Gronings Ontzet / Bommen Berend

Ik heb met rood aangegeven waar je het best kunt staan m.i.
Houd er rekening mee dat om 21.00 delen worden afgesloten voor publiek om enorme drukte te voorkomen. De sluiskade zal dan b.v. worden afgesloten. Voor een goede plek kom je dus het best op tijd.
image
Dat kleine rode streepje links is het bruggetje welke afgesloten zal zijn, daar kun je dus niet op staan te kijken of overheen lopen.

Wordt publiek-logistieke nachtmerrie: veel te grote massa voor veel te klein stukje om te kijken...

@Azuma: hou rekening met mogelijk noodweer tijdens 't opbouwen morgen!

Laatst bewerkt:
Groots Briljant Vuurwerk
terug naar binnenstad

ZATERDAG 27 AUGUSTUS, ZUIDERHAVEN, 22.45-23.05 UUR

Het jaarlijkse vuurwerk ter gelegenheid van Groningens Ontzet komt na ruim 10 jaar terug in de binnenstad. Het zal worden afgestoken vanaf een ponton in de zwaaikom van de Zuiderhaven.

Het publiek zal het vuurwerk kunnen bekijken vanaf de Emmasingel en de Steenhouwerskade.

Een vuurwerk in de binnenstad heeft wel wat voeten in aarde. De veiligheidsmaatregelen zijn in de afgelopen jaren stevig aangescherpt.

Brug over sluis niet toegankelijk
Om de publieksstromen binnen de perken te houden zal de Sluiskade om 21.00 uur worden afgesloten, ook voor voetgangers. Dat betekent dat er ook niet over de brug over de sluis gelopen kan worden. Het terrein zal dus alleen bereikbaar zijn vanaf de Museumbrug en Westerkade aan de ene kant en vanaf de Emmabrug en de Eeldersingel aan de andere kant.

Straten voor verkeer afgesloten
Bovendien zal er een veiligheidszone worden ingesteld, die het gebied omvat van Praediniussingel, Emmasingel, Eeldersingel, Sluiskade en Steenhouwerskade. Deze straten zullen worden afgesloten voor alle verkeer van 21.00 uur tot einde vuurwerk, zo rond 23.30 uur.

De Praediniussingel zal worden vrijgehouden voor de hulpdiensten. Daar zal geen publiek worden toegelaten.

Parkeren
Parkeergelegenheid voor fietsen op het Emmaplein en aan de Westerkade bij de Museumbrug.

Parkeergelegenheid voor auto’s: parkeergarage Westerhaven (aanbevolen).

Op deze Kaart treft u de verkeersmaatregelen en de parkeeradviezen ten behoeve van het vuurwerk aan.

Richardus, Weersvooruitzichten zijn inderdaad niet al te best, maar op regen kun je je kleden en tegen beschutten. Het komt goed.
Zaterdagavond kan het weer ook wel eens niet super zijn, en dat kan schelen in toeloop.
Het brugje over de sluis wordt afgesloten vanaf 21.00 toch?

Dat kleine rode streepje links is het bruggetje welke afgesloten zal zijn, daar kun je dus niet op staan te kijken of overheen lopen.

Wordt publiek-logistieke nachtmerrie: veel te grote massa voor veel te klein stukje om te kijken...

@Azuma: hou rekening met mogelijk noodweer tijdens 't opbouwen morgen!

13.00 uur

13.00 uur

Zo wij zijn aangekomen in Groningen en hebben ingecheckt in het Hotel.
Het is nog droog maar de buienradar voorspeld de komende uren niet veel soeps.
Ik zal proberen tussendoor een aantal malen een update te doen uit het nu nog droge Groningen.

als je krijgt wat wij net in zwolle hebben gehad dan wens ik je veel succes.
Hoe doe je dat als het regent met opbouwen? Kan dat dan wel? Of moet je dan gewoon wachten.

greetzz

Heel veel succes en geluk bouwers! Ik heb mij tot de weergoden gericht, dus het zou goed moeten gaan, haha:p

Heel veel succes en geluk bouwers! Ik heb mij tot de weergoden gericht, dus het zou goed moeten gaan, haha:p
O, heb jij dat op je geweten joh? :wink: Man, wat een teleurstelling weer voor een zwaarweerliefhebber als ik... Goed nieuws voor de bouwers natuurlijk.

update 23.25 uur

update 23.25 uur

We hebben het redelijk droog gehad het spettert nu een beetje.
We hebben het bouwen in ploegen opgedeeld en ik ben nu terug in hoten en ga even een paar uurtjes slapen en ga Jaco om 5 uur aflossen.
Alles is inmiddels electrisch gemaakt en men is begonnen de vele singelshots in de bakken te plaatsen en aan te sluiten.
Dus nu even slapen.......

O ja even ter info.... Om 21 uur worden bepaalde straten afgesloten langs het water. Er worden maar een maximaal aantal mensen toegelaten, heb begrepen 2.5 mensen per vierkante meter zijn toegestaan. Dus wees op tijd voor de gene die komen want men wordt niet meer toegelaten.

Laatst bewerkt:
update 05.00 uur

update 05.00 uur

Droog...
Van de jongens begrepen dat ze genoeg water hebben gehad vannacht.
Bob en Marien zijn tot 02.00 uur bezig geweest en Jos en Jaco tot dat ik net kwam.
De eerste posities met singelshots zijn klaar en aangesloten.
Even een paar uurtjes alleen doorhalen en me lekker bezig houden met de Roman Candels.
Koffie zit er in dus ff wat doen tot later mischien.

He hoi, f compliment; leukdat je ons zo op de hoogte houd. Ik wist niet dat jullie ook snachts door gingen. Ik vind het wel leuk om het te volgen.
Greetz

Geweldig inderdaad dat we zo uptodate worden gehouden. Beloofd echt een waar spektakel te worden!:) Ben vooral erg benieuwd naar het single shot gebeuren:) Want dat was tijdens druten erg geslaagd!:D

Geweldig dat je ons zo op de hoogte houd.
Ik ben zeer benieuwd naar de filmpjes.
Succes alvast.

update 12.30 uur

update 12.30 uur

Koffie en het is nog steeds.........
Team is even lekker aan het rusten.
Marien in ik gaan gaan zo aan het PSE gedeelte van de show beginnen.
Electrisch is alles bekabeld en deels getest.
Wachten is het nu op .........
Ok tot later..

Begint de show gewoon rond 23:00 of al eerder?
Net een flinke hoosbui gehad hier, hopelijk is het droog vanavond.

Ik ga denk ik niet heen voor de terug reis moet ik een uur op het station wachten. Of zijn er meer freaks die met de trein Groningen-Leeuwarden gaan?!

Back
Bovenaan