Groningen 28-08-2009

Hier in groningen (lewenborg) hele dag al flinke windstoten en geregeld regen we zullen zien vanavond wat het word :)

Toch wel! Na het passeren van het koufront (iemand de geweldige mammatussen in het noorden nog gezien?! In 't midden van 't land spookt het nog) is de wind gaan luwen. Ik heb het idee dat het net niet te hard waait... Vermoed dat het wel doorgaat... Nergens bericht van afgelasting iig...

Het waait hier ook helemaal niet hard meer. Wel fris en ik zie ook af en toe nog lichtflitsen, maar lijkt me sterk dat het afgelast wordt!

Hij was iig al weer groter dan vorig jaar, heel best te genieten! Was 't toch nog tot 8"? Zaten wat fijne salvo's tussen, en leuk zooitje blokken.
Lekkere groundsalutes ook, en idd een leuke verrassing die gedeeltelijke mascleta! Geloof dat dat gedeelte met die vlinders aan de waslijnen :D de terremoto heet? Hij ging wel langzaam, maar de dreunen waren heerlijk zo vooraan bij 't hek!

Zeker geen afknapper tov vorig jaar, zoals gevreesd door sommigen. Ze kunnen een ***lig showtje ook niet maken voor die duizenden mensen die er elk jaar op af komen. 't Is de enige show die elk jaar in Groningen-stad te genieten valt...erg weinig hier, wat dat betreft.

Wij stonden helaas aan de andere kant van het hek mooi op de gehandicapten plaats. Wij stonden daar als enige :p dus de tent stond voor de mascleta :( Maar de dreunen waren prima te horen/ voelen :D

Bommen Berend 2009 op YouTube

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

+ YouTube Video

Een prachtige foto:
http://gallery.zoom.nl/foto/full/1225165/overig/vuurwerk-bommemberend-2009.html

316CD6A601E4A69112D2E85B5C3C0F9F-vuurwerk-bommemberend-2009.jpg

Vond het een beetje een recessie-showtje... Vroeger (15 jaar geleden) was het altijd iets waar ik naar uitkeek om heen te gaan (toen nog vlakbij het groninger museum en roeivereniging "de Hunze"). Toen werden de show flink gesponsord door ABN-AMRO. In de shows van toen werden veel meer shells geschoten en maar weinig cakeboxen, Voor mijn gevoel kwamen er toen ook veel meer bezoekers op af dan heden ten dage. Het moet wel verdomd goed weer zijn wil ik hier nog een keer heen gaan! Want hier heb ik geen nat pak voor over...

Je moet shows van 15 jaar geleden ook niet met vandaag de dag vergelijken das gewoon onmogelijk met al die (nieuwe) regels.

Zelf vond ik het een geslaagde show. Leuke verrassing was de mascaleta alleen jammer dat er dan weer geen salutes acheraan worden geschoten maar enkele sierbommen in laag tempo. Maja al met al zeker het rijden waard.

Heb ook mijn film online gezet!

Klik Hier

Ik vraag me af wat deze nieuwe regels voor invloed hebben op de omvang/ spectaculairheid van de show..
Vroeger werd er ook maximaal met 8" geschoten bij deze show. Tevens stond het publiek veel dichter op de afschietlocatie.. Ik denk dat de achteruitgang (mijn opinie) te maken heeft met uit besteden van het Bommen Berend feest aan van Gelder events, die het feest organiseren in Stadspark. Ik denk dat je deze show (qua omvang en budget) nog wel vaker gaat zien tijdens Bommen berend. Dat komt omdat de mensen toch wel zullen blijven komen en Van gelder zijn biertjes toch wel verkoopt met of zonder spectaculaire show.

De Mascaleta was idd wel leuk/spectaculair maar ik denk dat een hoop mensen het alleen gehoord hebben en er maar weinig van hebben gezien.. ik ben zelf 1.94 m en ik kon zelf amper zien...

Vroega werdt er ook meerslagen gesloten maar das ook zeker ruim 3 jaar geleden. Ik vind zelf ook dat er teveel met cakes wordt gewerkt. Weet niet hoeveel dit jaar maar 2 jaar geleden gebruikten ze ruim 20 cakes. Ik vind zelf ook dat als je een groot budget krijgt voor een show er best wel wat minder cakes inmogen en meet shells. Al heelemaal gezien de afstand van 150 meter die je er vanaf staat.

Wat ik zelf echt een gemiste kans vind is dat er een Mascaleta geschoten wordt maar dat hij niet zoals een echte mascaleta wordt afgesloten met salutes. Gezien de afstand kon dat makkelijk en gezien er ook salutes zijn geschoten mocht het blijkbaar ook. En gezien het budget moet het makkelijk mogelijk zijn.

Maar ipv salutes worden er in laag tempo Sier Shells geschoten en stuk of wat cakes. Erg gemiste kans vind ik het. Maar was allang blij dat de muziek achterwege is gelaten.

Back
Bovenaan