Gronings Ontzet / Bommen Berend

Bob1

VWC lid
Gronings Ontzet / Bommen Berend

Wanneer: 27-Aug-2011
Plaats: Groningen
Provincie: Groningen
Wie: Azuma Fireworks
Type : consumentenvuurwerk + professioneel (mines-comets-singleshot-candles-fountains
bengal-pse/effects)
Max kaliber: 100 mm
Locatie: vanaf ponton bij Roeiver. de Hunze / Praediniussingel
Tijd: Tussen 22.00 en 23.00 uur
Waarom: Bommen Berend
Extra Info: Pyromusical met topselectie vuurwerk-art./ duur : ca. 15 minuten
Ontbrandingstoestemming

Dat wist ik niet Fred.
Ik spreek ook niks tegen, maar aangezien ik me niet anders kan herinneren dan dat het de 28e was dacht ik dat het misschien een typfoutje was.

Dat wordt weer een ritje naar't stad deze zomer :)

Is dan toch eindelijk wagenvoort opzij gezet ? Eindelijk weer een echte show op kruip afstand voor mij ? Heerlijk :)

Een Bommen Berend vuurwerk dat níet op Bommen Berend is?? Raaaarrrrr. Dat is nog nóóit zo geweest. Ben benieuwd voor de reden.

Ook de verplaatsing van Stadspark terug naar de ouwe plek op 't water is verrassend, wat zal de reden zijn? Er mag daar dan toch geen prof. geschoten worden? Die poton ligt namelijk niet meer dan 50m. ofzo van 't dichtstbij staande publiek af. Wordt het dus helemaal een consu-vuurwerkje. Weg goeie ouwe tijden...

edit: o wel dus prof, tot 4", valt me mee.

lijkt mij niet een erg intressante show.
aan de maat te zien en soorten vuurwerk effecten.

wat niet is kan nog komen toch?

Viering Groningens Ontzet in 2011

In 2011 wordt de 28ste gevierd op zaterdag 27 augustus.
Zodra er meer bekend is over het programma berichten wij daar over op deze site.
www.feestindestad.nl

De Koninklijke Vereeniging voor Volksvermaken heeft het programma voor de viering van de aanstaande ‘28ste’ voor elkaar. De traditionele onderdelen van Groningens Ontzet worden versterkt door nieuwe festiviteiten. Zo zullen tussen het Hoge en Lage der A Ontzettende Drakenbotenraces plaatsvinden. De stripboekenmarkt en de kunstmarkt krijgen er een broertje bij: langs het Kleine der A zal een kunststripbeurs worden ingericht. Het Groots Briljant Vuurwerk, traditionele afsluiting van het feest, krijgt een nieuwe invulling, dat ook nu weer spectaculair beoogt te worden.

De jaarlijkse viering van het Groningens Ontzet op 28 augustus herinnert aan het mislukte beleg van de stad door de bisschop van Münster (Bommen Berend) in 1672.

Dus al die onnodige berichten over 28 augustus kan je deliten !!

Waarom deleten? Dit is toch een forum waar dus gediscussieerd wordt?

Anyway: url is www.feestinstad.nl en de reden zal zijn dat dit jaar 28 augustus op een zondag valt. Opgelost. Nou nog de reden voor de verplaatsing naar 't ouwe stekkie.

:bye:

Misschien dit jaar ook maar een keer weer kijken. Ging vroeger altijd heen, zowel aan de singel als in stadspark. Singel heeft wel iets zo midden in de stad. Hopelijk wordt het weer een leuke show.
greetzz

Is dan toch eindelijk wagenvoort opzij gezet ? Eindelijk weer een echte show op kruip afstand voor mij ? Heerlijk :)

Geen Wagenvoort fan zo te horen :wink:

Kun je mij net als vorig jaar zo'n perfecte parkeerplaats aanwijzen vlakbij deze "nieuwe" schietlocatie? Alvast bedankt.

Nee hoor dat is het niet alleen de laatste 2/3 jaar was groningen echt zwaar ruk. En zat totaal geen lijn in de show van hun afgelopen jaar maar dat is mijn mening natuurlijk :)

Ik zie dat het tegenover het centraal station is dan raad ik je aan P+R Hoogkerk of Zernike te pakken en dan de bus naar centraal station :)

Volgende week is het al zover. Misschien leuk om ergens af te spreken bijvoorbeeld bij de burgerking op het station en dan samen richting het vuurwerk lopen? Bij het vuurwerk afspreken wordt zeker niks wat je zult elkaar daar niet weer vinden :p

Perfect dat dit tegelijk met de show in Harlingen is, waar volgens mij 6 inch geschoten gaat worden. Dat wordt dus jammer genoeg geen groningen Bommen Berend Show voor mij.

Toch wil ik iedereen veel plezier wensen, ik vond dit vorig jaar al een leuke show, maar dat zal dit jaar waarschijnlijk nog stukken beter worden.

Beelden van vorig jaar:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De reden dat de locatie is veranderd is dat de organisatie de binnenstad er meer bij wou betrekken, het gevolg hiervan geen prof meer en qua lokatie ook een uitdaging gezien de beprekte afstanden.
Er is veel overleg geweest met diverse instanties over de inzet van producten om alles mogeljk te maken.
Met name het schieten van producten in een bepaalde hoek moest goed in kaart worden gebracht.
Vandaag zijn we met 3 man bezig geweest alle producten te labelen van de goede kanalen zoals de show geschoten gaat worden.
Vrijdag zal ons team ( Bob, Dieter, Jaco, Corine, Marien, Jos en Aat ) starten met het bouwen van de show.
Ik denk dat het een zeer verrassendse show gaat worden, laat je verrassen, het is anders als dat je gewend bent in Groningen.

Laatst bewerkt:
Dieter, kun je ons misschien vertellen waar je het beste kunt staan en welke richting het vuurwerk geschoten wordt. Het is namelijk vervelend als je van de zijkant tegen het vuurwerk aan moet kijken.

volgens mij moet je gewoon staan aan de stationkant.
Als je op tijd bent vooraan in het straatje "bij de sluis". dat denk ik tenminste.
Vroeger toen het daar werd geschoten stonden wij ook altijd daar en heb je goed zicht. Maar misschien dat Dieter je inderdaad nog specifiekere informatie kan geven.
greetzzz

Ik heb met rood aangegeven waar je het best kunt staan m.i.
Houd er rekening mee dat om 21.00 delen worden afgesloten voor publiek om enorme drukte te voorkomen. De sluiskade zal dan b.v. worden afgesloten. Voor een goede plek kom je dus het best op tijd.
grun_n.jpg

Back
Bovenaan