Hawaii heeft een vuurwerkverbod, maar dat werkt niet echt

Babiloot

VWC lid
We staan in Nederland ook aan de vooravond van een algemeen vuurwerkverbod, maar niemand durft zijn handen daar nog aan te branden. De hoofdreden om het er doorheen te krijgen is helemaal schandalig, namelijk dat hulpverleners bestookt worden door vuurwerk. Mensen die dit doen moeten toch echt beter hun grijze massa gaan gebruiken. In Hawaii hebben ze echt een vuurwerkverbod, maar er zijn zoveel smokkelroutes richting Hawaii zodat het vuurwerkverbod niet echt schijnt te helpen. Zo zal het waarschijnlijk ook in Nederland gaan als er zo’n verbod.

Bron: vkmag
Filmpje:https://www.vkmag.com/magazine/hawa...j7tfoVgjK4Tpl9jKVL1tD_ym3-GPBdEb6GXl0jmsyuRAM

Schitterend toch, die hawaianen laten zich niet de les lezen. Vraag me wel af wat voor straf er staat op afsteken en in bezit hebben. Maar je kunt er de donder op zeggen dat het hier ook zo zal gaan maar dan nog tandje heftiger denk ik als je zo ziet wat er rond gaat. Ultiem dom plan een verbod.

Ik ben bang dat er na een algeheel verbod met veel gevaarlijker brandbare spullen en vloeistoffen naar politie en hulpverleners wordt gegooid.

Als er geen vuurwerk meer afgestoken mag worden, vind relschoppers weer wat anders om mee te gooien naar de hulpverleners toe, ik vind de straffen nog erg te soft, ze moeten echt zeer hard optreden tegen dit soort tuig.

Ik ben bang dat er na een algeheel verbod met veel gevaarlijker brandbare spullen en vloeistoffen naar politie en hulpverleners wordt gegooid.

Je kan inderdaad beter vuurwerk naar je toe gesmeten krijgen,dan molotov cocktails of andere goedjes..

Back
Bovenaan