzelf dan het vuurwerk haha

Spijt is een te groot woord. Tuurlijk is er wel eens wat waar je meer van had verwacht.

Ik heb enorm spijt van de hoeveelheid losse cakes die ik heb besteld, zoals elk jaar eigenlijk. Ik ben ook helemaal niet van plan om in de vooravond te gaan schieten vanwege het verbod en zeurende buren. Geen idee wat ik ermee moet. Maar ja kooplust he :bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan