Heb jij wel eens spijt van aankopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb spijt dat ik zoveel bij Rubro heb gekocht nu. Is erg veel 16mm. Twijfel of ik de bestelling nog moet laten staan.
De filmpjes zagen er goed uit en achteraf had ik pas in de gaten dat het zo'n klein kaliber was...

Hoe denken jullie bijvoorbeeld over de Spectacle 6 en de Heavy Legend Sky Legend??
precies die sets heb ik ook besteld en ook beetje spijt van maarja misschien komt er wel iets moois uit haha

Wettelijk heb je een houvast van 14 dagen bedenktijd waarin je je bestelling kan annuleren. Valt je bestelling buiten de bedenktijd dan mag de verkoper (vuurwerkdealer) jouw verzoek tot annulering weigeren.
Echter als je belt zullen veel vuurwerkdealers jouw standpunt begrijpen en de bestelling annuleren.
Die 14 dagen gaan in NA aflevering ;)

Je kan ook gewoon accepteren dat je achteraf gezien liever iets anders had besteld. Zie het als stookvoer voor in de avond, als het bevalt koop je het volgend jaar weer en als het niet bevalt heb je ervan geleerd.

Persoonlijk vind ik het op z'n zachtst gezegd niet fraai om winkeliers nu lastig te gaan vallen met vragen of je dingen kan annuleren terwijl ze in de drukke fase van het jaar zitten en onder andere moeten zorgen dat alle bestellingen goed geregeld zijn waar ook de lastige taak aan vasthangt om klanten te informeren over artikelen die niet beschikbaar zijn (afkeur of te laat binnen) en vervangers te regelen.

Je kan ook gewoon accepteren dat je achteraf gezien liever iets anders had besteld. Zie het als stookvoer voor in de avond, als het bevalt koop je het volgend jaar weer en als het niet bevalt heb je ervan geleerd.

Persoonlijk vind ik het op z'n zachtst gezegd niet fraai om winkeliers nu lastig te gaan vallen met vragen of je dingen kan annuleren terwijl ze in de drukke fase van het jaar zitten en onder andere moeten zorgen dat alle bestellingen goed geregeld zijn waar ook de lastige taak aan vasthangt om klanten te informeren over artikelen die niet beschikbaar zijn (afkeur of te laat binnen) en vervangers te regelen.
Wat nou als iemand 5 x de Tomahawk heeft besteld?

Eens met Knettermans en Waltr. Als je gewoon goed gebruik maakt van dit forum en je je goed inleest in de producten die je wilt bestellen, dan is er echt geen reden om te annuleren. Als je er nu achter komt dat je veel klein kaliber hebt aangeschaft heb je iets aan de voorkant niet goed gedaan. Om dan het probleem bij de (nu enorm drukke) winkelier neer te leggen vind ik niet zo fraai. Accepteer je verlies voor dit jaar, trek er lering uit en pak het volgend jaar anders aan.

Nooit zozeer spijt van de artikelen zelf maar wel van laatste moment impuls aankopen waarvan ik later besef dat het zonder ook prima/genoeg was geweest

Is het eigenlijk de norm dat je niet kunt omruilen? Paar producten van je lijst max? Of is dit alleen de locatie waar ik voornamelijk bestel?🥲🥲

Door voortschrijdend inzicht t.o.v wanneer ik de bestelling heb gedaan o.a., niet per se spijt omdat ik anders die producten niet in de eerste plaats had gekozen.

Laatst bewerkt:
Is het eigenlijk de norm dat je niet kunt omruilen? Paar producten van je lijst max? Of is dit alleen de locatie waar ik voornamelijk bestel?🥲🥲

Door voortschrijdend inzicht t.o.v wanneer ik de bestelling heb gedaan o.a.

Ik kan me goed voorstellen dat winkeliers besluiten dat niet te doen. Sommige voorstellen kosten denk ik te veel tijd en moeite om dat te wijzigen.

Toch spijt dat ik de coconut bounty had besteld, gelukkig iets kunnen omruilen. Omruilen tot daar aan toe, maar heb tot nu toe nog nooit zelf iets geannuleerd.

Altijd nachtje over slapen alvorens je geld uit te geven aan hobby's. Winkeliers zitten denk ik niet te wachten op extra administratie om 5 voor 12 . (1 week voor start afhaaldagen)

Ja ik heb ook wel is spijt gehad van artikelen, leer je van en jaar erop denk je 2 nachten na voor je iets koopt.
Mocht je klein spul hebben kun je een mooie opbouw in je avond programmeren.

We zijn er bijnaaaaa

• Like
Waarderingen: GMP
Als je van te voren filmpjes op o.a. dit forum hebt gezien bij de diverse winkels die o.a freakacties doen/deden,dan straatfilmpjes bekijkt,en dan pas beslist of je iets mooi vind en wil hebben,dan kan ik me niet voorstellen dat je naderhand je bestelling wil annuleren.
Dat er iets kan wijzigen door b.v. afkeur of te laat voor uitlevering dat is tot daar aan toe,daarin zullen de meeste winkels je ook wel tegemoet willen komen als je iets anders wilt als de voorgestelde vervanger b.v.
Verder zou ik winkels lekker met rust laten,die hebben het al druk zat deze tijd,neem je eventuele "fout"voor lief en doe t volgend jaar anders :thumbup:
Dus spijt van een aankoop heb ik persoonlijk nog nooit gehad,omdat ik 99% van m'n bestelling 1st uitvoerig heb uitgezocht via bovenstaande methode.
1% overig is geen spijt,maar kans op ,niet wat ik had verwacht omdat het nieuw is en er nog geen echte filmpjes van waren.
(krekel filmpjes neem ik altijd met een fabriek zout,ipv een korrel,daar is aan gerommeld,dus niet meer als een indicatie vind ik persoonlijk :angel:)

Wat nou als iemand 5 x de Tomahawk heeft besteld?
Dan zou ik zo iemand van harte aanbevelen om voortaan eerst op het forum te kijken alvorens te bestellen :P

Door voortschrijdend inzicht t.o.v wanneer ik de bestelling heb gedaan o.a., niet per se spijt omdat ik anders die producten niet in de eerste plaats had gekozen.
De ene winkelier kan er ook iets makkelijker mee omgaan dan de andere. Bij sommige systemen kun je niet zomaar een order wijzigen (toevoegen, verwijderen en vervangen) en dan moet de winkelier de order dus compleet verwijderen en een nieuwe aanmaken met de artikelen die blijven staan en de gewijzigde artikelen.

Je kan altijd vragen of annuleren mogelijk is, nee heb je ja kun je krijgen. Als je maar niet lullig gaat doen tegen de beste mensen, en accepteert als het niet kan.

Vind dat je te veel rekening houdt met de leverancier dan met de klant. De leverancier is niet zielig hoor, die weten dat ze dit soort dingen kunnen verwachten, dat is het risico van het ondernemerschap. Dat jij het niet fraai vind is jouw persoonlijke mening en die mag je hebben, maar de manier hoe jij het verwoord geeft mijns inziens aan dat jij dit ook van iemand anders verwacht te vinden. Als een product anders blijkt te zijn dan wat ze je hebben voorgeschoteld, heb je gewoon het volste recht om het te annuleren, dat het nu de drukste periode van het jaar is mag daar geen invloed op hebben.

Vind dat je te veel rekening houdt met de leverancier dan met de klant. De leverancier is niet zielig hoor, die weten dat ze dit soort dingen kunnen verwachten, dat is het risico van het ondernemerschap. Dat jij het niet fraai vind is jouw persoonlijke mening en die mag je hebben, maar de manier hoe jij het verwoord geeft mijns inziens aan dat jij dit ook van iemand anders verwacht te vinden. Als een product anders blijkt te zijn dan wat ze je hebben voorgeschoteld, heb je gewoon het volste recht om het te annuleren, dat het nu de drukste periode van het jaar is mag daar geen invloed op hebben.
Als het om kleding ging zou ik het met je eens zijn, daar is het normaal dat je online besteld en als het dan niet goed zit, niet past of niet naar je zin is dan stuur je het terug. Met vuurwerk ligt het iets anders maar dat is mijn mening. Reguliere consumenten zullen denk ik ook nooit iets ruilen of annuleren, het zijn altijd die moeilijke freaks die alles goedkoop willen hebben en dan ook nog met de beste service ;)

Het is niet alsof ik iedere jaarwisseling bijhou wat er een flopper was, heb wel een aantal dingen van de afgelopen jaren.

katan special 4 (had hier toch echt meer van verwacht, vond het een stuk minder dan return of the phoenix)
mines de nieuwe soort singleshots (vond de meeste die ik had echt een flinke stap achteruit in kwaliteit en uitwerken, katan had wel goede scream mines)
fiet fiew 25sh (zijn veel varianten van, wat een meuk is dat zeg super kleine lontjes valt zo wat uit elkaar)
orcs (nieuwe batch was duidelijk minder, dit jaar van ander merk soort gelijk product besteld)
saluted (ging veel te hoog de lucht in, dat de knal echt gewoon slecht was)

Ontzettend spijt van de Triton XXL van Rubro. Had nog liever 1 pakje wondertollen gehad voor dezelfde prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan