Harry Loots [Baarle-Hertog]

Ik zal ook voor de color thunder gaan.
Deze knaller heeft tenminste nog een leuk vlammetje voordat ie knalt.
Dat toch wat meer bijzonder dan alleen een boem.

Misschien een stomme vraag he, maar staat de politie daar de laatste 3 dagen nou heel de dag voor de deur om Nederlanders uit het dorp die hun vuurwerk willen kopen te beboeten? Soort ID controle bij de uitgang of bij de toegangswegen naar de winkels? Ben je Belg, dan mag je doorlopen mits je je aan de 1kg pts houdt. Ben je een Nederlander, dan krijg je een boete?

Of zitten er Nederlandse winkels in Baarle die met een Nederlands assortiment kunnen concurreren met de Belgische winkeliers?

Water naar de zee dragen voor de politie? Of is Baarle die dagen één groot fort a la de Kuip of Arena met risicoduels om al die vuurwerkcriminelen op te pakken?

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...

Misschien een stomme vraag he, maar staat de politie daar de laatste 3 dagen nou heel de dag voor de deur om Nederlanders uit het dorp die hun vuurwerk willen kopen te beboeten? Soort ID controle bij de uitgang of bij de toegangswegen naar de winkels? Ben je Belg, dan mag je doorlopen mits je je aan de 1kg pts houdt. Ben je een Nederlander, dan krijg je een boete?

Of zitten er Nederlandse winkels in Baarle die met een Nederlands assortiment kunnen concurreren met de Belgische winkeliers?

Water naar de zee dragen voor de politie? Of is Baarle die dagen één groot fort a la de Kuip of Arena met risicoduels om al die vuurwerkcriminelen op te pakken?

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...

dat zal wel niet mogen, want op het moment dat ik daar mijn vuurwerk koop doe ik nog niks fout. voorbeeld: ik rij op de snelweg 130 terwijl ik daar 100 mag. dan zeg ik ja, maar in nederland mag ik 130! maar ik moet in belgie aan de regels houden die daar zijn. snap je? dus de nederlandse politie kan niks doen in belgie. ik heb zoiets trouwens ook nog nooit gehad. maar goed ook niet gek. ik was daar in juli :D. en de rest zou ik niet weten.

dat zal wel niet mogen, want op het moment dat ik daar mijn vuurwerk koop doe ik nog niks fout. voorbeeld: ik rij op de snelweg 130 terwijl ik daar 100 mag. dan zeg ik ja, maar in nederland mag ik 130! maar ik moet in belgie aan de regels houden die daar zijn. snap je? dus de nederlandse politie kan niks doen in belgie. ik heb zoiets trouwens ook nog nooit gehad. maar goed ook niet gek. ik was daar in juli :D. en de rest zou ik niet weten.

Dat het zo niet werkt, dat weet ik. Maar er zijn toch Nederlandse toegangswegen in dat dorp zelf? Zetten ze dan hele barricades op daar?

Ik vraag mij werkelijk af hoe dat dorp er die dagen uit moet zien. :rolleyes:

Dat het zo niet werkt, dat weet ik. Maar er zijn toch Nederlandse toegangswegen in dat dorp zelf? Zetten ze dan hele barricades op daar?

Ik vraag mij werkelijk af hoe dat dorp er die dagen uit moet zien. :rolleyes:

Meestal staat de politie verderop en haalt je dan van de weg.Ik denk dat er in baarle zelf politie in burger lopen,die je kenteken doorbellen.Dan is het makkelijk pakken voor ze.:)

Ja, die constructie gaat alleen op voor de mensen die Baarle verlaten met een achterbak vol. Maar in dat dorp zelf wordt toch ook vuurwerk afgestoken? Hoe moeten ze daar handhaven dan? Op iedere hoek van de straat 5 agenten of na te gaan of iets Nederlands is of Belgisch? Of steken ze in baarle zelf niets af en zitten ze allemaal in de kroeg? Jupiler te drinken ofzo?

Niet dat ik daar nou moet zijn, maar ik vraag mij wel af hoe je in godsvredesnaam zelf binnen dat dorp moet handhaven. Lijkt mij erg lastig allemaal.

nee ze zullen gewoon controleren waneer ze argwaan krijgen denk ik. al zal dat nogal snel zijn :). je kan bijvoorbeeld een pak aantrekken een grijze pruik op, en een mercedes huren. dan zal het niet zo snel misgaan. maar ga je in een gepimptye golf tsja.....

Laatst bewerkt:
tsja om tijdens de laatste dagen van het jaar te gaan is een beetje dom he. maar goed dat is aan jou. nee ze zullen gewoon controleren waneer ze argwaan krijgen denk ik. al zal dat nogal snel zijn :). je kan bijvoorbeeld een pak aantrekken een grijze pruik op, en een mercedes huren. dan zal het niet zo snel misgaan. maar ga je in een gepimpte golf tsja.....
meer kan ik niet zeggen want ik ben er rond die tijd nooit geweest.

Heb ik het over de laatste dagen gaan dan?
Daar gaat het toch niet over?

Volgens mij mis je mijn punt volledig. Ik ga namelijk helemaal die kant niet op, laat dat even heel duidelijk zijn!

En wat nou als je een nitraat van de Belgische kant naar de NEderlandse kant van de grens gooit?

Dat bedoel ik. Hoe moet je zoiets handhaven? :bonk:

ik denk dat de politie dan toch echt een oogje dicht knijpt die dagen,dat is namelijk niet te handhaven en kost onnodig veel geld.

Heb ik het over de laatste dagen gaan dan?
Daar gaat het toch niet over?

Volgens mij mis je mijn punt volledig. Ik ga namelijk helemaal die kant niet op, laat dat even heel duidelijk zijn!

Dat bedoel ik. Hoe moet je zoiets handhaven? :bonk:

ow sorry kzat bij mn gedachten heel anders dat ik 2 reacties door elkaar gehaald want eerst had je het daarover. maar goed ik wijzig mijn antwoord en dat is dan mn echte

ow sorry kzat bij mn gedachten heel anders dat ik 2 reacties door elkaar gehaald want eerst had je het daarover. maar goed ik wijzig mijn antwoord en dat is dan mn echte

Nee man, ik reageerde ook wat fel. Ik wilde alleen maar weten hoe zoiets eruit ziet, omdat dat dorp volgens de kaart volledig versplinterd is. Het ene stuk is BE, 20m verder op weer NL en dan na 20m verderop BE.
Lijkt me een hele rare situatie :bonk:

Nee man, ik reageerde ook wat fel. Ik wilde alleen maar weten hoe zoiets eruit ziet, omdat dat dorp volgens de kaart volledig versplinterd is. Het ene stuk is BE, 20m verder op weer NL en dan na 20m verderop BE.
Lijkt me een hele rare situatie :bonk:

Je ziet daar her en der een lijntje met stenen met kruisjes die de grens markeert. Ziet er wel erg grappig uit.

je hebt altijd kans om gepakt te worden.
Hoe groot de kans is weet je niet. Dus het is een vraag die we niet kunnen beantwoorden. Verder moet je zelf afwegen of je het risico uberhaupt wil lopen.
Dus zelf weten.
greetzzz

Back
Bovenaan