HALO Festival - Scheveningen (voorheen Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen)

Pietje PYRO

VWC lid
Beste pyro’s,

Heeft iemand meer informatie over het aangepaste Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen, genaamd HALO Festival.
Ik lees dat er nu ook drones gebruikt gaan worden. Daar word ik niet heel enthousiast van aangezien dit vermoedelijk ten koste gaan van het vuurwerkbudget.

Ik overweeg een overnachting te boeken met mijn vrouw in een van de hotels aan de boulevard. Maar ik vraag mij af of het nog de moeite waard is.

Volgens de beperkte info die ik kon vinden gaat het plaats vinden op:
vrijdag 9/16/23 augustus en zaterdag 10/17/24 augustus.
Kennerlijk op 4 plaatsen tegelijk, maar of dit dan ook nog steeds betekent dat er vanaf het water geschoten wordt, is mij onbekend.

Weet iemand meer?

Thanx!
Piet

Voor een paar drones ga ik echt niet die kant op, als bezoeker trap je er 1 keer in maar daarna heb je het wel gezien. Dit gaat echt lang niet zoveel bezoekers trekken.

Zeker een paar avondjes meepakken bij goed weer. Altijd super gezellig op het strand s'avonds!

Voor een paar drones ga ik echt niet die kant op, als bezoeker trap je er 1 keer in maar daarna heb je het wel gezien. Dit gaat echt lang niet zoveel bezoekers trekken.

Waarschijnlijk willen ze dat ook niet meer... Het was er altijd wel een beetje chaos als het afgelopen was.

Waarschijnlijk willen ze dat ook niet meer... Het was er altijd wel een beetje chaos als het afgelopen was.

Zouden de ondernemers daar ook zo over denken? Als je het goed regelt dan zijn die blij met extra omzet, volgens mij is dat ook de hele gedachte achter het festival mensen naar de stad trekken.

Nouuuu... ben je er al eens geweest? Mega menigte wat dan plots de stad verlaat... best heftâg soms.
Ik kwam er al toen toen er nog pijlen en grote kalibers werden geschoten, ben er wel eens geweest. :wink: Tja in knokke is het ook best druk maar hoort erbij.

Ook dit jaar weer geen Schevenings vuurwerkfestival

Het vuurwerkfestival op Scheveningen, dit jaar omgedoopt tot het Halo festival, gaat ook in 2024 niet door. Ondanks een subsidie van 150.000 euro van de gemeente Den Haag en plannen voor milieuvriendelijk vuurwerk, slaagt de organisatie er niet in om het benodigde budget van een half miljoen euro bijeen te krijgen.

Het ooit zo populaire festival trok duizenden bezoekers met zijn spectaculaire vuurwerkshows. Sinds 2018 wordt het echter jaar na jaar afgelast vanwege diverse redenen.

De stichting achter het festival had ambitieuze plannen voor een vernieuwde opzet van het festival. De editie van 2024 zou plaatsvinden van 9 tot en met 24 augustus, met vuurwerkshows op meerdere locaties zoals de haven, de Keizerstraat, de Pier en het Zwarte Pad. “Ondanks de inzet van velen, inclusief de gemeente en lokale ondernemers, krijgen we het benodigde bedrag niet bij elkaar,” aldus woordvoerder Martin Wörsdörfer.

De impact van de coronapandemie laat zich nog altijd voelen bij de lokale ondernemers, waardoor financiële steun uitblijft. Toch blijft er hoop. Martin hoopt dat een professional met de benodigde middelen het plan kan oppakken en het festival kan voortzetten. Daarnaast wordt er nagedacht over alternatieve evenementen om Scheveningen toch iets leuks te bieden aan het eind van de zomer. “Scheveningen verdient het”, aldus Martin.

https://www.de-scheveninger.nl/nieu...t-jaar-weer-geen-schevenings-vuurwerkfestival

Ik heb zo'n vermoeden dat als je een "ouderwets" vuurwerkfestival gaat organiseren, dat het zo maar eens wel zou kunnen lukken :p

Ik heb zo'n vermoeden dat als je een "ouderwets" vuurwerkfestival gaat organiseren, dat het zo maar eens wel zou kunnen lukken :p

Okay, luister… wat nou als er vuurwerk afgeschoten wordt van een groot drijvend platform op zee? Dan kan het hele strand en boulevard kijken en halen we makkelijk de veiligheidsafstanden?
Dan maken we er een wedstrijd van ofzo. Tussen verschillende landen oid. Met 2 weekenden iedere avond twee landen bijvoorbeeld.

Nja.. daar zal wel niemand op af komen..

• Like
Waarderingen: heho
Okay, luister… wat nou als er vuurwerk afgeschoten wordt van een groot drijvend platform op zee? Dan kan het hele strand en boulevard kijken en halen we makkelijk de veiligheidsafstanden?
Dan maken we er een wedstrijd van ofzo. Tussen verschillende landen oid. Met 2 weekenden iedere avond twee landen bijvoorbeeld.

Nja.. daar zal wel niemand op af komen..

Er werd al vanaf pontons geschoten hoor

Back
Bovenaan