Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik kan mij nog niet voorstellen dat het in “ons” voordeel werkt helaas. Wellicht is dat mijn neergeslagen gevoel mbt dit topic.Opgeschoven naar begin 2026 zoals het er nu uitziet.
Ik denk dat je helaas helemaal gelijk hebt!!Misschien geen populaire mening maar ik denk dat we de eerste jaren inderdaad meer vuurwerk gaan zien uit Duitsland en België. De illegale knallen zullen gewoon hetzelfde zijn. Maar na een aantal jaar zijn er weinig mensen over die nog de moeite gaan doen om vuurwerk in het buitenland te halen. Wellicht dat je in sommige wijken of dorpen zult zien dat men het blijft accepteren. Maar je ziet in dit hele rapport dat ze ervan uitgaan dat de sociale controle ervoor gaat zorgen dat het langzaam uitdooft. Ik denk zelf dat dit ook gaat gebeuren. Iedereen buiten de echte liefhebbers heeft helemaal geen zin in gezeik van buren of de kans dat ze gepakt worden/ verraden worden. Ook al is die kans klein. Dan maar de vuurkorf aan en bier drinken.
Denk dat je grotendeels wel gelijk hebt, dat het langzaam minder en minder zal worden. Zeker zodra België/Duitsland als directe buurlanden ook overgaan tot een verbod. Maar ik ben er ook van overtuigd dat het vuurwerk nooit helemaal uitgebannen zal worden. Waar vraag is, is immers altijd aanbod, voorbeelden genoeg. En in bepaalde dorpen/steden/wijken is er meer drang naar vuurwerk dan sociale controle, en zolang dat relatief netjes gebeurt zal de politie lang niet overal ingrijpen.Misschien geen populaire mening maar ik denk dat we de eerste jaren inderdaad meer vuurwerk gaan zien uit Duitsland en België. De illegale knallen zullen gewoon hetzelfde zijn. Maar na een aantal jaar zijn er weinig mensen over die nog de moeite gaan doen om vuurwerk in het buitenland te halen. Wellicht dat je in sommige wijken of dorpen zult zien dat men het blijft accepteren. Maar je ziet in dit hele rapport dat ze ervan uitgaan dat de sociale controle ervoor gaat zorgen dat het langzaam uitdooft. Ik denk zelf dat dit ook gaat gebeuren. Iedereen buiten de echte liefhebbers heeft helemaal geen zin in gezeik van buren of de kans dat ze gepakt worden/ verraden worden. Ook al is die kans klein. Dan maar de vuurkorf aan en bier drinken.
Eens, behalve de laatste zin. Als er met oud en nieuw niet noemenswaardig vuurwerk te beleven is ligt deze jongen gewoon om 23:00 in z’n nestje!Misschien geen populaire mening maar ik denk dat we de eerste jaren inderdaad meer vuurwerk gaan zien uit Duitsland en België. De illegale knallen zullen gewoon hetzelfde zijn. Maar na een aantal jaar zijn er weinig mensen over die nog de moeite gaan doen om vuurwerk in het buitenland te halen. Wellicht dat je in sommige wijken of dorpen zult zien dat men het blijft accepteren. Maar je ziet in dit hele rapport dat ze ervan uitgaan dat de sociale controle ervoor gaat zorgen dat het langzaam uitdooft. Ik denk zelf dat dit ook gaat gebeuren. Iedereen buiten de echte liefhebbers heeft helemaal geen zin in gezeik van buren of de kans dat ze gepakt worden/ verraden worden. Ook al is die kans klein. Dan maar de vuurkorf aan en bier drinken.
Wat wel vaker geroepen wordt, is misschien t.z.t. wel een serieuze optie: paar dagen (vuurwerk)vakantie in het buitenland, waar je wel mag stoken. Want inderdaad, de echte lol van Oudjaarsdag is wel verdwenen als het vuurwerk echt weg is. In Duitsland/België (of nog verder weg) kom je voorlopig nog wel aan je trekken op 31/12.Mijn idee. Geen vuurwerk met Oud en Nieuw dan valt er niets te vieren. What's next?
dat waren nog eens tijden zeg ,humor zonder afgerekend of veroordeeld te worden of iets wel "past "in de huidige maatschappij

Harry.. we houden ook van jou hoordat waren nog eens tijden zeg ,humor zonder afgerekend of veroordeeld te worden of iets wel "past "in de huidige maatschappij
waar zijn de theo maassen's en hans teeuwen's van onze tijd in god's naam gebleven ,heel eerlijk gezegd ben ik blij dat ik nog "vd oude stempel ben"zoals ze het nu waarschijnlijk zouden noemen ,maar man wat een verknipte samenleving is het geworden zo langzamerhand .
alles moet naar de kloten want stel je toch voor dat iemand zich niet prettig vindt bij een uitspraak van een ander ,we leven inmiddels allemaal in vinex doosjes ,buren zie je alleen nog als je weer eens een pakketje voor ze hebt aangenomen ,behhhhhh wat een kut samenleving wordt zo langzamerhand zeg ,sorry maar moest effe ventileren pfhhh en door ademen![]()
Previes zo gaat het gebeuren.Misschien geen populaire mening maar ik denk dat we de eerste jaren inderdaad meer vuurwerk gaan zien uit Duitsland en België. De illegale knallen zullen gewoon hetzelfde zijn. Maar na een aantal jaar zijn er weinig mensen over die nog de moeite gaan doen om vuurwerk in het buitenland te halen. Wellicht dat je in sommige wijken of dorpen zult zien dat men het blijft accepteren. Maar je ziet in dit hele rapport dat ze ervan uitgaan dat de sociale controle ervoor gaat zorgen dat het langzaam uitdooft. Ik denk zelf dat dit ook gaat gebeuren. Iedereen buiten de echte liefhebbers heeft helemaal geen zin in gezeik van buren of de kans dat ze gepakt worden/ verraden worden. Ook al is die kans klein. Dan maar de vuurkorf aan en bier drinken.
Zo sta ik er ook wel een beetje in. Teveel andere zaken die belangrijker zijn dan de hobby, zoals baan, huis, gezin enz. Maar voor dit jaar telt het verbod nog niet en kun je nog gerust stoken dusNoem mij een pessimist, maar voor mij is de hobby over. Sinds het 2e kamer besluit, is het voor mij klaar. Ik zal dit jaar ook niet met een grote knal, zoals gewoonlijk afsluiten. Veel mensen vragen mij ook: dit jaar ga je zeker afsluiten met een grote knaller. Mijn antwoord is: nee , ben er wel klaar mee, en waarom? Heel veel op dit forum reageren met: ik ga door, boeit mij niks, maar er zijn ook serieuze liefhebbers die helaas niet door kunnen gaan, vanwege VOG en dergelijke zaken. Ik zou heel graag door willen gaan, maar ik ga niet mijn baan riskeren voor (mijn) hobby.