Heb jij wel eens spijt van aankopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ieder jaar zijn we met zijn allen erg nauwkeurig in het samenstellen van onze bestellingen. Meestal is iedereen daar wel tevreden over, maar uiteraard zit er ook wel eens een misser tussen. Kortom, heb jij wel eens spijt van aankopen gehad?

Spijt komt altijd na de zonde, maar heb aan het einde van het voorverkoopseizoen toch weleens spijt dat ik het budget niet goed heb verdeeld, of teveel heb uitgegeven aan iets waardoor ik iets moeten laten schieten.

Ik heb spijt dat ik het budget niet beter heb verdeeld over het jaar. Freakacties later in het jaar worden de laatste jaren steeds beter. Maar van specifieke aankopen weinig spijt, behalve als het echt niet doet wat het moet doen.

Kennen jullie deze nog?
Man man man toen had ik spijt van mijn 65 uitgegeven euro's.

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?36993-Geisha-Supernova

Zon beeld heb ik inmiddels in mijn hoofd ontwikkeld bij de mythology display box. Blijf het zo raar vinden dat ze hem zelf zo erg aanprijzen als importeur maar vervolgens het oh zo geweldige product op geen enkele demo tonen terwijl hij al 1.5 jaar in de bunkers ligt. Ik hoop dat ik ongelijk krijg want dan heb ik van geen enkel product spijt.

Ja en nee. Enigszins teleurgesteld wanneer het product niet doet wat het moet doen, aan de andere kant is het iets wat je weet dat er kan gebeuren. Het blijft handwerk en mensen blijven mensen.

Als je weer eens in een sample-verhaal gestonken bent..

Of je laat verleiden tot aankopen van prul - omdat het te goedkoop is om te laten liggen.

Ook wel eens spijt van een 'voordelige aankoop' in januari, die dan later in het jaar doodleuk goedkoper aangeboden wordt.

Heb wel eens spijt gehad ja.
Koop je een Cake die de hemel in geprezen wordt en daarna lees je opeens dat de volgende batch een stuk minder was...

Eigenlijk alleen spijt als ik in de haast een 'aanbieding' gekocht dacht te hebben en die niet echt scherp bleek te zijn.

En denk ook wel paar keer van de schiet volgorde, dat een cake of compound wat eerder op de avond moet omdat ie anders wat wegvalt.

Zon beeld heb ik inmiddels in mijn hoofd ontwikkeld bij de mythology display box. Blijf het zo raar vinden dat ze hem zelf zo erg aanprijzen als importeur maar vervolgens het oh zo geweldige product op geen enkele demo tonen terwijl hij al 1.5 jaar in de bunkers ligt. Ik hoop dat ik ongelijk krijg want dan heb ik van geen enkel product spijt.
idd dat dus:bonk:

Eigenlijk nu al spijt van de triple stage van Vuurwerkmania. Gekocht nav officiële productvideo en verschillende demo video´s. Nu blijkt de uitwerking heel anders en heel matig te zijn op de laatste video van onze oosterburen. Gelukkig een klein product.

Nooit echt spijt, alleen betreurde ik wel eens een aankoop uit een nieuwe collectie. Dat is waarom ik de laatste jaren nauwelijks nog iets koop van de nieuwste collecties, tot ze zich hebben bewezen.

Echt spijt heb ik eigenlijk nooit. Het mooie aan zo diep in de materie zitten als wij, is dat wanneer een product tegenvalt, je ook daar 'plezier' aan beleeft. Film uploaden, de discussie voeren met anderen hier, en weer door.

Wél heb ik soms spijt van aankopen die ik niet heb gedaan, maar dat is een ander onderwerp...

Laatst bewerkt:
In het verleden wel eens spijt gehad van aankopen waarvan er een nieuwe batch opeens totaal anders en zelfs heel slecht was ( ik kan een aantal voorbeelden noemen maar de Junior Jack van Katan met de 2014 batch is een heel mooi voorbeeld ).

Maar wij liefhebbers houden alles altijd goed in de gaten en het komt tegenwoordig ook sneller naar buiten wanneer iets een sample was of dat een nieuwe batch wat minder is. Ik vind wel dat je soms een gok daarmee moet wagen en dan niet je bestelling zonder hele goede reden moet veranderen / annuleren.

Verder heb ik altijd last van het bekende fenomeen 'het is nooit genoeg' met aankopen doen, tot je het moet afhalen en dan heb je weer de stress dat het toch wel veel was.. :D Op zulke momenten heb ik soms wel wat spijt, maar als het eenmaal thuis uitgestald is en alles is doorgelont dan valt die stress een beetje weg en dan heb ik er eigenlijk totaal geen spijt meer van.

Tegenwoordig koop ik zelfs veel bewuster en heb ik eindelijk van het verleden geleerd om niet te gretig te zijn en te veel losse cakes te kopen. Nu koop ik ook wat meer verspreid over het jaar en dan geen grote bestellingen per keer. Ik kies nu ook meer de echte toppers uit en dit jaar wil ik zelfs veel meer klein stook spul inslaan in plaats van alleen maar compounds of cakes. Gelukkig komem alle importeurs met leuke innovatieve kleine vuurwerkjes zoals dan de crackling mines, tornado wirbel achtige producten, fonteinen, bengaalse vlammen en nog veel meer. Dus dat gaat zeker goedkomen.

Meestal van het teveel klein spul waar ik niet doorheen kom, zoals nu een grote doos cat.1, en die het toch bijna elk jaar weer. Nieuwe kans dit jaar. Scheelt dat er geen plofrotjes zijn om te testen.

Nooit echt spijt, alleen betreurde ik wel eens een aankoop uit een nieuwe collectie. Dat is waarom ik de laatste jaren nauwelijks nog iets koop van de nieuwste collecties, tot ze zich hebben bewezen.

Die methode hanteer ik tegenwoordig ook, maar resulteert in een nieuw probleem: het missen van een dijk van een nieuw product, die het jaar erna dan niet niet meer te krijgen is (of een gedowngrade nieuwe batch geleverd krijgt).

Die methode hanteer ik tegenwoordig ook, maar resulteert in een nieuw probleem: het missen van een dijk van een nieuw product, die het jaar erna dan niet niet meer te krijgen is (of een gedowngrade nieuwe batch geleverd krijgt).

A la Geisterblitz 2019 batch en de Strong Celebration, ik voel die. Laatstgenoemde heb ik meerdere malen in mijn mandje gehad voor die 35 euro maar niet gedaan. Achteraf had ik daar natuurlijk 2 of 3 van willen bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan