Grootste vuurwerkbom afgestoken in Japan

Pyroguy

VWC lid
Grootste vuurwerkbom afgestoken in Japan
15-09-2011

In Japan gaan ze heel anders om met vuurwerk. De regels daar zijn ook vele malen soepeler in vergelijking met hier, al komt dit ook door het karakter van de Japanner. Ze hebben dit jaar een record gevestigd voor het afsteken van de grootste vuurwerkbom ter wereld!

De vuurwerkbom was maar liefst 420 kilo, had een diameter van 1.20 meter, dit moest in een 3.5 ton wegende cilinder van 5 meter hoog en de explosie was 800 meter boven de grond. Uiteraard is dit iets om in het Guinness Book of Records te staan. Zie hieronder het vuurwerk, het gaat om de 2e bom.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Bron: Fok.nl

Machtig, wat is dat geweldig mooi. Gaat het hier om de multibreak salute shell of om de 2e siershell. Maakt eigenlijk niet uit, het is allemaal schitterend.

Ik vraag me af wat nu de snelheid is van zo'n shell, dat moet toch vet hard zijn en een kracht achter zitten om zoveel kilo's te verplaatsen pfff

hahha ik denk dat ik er 1 van uit mijn achtertuin ga schieten hahah maar hij is wel ziek hoor wat voor klap zal dat wel niet geven ik denk dat je er eng van woord weten jullie eigelijk hoe veen inch hij is

@Torrr: Klopt, niet de grootste. Ik had het ook al even nagemeten. Toch wou ik jullie het filmpje niet onthouden, want het blijft natuurlijk prachtig!:)

Vraag me af of zoiets ook in een glassfiber mortier gaat?

@Torrr: Klopt, niet de grootste. Ik had het ook al even nagemeten. Toch wou ik jullie het filmpje niet onthouden, want het blijft natuurlijk prachtig!:)

Vraag me af of zoiets ook in een glassfiber mortier gaat?

Dat zou moeten kunnen aangezien project 1000 ook vannuit een glasfiber mortier geschoten zal worden.

Da's een flinke shell, en een mooie ook. Lijkt trouwens erg veel op die ene 48" shell die iedereen kent.

Ten eerste is de video van Feb 26, 2010, ten tweede ziet het er daar uit als een soort museum en ten derde is het aantal views hoog en is de video door een bekend lid geupload waardoor ik het vermoeden heb dat je gewoon een willekeurige video laat zien die je toevallig gevonden hebt zonder te controleren of het wel dezelfde shell is.

Zelf snap ik alleen niet. Zo'n knal, is dat niet gevaarlijk? En die effect, hoeveel schade kan het geven, als het echt fout gaat? Wel cool zo'n shell, wilk ook wel hebben:P

Zelf snap ik alleen niet. Zo'n knal, is dat niet gevaarlijk? En die effect, hoeveel schade kan het geven, als het echt fout gaat? Wel cool zo'n shell, wilk ook wel hebben:P

Onze Japanse vrienden hebben 2 Atoombommen, een atoomramp en de kamehameha van Goku overleefd. Ik denk dat een 48" shell iets minder gevaarlijk is in de ogen van onze Japanse vrienden. :D

Ben je nou een vuurwerkfreak of niet? Ja, zo'n knal kan gevaarlijk zijn, ja, dat effect kan veel schade geven... alles kan gevaarlijk zijn:wink:

Maar als je dit in een weiland afsteekt en een kilometer afstand neemt kan er eigelijk bijna niks gebeuren. Gelukkig dat ze daar in Japan niet van die poepe-scheiterds zijn want als het aan de Nederlandse overheid had gelegen was het wereld record mischien 1,2'' geweest hahaha:p

Back
Bovenaan