Halloween acties 2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemde snuiters die lui die vuurwerk afsteken, waanzinnig nutteloze traditie die ooit uit China is komen overwaaien.

Eigenlijk komt onze traditie uit Indonesië wat hier mee is gekomen met de migranten na de oorlog, maar het grootschaliger afsteken van vuurwerk was pas rond de jaren 60/70. Het vuurwerk zelf komt wel uit China maar dat is wat anders. Fun fact :D

Maar je punt is hetzelfde natuurlijk.

Eigenlijk komt onze traditie uit Indonesië wat hier mee is gekomen met de migranten na de oorlog, maar het grootschaliger afsteken van vuurwerk was pas rond de jaren 60/70. Het vuurwerk zelf komt wel uit China maar dat is wat anders. Fun fact :D

Maar je punt is hetzelfde natuurlijk.

Weet ik, maar indirect dus uit China zeker als we in ogenschouw nemen dat buskruit uit China komt. Ach, detail werk. Je snapt het (cynische) punt dat ik maak.

Ik zie eigenlijk alleen maar acties vanuit de winkeliers zelf maar geen één van de importeurs. Sowieso vind ik het heel stilletjes, zo hoor en zie je bijvoorbeeld niets van Vuurwerkmania, alsof ze niet meer bestaan! Iemand enig idee wat er aan de hand is en waarom wij niets meer vernemen? Heel jammer dit.

Ik zie eigenlijk alleen maar acties vanuit de winkeliers zelf maar geen één van de importeurs. Sowieso vind ik het heel stilletjes, zo hoor en zie je bijvoorbeeld niets van Vuurwerkmania, alsof ze niet meer bestaan! Iemand enig idee wat er aan de hand is en waarom wij niets meer vernemen? Heel jammer dit.

Veel Importeurs kiezen ervoor om in november pas echt te starten. Deels door de vervelende ervaringen en lastige situaties van de afgelopen 2 jaar als gevolg van Corona.

Mania en Rubro hebben eerder richting de Dealers aangekondigd niet eerder dan ergens in november open te gaan. Magnum en Vuurwerkexpert zijn officieel ook nog niet open maar langzaamaan komen er wel steeds meer shops daarvan online. Vuurwerkplanet, Vuurwerktotaal, ZENA en RedWire kozen voor een soft-launch in september en zijn in de loop van oktober officieel open gegaan. Ook dat was later dan normaal.

De latere openingen hebben vooral met Corona te maken en het uitblijven van Importeursdemo's wat normaal gesproken vooral de start van het nieuwe seizoen en de verkoop is. Maar er is geen enkele demo geweest. Daarmee verviel ook de traditionele kick-off voor de Importeurs.

Verder zie je inderdaad dat steeds meer Importeurs er in ieder geval dit jaar voor kiezen om het aan de winkels zelf over te laten om acties te doen. Veel winkeliers willen dat namelijk niet na de 2 lastige en magere Corona-jaren. Veel retailers moeten elke Euro op dit moment 2x omdraaien voordat ze 'm uit kunnen geven, er is simpelweg geen vet meer op de botten. Velen staan in de overlevingsstand en een korting verminderd de opbrengst die juist voor velen keihard nodig is. En dus laten de Importeurs dat aan de winkels zelf.

Dankjewel voor je uitleg, Gizmo.. maar waarom dan radiostilte? Je hoort gewoon echt helemaal niets van ze hier op het forum. Geen uitleg of wat dan ook. Dat is jammer, want ik had al gehoopt dat ze met een Halloween actie zouden komen, heb namelijk nog 150 budget hiervoor gereserveerd. Wellicht dan met Black Friday, of heb je hier misschien ook al iets over vernomen en dat ze hier dan ook niet aan meedoen? Want dan hoef ik ook niet perse te wachten, dan bestel ik nu nog wat.

Dankjewel voor je uitleg, Gizmo.. maar waarom dan radiostilte? Je hoort gewoon echt helemaal niets van ze hier op het forum. Geen uitleg of wat dan ook. Dat is jammer, want ik had al gehoopt dat ze met een Halloween actie zouden komen, heb namelijk nog 150 budget hiervoor gereserveerd. Wellicht dan met Black Friday, of heb je hier misschien ook al iets over vernomen en dat ze hier dan ook niet aan meedoen? Want dan hoef ik ook niet perse te wachten, dan bestel ik nu nog wat.

Ik weet van mijn tijd bij Broekhoff dat sommige acties een dag van te voren werden bedacht, dus je weet t nooit. Maar als ik bovenstaande lees, is de wens van de winkeliers duidelijk: niet strooien met acties, want het kost ons marge.

Ik dacht vanmiddag nog van dat ik deze waarschijnlijk in de avond zal gaan bestellen, want 90 euro is een goede prijs zeker nu in deze tijd. Was op het werk en kon dus niet eerder. En nu zie ik dit? Wat is dat voor een grap? Dit is echt heel erg totaal verkeerd, beste Vuurwerktopper, hiermee heb je jezelf toch wel helemaal gedegradeerd. Man wat een asociale actie van hun. :mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan