Groenlo: Ivo Reinders Vuurwerk

Ik weet niet wat er aan de hand is, hoor via de chatbox op het forum dat er marechaussee voor de deur staat.

Update: zoals het nu lijkt alleen politie geen marechaussee

Bijlagen

• Screenshot_20251230-154244_Facebook.jpg
    Screenshot_20251230-154244_Facebook.jpg
    105,3 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Benieuwd wat dat zware illegaal vuurwerk is.. als het gaat om vuurwerk in kooien, dan mogen ze de schrijver van dat artikel wel per direct ontslaan... als er inderdaad f4 lag, dan is dit wel heel dom van de eigenaar...
Ivo Reinders doet ook gewoon vuurwerkshows bij een kermis/evenement etc dus dat hij zwaarder dan F2 heeft liggen mag eigenlijk niet als verrassing komen.
Nu ga ik er van uit dat hij zn papieren hiervoor gewoon op orde heeft etc.

Overigens is de heer Reinders zelf ook gewoon bij de vrijwillige brandweer mét een koninklijke onderscheiding;

Normaliter zou ik zeggen dat als er iemand is die weet hoe het moet dat Ivo dat is..

Ivo Reinders doet ook gewoon vuurwerkshows bij een kermis/evenement etc dus dat hij zwaarder dan F2 heeft liggen mag eigenlijk niet als verrassing komen.
Nu ga ik er van uit dat hij zn papieren hiervoor gewoon op orde heeft etc.

Overigens is de heer Reinders zelf ook gewoon bij de vrijwillige brandweer mét een koninklijke onderscheiding;

Normaliter zou ik zeggen dat als er iemand is die weet hoe het moet dat Ivo dat is..
Volgens mij mag je in NL niet hoger dan F2 opslaan.

Volgens mij mag je in NL niet hoger dan F2 opslaan.

Ik meen F3 ook nog (aangezien dat Europees/CE gezien nog consumentenvuurwerk is), alsmede T1/T2 (theater/stage fireworks) en P1 (P2 weet ik niet zeker). Het kan dus zijn dat als een 'beziger'/pyrotechnicus/schietbedrijf een eigen bunker voor consumentenvuurwerk (voor shows heeft), daar mogelijk nog wel F3 mag liggen, alleen in een bunker van een verkooppunt mag het uiteraard niet meer liggen. Ik dacht echter niet dat het technisch gezien verboden is, maar het kan zijn dat er na het verbod op verkoop van F3 wellicht een aanpassing/aanvulling is geweest in wetgeving daaromtrent, maar ik kan het hebben gemist, want ik heb mij de laatste jaren iets minder ingelezen in wet/regelgeving op dit gebied.

F4 (en dus prof vuurwerk) is een ander/ingewikkelder verhaal. Volgens mij is het theoretisch niet echt verboden, maar stelt Nederland zulke strenge eisen aan opslag/locatie van bunkers voor F4, met name tot afstand aan andere woningen/panden/structuren, dat je eigenlijk ergens in de 'middle of nowhere' een bunker daarvoor zou moeten bouwen, los van mogelijke aanvullende eisen voor een F4 bunker.

Daarom heeft, voor zover ik weet, vrijwel elk schietbedrijf dat ook prof/F4 schiet een bunker in Duitsland. Dat betekend ook dat voor elke show met prof, vuurwerk rechtstreeks uit Duitsland moet komen en het zelfs zo is dat als na een show er nog wat producten die niet zijn afgegaan, zeg bijvoorbeeld een aantal shells die niet gegaan zijn, in principe direct na het afbreken van de show, diezelfde nacht nog weer terug naar de bunkers in Duitsland moeten.

Ik kan een paar details mis hebben, maar zo heb ik het indertijd begrepen toen ik nog af en toe mee hielp shows te bouwen.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan