Handel in carbid schiet omhoog

Torrr

VWC lid
RUINERWOLD/NOORDSCHESCHUT - Carbidhandelaren wrijven zich in hun handen. Zij zien hun omzet stijgen nu het explosieve goedje het enige spul is waarmee op oudejaarsdag overdag mag worden geknald. ,,De verkoop via onze webshop is bijna verdubbeld. En van onze startsets verkopen we zelfs drie keer meer dan normaal. We zijn bijna door onze voorraad heen'', zegt Wesley Zantinge, mede-eigenaar van Melkbusshop.nl in Ruinerwold.

Vuurwerk mag dit jaar pas vanaf 18.00 uur worden afgeschoten, om de overlast te beperken. Met carbid mag in de meeste gemeenten wél overdag worden geknald, doorgaans vanaf 10 uur 's ochtends. Carbid valt niet onder het Vuurwerkbesluit.

Bron : http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/handel-in-carbid-schiet-omhoog-12018483.html

Viel te verwachten natuurlijk.
En t aparte is dat sommigen gemeentes over een traditie spreken waar men niet vanaf wil.
Waarom kan dat niet met vuurwerk vraag ik me dan af. Maar ben benieuwd hoe het karbid schieten ontvangen wordt door groen links.

Hahahha mooi man, krom nederland.... Overlast gaat 10 keer erger worden.
Carbid klapt er lekker op.
Zit er ook aan te denken.

Nou dat hebben de vuurwerkhaters dus goed voor elkaar....dit klapt echt als de malle niet normaal meer. :p

Vraag me af waarom dit artikel verwijderd is!

Carbid is het leukste wat er is! Het geeft zoveel meer sfeer, prachtig spul! :)

Volgend jaar is dat ook verboden...

Denk dat dat niet zal gebeuren hoor.Misschien dat je in bepaalde gebieden niet mag schieten,maar
carbid staat nu op de Nationale erfgoedlijst.Denk niet dat je er dan nog zomaar wat tegen kan doen...

Het is inderdaad wat raar, dat vuurwerk nu officieel vanaf 18:00 mag, maar carbid eerder op de dag der dagen. Als je een beetje het juiste gasmengsel hebt, komt me er toch een dreun vanaf. Wapperende broekspijpen. :p

Krijgen we mooi ''overlast'' van het carbid schieten... Dit hoor je een paar wijken verder nog en dan zitten ze te zeuren over vuurwerk

Kijken of carbid toegestaan is in mijn gemeente!

Dinoroel volgens mij geldt onderstaande ook in jou gemeente:
http://www.noordwijkerhout.nl/fileadmin/Website/Bestuur/Bestuurlijke_stukken/2014/Bam/2014-10-30/Jaarwisseling_2014-2015_beleidskader.pdf

Beleidsuitgangspunten jaarwisseling 2014-2015
Veiligheidsregio Haaglanden / Veiligheidsregio Hollands Midden / Politie eenheid Den Haag

18. Carbid schieten is niet toegestaan, tenzij er een ontheffing is verleend. Deze ontheffing wordt
alleen verleend voor locaties buiten de bebouwde kom. De dienstdoende gemeentelijke boa's
controleren alle locaties tijdens het schieten op de voorwaarden, opgenomen in de ontheffing.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan