Happy Hour & Magazijn Leegverkoop

moontan

VWC lid
HAPPY HOUR & MAGAZIJN LEEGVERKOOP

Wie is bekend met dit fenomeen en heeft hier ervaring mee?
Winkeliers die op het laatste moment nog van de voorraad afwillen en stunten met dumpprijzen?

Of winkeliers die een Happy Hour instellen waar bij vaak hoge kortingen worden gegeven?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips van namen van winkeliers in Nederland die dit elk jaar organiseren.

Ik heb pas 1x een ervaring en dat was 7 jaar geleden bij een winkelier in Hilversum, waarvan ik wist dat hij zou stoppen.
Ik was tegen sluitingstijd nog even bij hem langs gegaan en kreeg een grote hoeveelheid Ferro cakes mee met 50% korting.

Je ziet toch wel vaker dat op het laatste moment en dan heb ik het over het laatste uur/twee uur dat er flinke kortingen worden gegeven...
Van 20 procent tot soms wel 70 procent op sommige producten....
Twee jaar geleden wilde ik nog wat sterretjes halen voor de familie op het laatste moment en toen kreeg ik 40 pakjes mee voor 1 euro :angel:
Daarnaast zag ik ook de nodige pakketen met leuke korting liggen...
Dus zeker aan te raden om laatste moment nog even langs te gaan want er zijn genoeg leuke dingen nog te koop voor een nog leukere prijs!
:bye:

Vlede jaar nog, wilde nog wat thunderkings hebben. Vroeg om 10 pakjes en kreeg er toen 20 voor maar 10 euro :D

Nog nooit meegemaakt maar ga dan de 31ste ook nooit naar de winkel mischien dit jaar proberen ?

Vorig jaar meegemaakt volgens mij was de laatste verkoopdag op een zaterdag. In ieder geval was ik met een vriend naar Coppenswarenhuis gefietst, want wij zouden nog stiekem wat willen kopen.
Ik kocht nog een Purple sky van pro-line en die vriend wou nog wat ander klein spul, maar toen rond 16:45 kwam de eigenaar vrolijk de winkel binnen lopen en er zou op elke sierpot korting zitten.
Mijn hart bonkte onzettend, maar helaas was de droom al snel verholpen nadat mijn moeder me belde.
Ik haar alles uitgelegd maar er was geen denken aan om nog meer vuurwerk te kopen.
En verder was de sfeer toen helemaal top, iedereen ging nog naar binnen om nog wat te gaan kopen.

Dus het is zeker een tip voor iedereen die nog wat vuurwerk wil kopen en die goedkoop uit wil zijn.

Maar houdt er rekening mee dat sommige producten natuurlijk al wegzijn.

Maar denk niet dat alle winkels kortingen geven rond sluitingstijd. Producten die nog in een gesloten karton zitten kunnen namelijk vaak terug meegegeven worden. Losse producten kunnen gewoon opgeslagen blijven in de bunker, noodzaak om de bunkers leeg te verkopen is er bij vele dus niet:wink:.

Dus ga er niet standaard van uit dat een winkel korting geeft tegen sluitingstijd op 31dec.

ik heb het zelf nog nooit meegemaakt om de simpele reden dat ik nog nooit tegen sluitingstijd bij een vuurwerkdealer ben geweest. ik weet niet of ze het bij vuurwerkland steenbergen ook doen. zo ja dan ga ik daar denk ik het laatste uurtje nog wel even wat kortingen scoren:)

Vaste klanten en mensen die hun bestelling doen in de voorverkoop worden beloond met extra's, niet de mensen die nog even op de valreep iets willen halen.
Ze moeten blij zijn dat de winkelier voor hen nog artikelen op voorraad heeft gehouden.
Voor winkeliers met een kleine opslag waar de rest van het jaar niets mag liggen of waar de bunker als opslag dient voor andere artikelen is korting geven misschien noodzaak om alles leeg te krijgen.
Dus daar hebben jullie de meeste kans van slagen.:)

Laatst bewerkt:
Vaste klanten en mensen die hun bestelling doen in de voorverkoop worden beloond met extra's, niet de mensen die nog even op de valreep iets willen halen.
Ze moeten blij zijn dat de winkelier voor hen nog artikelen op voorraad heeft gehouden.
Voor winkeliers met een kleine opslag waar de rest van het jaar niets mag liggen of waar de bunker als opslag dient voor andere artikelen is dit misschien noodzaak.
Dus daar hebben jullie de meeste kans van slagen.:)

Volledig met je eens Frits.
Ik persoonlijk zou zelf niet eens het risico willen lopen, want stel je voor dat je vuurwerk op de bonnefooi gaat halen en hoopt op dumpprijzen en je krijgt overal nul op het rekest. Dan zit je mooi zonder vuurwerk. Een nachtmerrie.
Maar ik heb het onderwerp aangekaart omdat ik er laatst met een aantal freaks over sprak. De wildste verhalen doen hierover de ronde.
Daarom betitel ik het ook als fenomeen, mensen die bewust het hele land afreizen om overal nog op het laatste moment groot in te slaan voor dumpprijzen.
Ik zelf zorg ervoor dat ik alles in huis heb in de voorverkoop en tijdens de verkoopdagen, en dat geldt waarschijnlijk voor 99% van de vuurwerk klanten.
Neemt niet weg dat ik ook een Nederlander ben en krijg ik een tip van een adresje met een kleine opslag zoals jij dat noemt ga ik toch even polshoogte nemen.
Maar in Hilversum is de spoeling in ieder geval erg dun met 5 verkooppunten.

In mijn geval ging het om een halfords die waarschijnlijk door het jaar heen geen vuurwerk ergens opgeslagen heeft en daarom zoveel mogelijk toch nog maar de deur uit doet...
En het is meer van eens zien of er nog wat dingen overzijn die ik eigenlijk te duur vind om te kopen maar als ze wat goedkoper zijn wil ik ze wel meenemen...
Geen enkele freak gokt er op dat net die pot van hem nog aanwezig is dus daar gaat het ook niet om...

Kortingen zie je vaak al de gehele middag enzo op de laatste dag, maar de echte dumpprijzen kom je denk ik zelden tegen. Veel kiezen er ook voor om dit totaal niet te doen, korting kan je krijgen in de voorverkoop en zoals Guy al zegt, vaak kunnen dichte kartonnen nog retour o.i.d.

Je kunt gewoon mailen met de detaillisten over deze acties op de laatste dag, ik heb weleens een rondje gemaild, kwam er toen slechts 1 uit die daaraan deed, 6 anderen niet, zegt al genoeg. Hoewel het terecht is, ik profiteer graag van een korting natuurlijk, maar de laatste dag vind je mij niet of nauwelijks nog in een winkel.

Back
Bovenaan