Handhaving naar melding van vuurwerkoverlast

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
handhaving-vuurwerk-z.jpg

De afdeling Handhaving van de gemeente Rijswijk kreeg maandagochtend een melding dat er veel vuurwerk werd afgestoken in het Wilhelminapark. Bij aankomst zagen ze aan de verpakking dat het ging om categorie 1 vuurwerk. Dat is toegestaan vuurwerk. “Helaas troffen we niemand aan, dus hebben wij het opgeruimd”, vertellen ze. Overigens, de afsteektijden van vuurwerk zijn, conform de landelijke wetgeving, beperkt tot de periode tussen 31 december 18:00 uur en 1 januari 02:00 uur.

Bron

Jammer, is er iets legaal, ruim je de troep. Let op. Ook vind ik de regel van de afsteektijden suggereren dat CAT1 vuurwerk ook alleen dán mag.

Jammer, is er iets legaal, ruim je de troep. Let op. Ook vind ik de regel van de afsteektijden suggereren dat CAT1 vuurwerk ook alleen dán mag.

Inderdaad, dat wordt hier zeer zeker gesuggereerd. Een onwetende (misschien de handhavers zelf) zal dan denken dat ook Cat 1 vuurwerk alleen op de 31 afgestoken mag worden.

Kijk dan mensen het busje van de handhaving dat zijn van die gasten die al jaren niet kunnen of willen werken en dan verplicht moeten werken als handhaver

Maar ik bedoel die mensen die elke keer bellen voor cat 1, leven die onder een steen? Komen die niet in winkels, zoals de action, big bazar, Aldi, of tuincentra waar je de schappen vol ziet liggen met cat1. Huilebalken van mensen..

Gister zat ik het cat1 videootje van pyroteamdelft te kijken, zie je ook ergens wat wielrenners langs fietsen en opmerkingen maken over “hoe oud ze nou wel niet zijn”. Zeggen hun, in hen te strakke pakje fietsend door Nederland, denkend proffesioneel wielrenner te zijn..

Inderdaad, mijn maag draaide alweer om toen ik het las. Engnekken die media figuren...

Back
Bovenaan