HAOKAN Fireworks te Pijnacker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Veel succes met de nieuwe webshop en al het andere.
Geweldig om te zien dat we binnenkort alweer kunnen bestellen, ben dan ook reuze benieuwd naar de actie's.

Heb zelf ook een mooie bestelling geplaatst en alles was er. Op een karton Rebels na maar ik moet niet klagen want het andere karton was er en ik mocht gewoon nog producten uitzoeken voor het overige bedrag.
Vond persoonlijk dat mensen teveel aan het zeuren waren over lange wachtrijen en verkeerde producten enzv enzv. Ik snap het allemaal maar ik zag meteen aan de mensen dat ze het zwaar hadden in Pijnacker en vast ook op de andere verkooppunten.

Een maat van me was wat later met bestellen maar we gaan volgend jaar gewoon meer bestellen en op tijd.

Ik wil hierbij Jo en Kees en de rest hartelijk bedanken voor de top service. Van de telefoon en e-mail tot aan de balie zelf. Tot uhmmm maart alweer ? Met bestellen ?
Kan iedereen aanraden het potje "freedom" te kopen. Die boeketten die daar uitkwamen waren de grootste van me hele collectie.. en dat uit zo'n cakie.

Dag Jo,
Kun je voor het samenvoegen van bestellingen niet beter een systeem op de website laten zetten.
Mensen wordt gevraagd of ze een account aan maken, is het dan niet mogelijk om alle bestellingen automatisch bij elkaar te voegen.
Jullie service qua mails en dergelijke was uitstekend, zo uitstekend en persoonlijk dat het voor jullie misschien wel te gek werd.
Jullie blijven mensen en zijn geen computees.
Wat misschien ook handig is is een volgend afhaalsysteem;
1 ruimte/partytent waar je je afhaalnummer door kunt geven
En 1 volgende ruimte waar je je bestelling af kunt halen.
Het personeel van de ruimte waar jij je afhaalnummer soorgeeft stuurt doormiddel van een computersysteem of vonnensysteem (horeca bediening keuken) het afhaalnummer naar de inpakbunkers waar kan worden ingepakt of verzameld.
Wanneer dit gebeurd is wordt er in de ruimte waar jij je afhaalformulier hebt doorgegeven een nummer omheroepen of op een scherm gezet (bank/bakker idee).
Daarna kun je door naar de volgende ruimte om je spullen op te halen.
Hiermee verspreid je de drukte over 2 ruimtes en heb je ook niet het probleem dat mensen aan een balie bonnen doorgeven en vuurwerk afhalen/langs elkaar heen lopen te sjouwen.
Ook heeft het personeel zo veel meer overzicht en ruimte, niet steeds op en neer lopen, njet en met bonnen bezig zijn en met bestellingen verzamelen.
Ook geefr dit de klant meer rust omdat hij met minder personeel te maken heeft.
Zo kun je de hectiek in de inpakbunker houden, heb je meer overzicht wie wat doet, en is er meer ruimte voor de klant omdat die eeest in een ruimte kan wachten waar je je nummer doorgeeft (klant weet vanaf dan dat die geholpen wordt) en daarna in een 2e ruimte apart zijn vuurwerk kan halen en daarna weer met de dozen zonder langs de 1ste balie te hoeven naar huis kan.

Ik vond de service ook prima. Een account maken op de nieuwe website, zodat alle bestellingen samen worden gevoegd lijkt me ook handig. Tevens zou ik dan een systeem invoeren dat mochten er producten niet geleverd zijn dat de klanten een waarschuwingsmail krijgen bv. en dat ze een vervangend product moeten uitkiezen. Geen idee of dit haalbaar is, maar brainstormen kan nooit kwaad.

Ik zou de winkel gebruiken als locatie waar iedereen met zijn bestellingen langs kan gaan. Men kan dan gelijk eventueel bijbestellen. Zodra, de bestelling klaar is nummertje omroepen, zodat diegene naar beneden kan om zijn bestelling op te halen en na te checken.

Als tip naar Haokan wil ik aansluiten bij Nederlandsvuurwerk en ATF hierboven, maar zou ik het losse bijbestellen los uitleveren. Dus als het mogelijk is één opzet voor voorbestellingen (partytent + afhaal/controleer ruimte) en dan een losse ruimte voor losse verkoop. Dat spreidt de drukte, alleen kost het wel een extra ruimte (die er volgens mij in Pijnacker niet is). Eigenlijk dus het idee zoals het nu ook was (in Pijnacker), alleen dan over twee fysiek andere ruimtes. Geeft meer rust voor de klant, en wellicht ook voor het bunkerpersoneel.

Haalbaar? Geen idee. Maar zoals gezegd, brainstormen kan geen kwaad.

We denken dat als we op de parkeerplaats een tent zetten waar we een extra balie hebben voor controle van de bstellingen dat dan de doorloop en stuk sneller zal gaan.
Ook willen we in de nieuwe webshop dat de bestellingen worden samengevoegd zodat alles op 1 order komt te staan.

We denken dat als we op de parkeerplaats een tent zetten waar we een extra balie hebben voor controle van de bstellingen dat dan de doorloop en stuk sneller zal gaan.
Ook willen we in de nieuwe webshop dat de bestellingen worden samengevoegd zodat alles op 1 order komt te staan.

Klinkt als een strak plan!

Even een extra vraag: een partytent op de parkeerplaats, wat doet dat met de parkeergelegenheid? Dit aangezien 100 meter lopen naar de auto met 25 kg zware dozen geen pretje is.

Mag dit wettelijk wel omdat je dan vuurwerk buiten het pand om gaat uitleveren, niet dat jullie straks voor een nare verassing komen te staan ?

volgens mij gaat het alleen om de controle, en niet om de afgifte. Dus dat zou wel mogen toch?
greetzz

Ik heb echt geen flauw idee, maar dan zou na het buiten gecontroleren weer naar binnen moeten voor de uitgifte? Het zou wel fantastisch zij wat betreft de ruimte als dit mocht lukken.

Mag dit wettelijk wel omdat je dan vuurwerk buiten het pand om gaat uitleveren, niet dat jullie straks voor een nare verassing komen te staan ?

bij steenbergen hebben ze ook een tent staan waar je je ontvangen vuurwerk kan controleren dus lijkt me geen probleem.

Binnen je bestelling in ontvangst nemen en die vervolgens buiten in een tent (laten) controleren. Dat is wettelijk prima. De uitgifte vindt namelijk plaats onder de sprinkelers IN de verkoopruimte, dus dat is geen probleem.
Het is dan wel weer lastig om een foutje in de bestelling te controleren. Meneer heeft een pakje grondbloemen te weinig in de bestelling. Dan moet deze klant dat zélf weer binnen gaan ophalen. Achteraan in de rij aansluiten zeker? Anders denken de andere klanten dat hij voordringt. Het zou namelijk niet toegestaan zijn om een medewerker dat pakje grondbloemen te laten halen en dit in de tent aan de klant te geven. Want dan verstrek je dit vuurwekr weer niet volgens voorschriften in de winkel...
Het klinkt dus als een goed idee, maar wanneer de bestelling NIET klopt, is het wel lastig om dan weer de bunker/winkel in te moeten om iets te corrigeren.

Volgens mij hoeft het niet zo moeilijk te zijn de sfeer wat te verhogen bij de winkel in Pijnacker. Boven is de winkel vrij groot, zet daar een aparte balie om de bestelbonnen af te geven. Medewerkers maken de bestelling klaar en geeft de klant een seintje dat hij naar beneden kan komen. Daar in alle rust de bestelling controleren en klaar is Kees. Bijkomend voordeel is dat de mensen in de winkel komen en misschien nog wat extra's meenemen.

Haokan update

Haokan update

De werkzaamheden zijn al weer in volle gang
- Administratie jaarwisseling afgerond
- Klachtenbehandeling afgerond
- De actie voor het goede doel heeft €1321,- opgeleverd en is inmiddels overgemaakt
- we zijn alles in kaart aan het brengen voor de verbeteringen die we dit jaar gaan doorvoeren.
- Bunkervoorraden zijn geteld en webshop wordt aangepast en klaargemaakt voor opening
- Afspraken zijn gemaakt voor later in het jaar een nieuwe webshop te openen.
- Aankomende week afspraken met diverse importeurs voor nieuwe inkoop voor dit jaar.
- 30 en 31 jan. naar de beurs in Neurenberg voor uitbereiding netwerk importeurs en evt producenten in China
- Eind volgende maand 10 daagse orientatiereis naar China.
We houden jullie verder op de hoogte.

De werkzaamheden zijn al weer in volle gang
- Administratie jaarwisseling afgerond
- Klachtenbehandeling afgerond
- De actie voor het goede doel heeft €1321,- opgeleverd en is inmiddels overgemaakt
- we zijn alles in kaart aan het brengen voor de verbeteringen die we dit jaar gaan doorvoeren.
- Bunkervoorraden zijn geteld en webshop wordt aangepast en klaargemaakt voor opening
- Afspraken zijn gemaakt voor later in het jaar een nieuwe webshop te openen.
- Aankomende week afspraken met diverse importeurs voor nieuwe inkoop voor dit jaar.
- 30 en 31 jan. naar de beurs in Neurenberg voor uitbereiding netwerk importeurs en evt producenten in China
- Eind volgende maand 10 daagse orientatiereis naar China.
We houden jullie verder op de hoogte.

Wauw! Dat belooft wat :D
Betekend dit ook dat de kans aanwezig is dat jullie zelf producten gaan laten maken in China, of heb ik het dan verkeerd begrepen? :)

Jwtjuh :bye:

Het systeem kwa afhaal is goed, aangezien er maar 1 plaats is waar je naar boven en weer terug kan moet je niet willen dat de bonnen boven gebracht moeten worden en weer naar beneden om ze op te halen... die trap die er is is in mijn ogen te smal voor en loopt niet zo lekker (vooral naar beneden) om mensen heen en weer te laten gaan...

je kan eventueel marktkraampjes neer gaan zetten (met kap) langs deur van de winkel richting de straat toe dus echt langs de winkel lopend waar een paar man personeel staat, de deuren eruit halen maar het stuk in het midden laten zitten waar je je vuurwerk ophaalt zodat men weet in en uitgang en omdat het er anders binnen zo druk word dat niemand meer eruit komt. die 2 deuren zijn perfect alleen lastig om ze telkens open en dicht te houden.

verder moet je vooral hopen dat alles geleverd gaat worden door leveranciers wat veel kopzorgen schelen gaat... dit blijft tot het einde spannend. mensen die te vroeg komen voor hun bestelling eventjes laten wachten tot het hun tijd is...

Is het geen idee om gewoon met afhaaltijdblokken te werken? Niet allemaal voor 10 uur, maar opdelen. Dit kan misschien door aan te geven waar je vandaan komt, zodat de mensen in de buurt van Haokan eerder komen. Gewoon van 07;00 - 07;30 etc tot uurtje of 11/12. Zo hebben de mensen die van ver komen ook meer tijd. Breid de balie uit, misschien een hoek erin maken en de ruimte iets uitbreiden? Buiten tenten neerzetten voor controle, zet een man achter de balie die de producten uitgeeft wat gemist wordt bij de bestelling. Dan kan degene die bij de controle tent staat even meelopen met de persoon, het missende product aannemen en weer bij de bestelling doen.
- Doorstroom beter door tijdblokken.
- Afgifte verloopt volgens de regels.
- Controle is beter en geen misverstanden wanneer je thuis bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan