heartworm's projectjes 2009/2010

heartworm

Banned
6 X Silver Salute op roze 3m lont (Original)
Leuk knalblok op deze manier.
dscn6007.jpg

4 X Green Glitter Missile battery op 3m lont.
Echt een lekkere fluitherrie op deze manier. Cakes lenen zich geweldig voor doorlonten.
dscn6006.jpg

4 X Sniper (al staan er maar 2 op de foto, want van deze heb ik alleen een foto in aanbouw)
De Sniper viel dit jaar tegen, maar met 4 tegelijk was daar weinig van te merken.
dscn5993.jpg

2 X Meteor
Goede Tsjechische blokjes, maar je moet ze wel per 2 schieten, want ze zijn een beetje sloom)
dscn5985c.jpg

5 X Thundering Heaven + 1 X Latin Quarter (Nico)
Niet zo'n beste combi, want de LQ is niet echt een eind-cake.
dscn5983p.jpg

2 X Angel Eyes, Big Ben, Hacker Attack op z'n Duits doorgelont (2 lonten per pot) met als finale 2 X TH.
Lange duur en eigenlijk iets te langzaam, maar voor in de vooravond was dit een leuk doorlontwerkje.
dscn5981i.jpg

6 X Phoenix (25 Carat) bij de Aldi, en lenen zich heerlijk voor doorlonten, omdat door de 2 lonten per pot je altijd de keus hebt tussen langzaam doorlopen of alles tegelijk.
In dit geval ging de eerste alleen, en daarna per 5 tegelijk. Was een heerlijke pot. (en spotgoedkoop)
dscn6011q.jpg

4 X Orb, 4 X Yeah Baby, 2 X Aguila en een Thundering Heaven.
Best een hoop geweld, en ging nog best snel ook, ondanks dat alles was doorgelont met normaal 3 mm visco.
dscn5971.jpg

2 X Revenge (Z86) tegelijk, 2 X Fish Lake (R105) tegelijk, 2 X X-Men (L117) tegelijk.
Lange pot daardoor, maar kan ik me niet meer goed herinneren. Dit soort potten legt het toch echt af tegen NL potten.
dscn5972.jpg

2 X Coconut Star tegelijk, 2 X Festival tegelijk, 2 X Royal Star tegelijk.
Steeds met 3M lont de 2 potten doorverbonden en met 20 sec visco steeds doorgelont.
Dit projectje staat ook op film, en ik moet zeggen dat dit echt een gave cake was op deze manier.
dscn5965v.jpg

Dit was ook een erg mooi project.
Eerst 2 fonteinen van Original en een Monster King aan.
Dan een Power House (Nico). Dan weer 2 fonteinen en een Monster King, met als afsluiting nog een Power House. Ondanks dat de Power House tegenviel, was dit een mooi project. Mede dankzij de combinatie van de goede Original fonteinen en een van de beste potten ooit, nl. de Monster King.
dscn5969.jpg

Dit project was de grootste uitdaging van allemaal. Ik heb hem ook op film, en later zul je zien dat deze helemaal de mist in ging o.a. door de onvoorspelbaarheid van de Circo Blitz en het overslaan van vonken (brand in het karton).
Wat je ziet is:
Rij 1: 5 X Magnum Bullet (lichtblauw) + 5 X Magnum Bullet (rood) op groen visco.
Rij 2+3: 26 X Lord of Thunder op snel, roze 3M lont.
Rij 4: 6 X Circo Blitz op spijkers (groen visco)
Rij 5: 13 X Lord of Thunder (groen visco)
Rij 6: 6 X Circo Blitz (groen visco)
Rij 7: 13 X Lord of Thunder (groen visco / Roze 3M (halverwege))
Rij 8: 5 X Magnum Bullet (geel), 5 X Magnum Bullet (groen) op snel roze 3M lont.
Rij 9: 5 X Magnum Bullet (Violet), 5 X Magnum Bullet (donkerPaars) op snel roze 3M lont.
Rij 10 - 13: 39 Binkie's Allen op roze snel 3M lont van Original.
Belangrijke lessen:
1 Altijd alutape of ducktape gebruiken om vonkoverslag tegen te gaan.
2 In een langzaam project brandwerende materialen en ondergrond gebruiken.
3 Gebruik nooit Circo Blitzen, want ze zijn (zelfs op spijker) zo onbetrouwbaar als de pest.

De film van deze komt hopelijk voor Oud en Nieuw.
dscn5940u.jpg

2 X Whistling Mouse (Bonbridge) op 1 Ontsteker.
4 X Silver Dragon (Original) op 1 Ontsteker.
Via 6 kanaalskistje ook 1 deze volgorde ontstoken wat een leuk effect gaf.
dscn5938v.jpg

9 X 2", 9 X 1,8" en 2 X 2" voorgemonteerd in een kratje.
Alles los aangestoken (pyrotorch op verlengstok), en dat is best leuk voor een keer.
De shelletjes haalde ik allen uit shellkitjes. De 2 voorgemonteerde heb ik er in Olomouc gratis bijgekregen.
Het krat heb ik inmiddels vervangen voor een solide schietkist/rek voor 24 X 2". De voorgemonteerde shells waren het mooist, want de shells uit kitjes zijn in Tsjechie nou eenmaal niet altijd van de beste kwaliteit.
31122009043y.jpg

Dit project van 6 X Fire Emblem heb ik om 20 over 12 aangestoken. Een soort extreme Poisonous Spider barste los! In 1 woord geweldig.
31122009042.jpg

Eerst 2 X Z05 (Purple peony with mine) en dan 4 X Aircraft.
2 X Z05 was gewoon erg goed. 4 Aircraft ging nog iets te langzaam, dus als ik dat nog een keer herhaal, worden het er 6 of 8.
dscn5960.jpg

12 X Vette Marja op roze 3M lont van Original.
All hell broke loose. Omstanders begonnen al wat schamper te lachen om de fonteintjes, maar dat verging ze al snel, toen rap achter elkaar 12 enorme vuurzuilen de hemel bestormden.
Dit was echt zo tof, door het professionele karakter. De mines zijn echt huge. Ik stond er 20 meter vanaf, maar ik werd er bijna bang van. De kracht is enorm. Het stond vast met kit en schilderstape, maar dit jaar bouw ik er een rekje voor. Dit jaar zeker 20 X met 15 als finale.
dscn6004.jpg

10 X Dart. Mooie bak, en dat komt vooral doordat de Dart zo'n mooi gestaag tempo geeft. Hierdoor geen slechte onregelmatige salvo's, maar een mooie constante stroom van felle fluiters. Zeker het herhalen waard, want deze kon goed concurreren met 4 X green glitter missile battery van Beko.
dscn5955.jpg

Laatst bewerkt:
Ok dan! :shocked:
Ik wist dat je leuke projectjes had gemaakt, maar dit is wel boven verwachting! :D Wat een hoop man! Daar zitten heel wat uurtjes knutselen in - I can tell.
Kunnen we nog wat filmpjes verwachten? Of anders een leuke beschrijving van het functioneren van de afzonderlijke projecten?

Ik zie daar een paar hele leuke projectjes Jos. Vooral degen met de Circo's is denk ik een bak werk geweest. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of het ook op film staat:wink:. Bedankt voor de foto's! (en ideeën):p

12 vette marja.......BIZAR! en gevolgt door 6 maal phoenix/carat...nice. Mooie gouden finale. Moet maar ook een bezig gaan met het samenstellen van projecten.

Anders moet je op de dag zelf nog gaan zitten klooien met bv een pijlenrek (met dank aan Bastiaan)

Moet de topic-titel niet even aangepast worden naar projecten, ipv project'JES'? Damn man, wat een toffe dingen heb je zelf gecreëerd:D

Wat is dat kratje bier precies als ik vragen mag, homemade blok met shells? En die circo blitz ging dat allemaal wel veilig de lucht in? aangezien ze er uit zijn door veel schuinvliegers enz. enz.

Dat kratje bier doe ik morgen uit de doeken, maar is gwoon 9 X 2" en 9 X 1,8" mortiertjes geladen met shelletjes uit shellkitjes.

Moet de topic-titel niet even aangepast worden naar projecten, ipv project'JES'? Damn man, wat een toffe dingen heb je zelf gecreëerd:D

Wat is dat kratje bier precies als ik vragen mag, homemade blok met shells? En die circo blitz ging dat allemaal wel veilig de lucht in? aangezien ze er uit zijn door veel schuinvliegers enz. enz.

Ik neem mijn petje af voor hetgeen jij allemaal in elkaar hebt geflanst, de een ziet er nog spectaculairder uit dan de andere en ben benieuwd of je van deze projecten ook de bij behorende filmpjes hebt en wil gaan posten. :rolleyes:

Er is maar één woord voor: WOW!

Echt hele mooie doorlontprojecten zeg,
niet alleen maar budget potjes doorgelont maar
ook potten die per stuk toppers zijn (bijv; Sniper)

Ben benieuwd naar eventuele filmpjes,

Maar heel erg bedankt voor het delen

Kerel mijn complimenten wat een projecten! Sommige combo's zetten mij op ideeën :) Ben erg benieuwd naar je filmpjes!! :D

Geweldige projecten heb je gemaakt Jos.
Schitterend om te zien.
Ik ben vooral benieuwd naar het filmpje van de Vette Marja's.

Helaas zijn er maar 2 of 3 projectjes gefilmd (films komen later), maar dit jaar ga ik er meer filmen, waaronder 20 X Vette Marja.

Geweldig heartworm!
Hier kunnen veel mensen inspiratie uit op doen!!

Een tip voor de Circoblitz: schiet ze vanuit een buis.. Dat is al heel wat betrouwbaarder:)

Groeten

Er schiet mij nog iets te binnen. Zijn er projecten ook mislukt? Lontjes die faalden, timing die verkeerd was, combinaties die niet goed uitpakten...? Met andere woorden: welke projecten zou je op welke manier anders hebben gedaan? Ik denk dat we met z'n allen daar nog een hoop van kunnen leren! :)

Lees maar de comments bij het single shot projectje. Dat zou ik anders doen nu.
Er staat ook precies bij wat ik anders zou doen.

Verder eigenlijk geen noemenswaardige haperingen of storingen gehad.
De Latin Quarter na de Thundering Heavens zou ik ook niet weer doen.
Mortiertjes ga ik dit jaar anders doen. Wacht maar rustig op:
"heartworm's projectjes 2010/2011" zou'k zeggen... :-)

Da's een goede tip. De buisdiameter heb ik wel liggen. Zou 16 cm genoeg zijn? Ik kan tot 50 cm gaan.

Geweldig heartworm!
Hier kunnen veel mensen inspiratie uit op doen!!

Een tip voor de Circoblitz: schiet ze vanuit een buis.. Dat is al heel wat betrouwbaarder:)

Groeten

Jos: respect!!
Ik heb genoten van de foto,s met onwijs gave projecten.
Wat moet dat een show bij jou in de straat geweest zijn zeg.
Zonde dat het filmen niet gelukt is, een probleem waar ik met O&N ook altijd mee zit.
Ben benieuwd wat je dit jaar gaat fabriceren, hou ons op de hoogte. :bye:

Back
Bovenaan