• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

* [Original Fireworks] Spanish Cracker C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede knallers, maar vergeleken met de knallers 'volgens spaans procede' die de afgelopen jaren hun intrede hebben gedaan zijn ze toch een klasse minder hard. Dit jaar wederom meerdere malen gehoord en vergeleken met supero's en mammoth's, maar daar halen ze het zeker niet bij. Nee, laatste jaar dat deze erbij waren, wel leuk voor erbij om ook eens wat anders te gooien op de 31e maar bijzonder is anders.

Ze zijn alsnog wel een toevoeging, want je hebt nu een goede variatie in het assortiment. Deze knallers zijn dan misschien een klasse minder hard, maar ook een klasse minder duur.

Maar ik geef eerlijk toe, ik heb zelf ook liever de hardere spaanse knallers. Maar niet iedereen is hetzelfde en er blijft nog wel genoeg vraag naar deze knallers.

Ik vind dit tog nog steeds een hele fijne knaller hoor!
Niet te duur!
In mijn beleving wel degenlijk harder dan de banger.
een klassieke vlinder look.
perfece vertraging en nog nooit een weigeraar gehad!
En die heb ik wel gehad op de wat duurdere knasse knallers zoals toffee en supero enzv. (Die willen wel eens "komt zelde voor" floppen!)

Ik vind het echt de mooiste vlinder, als ik aan een 'vlinder' denkt denk ik aan de spanish cracker-c. en wat een heerlijke knal en flits......

zit zo te zien niet echt een grote vertraging op.
Vind dat ze vrij vlot knallen. Of heb ik het mis?
greetzz

Dit pakje wat ik had had inderdaad wat kortere lontjes, veel andere die ik heb gestookt hadden een veel betere vertraging.

Korte lont was eigenlijk nog niet zo heel erg, hij had namelijk bij mij nog een goede vertraging. (na 5 a 7 seconden ging ie ongeveer af). Er kwam wel een lekkere doffe dreun vanaf die goed hard was ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan