GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Dus ik neem aan dat we het beste deze paginas met informatie en punten voor onze traditie naar de vvd zullen sturen?

De verhouding sprekers is met 1 voor en 2 tegen ook niet echt eerlijk verdeeld tijdens deze bijeenkomst.

Ene kant heb ik zoiets laat ze het maar verbieden, dan zien ze pas echt wat voor een klere bende het gaat worden.

Liever niet verbieden want eenmaal afgeschaft dan komt het nooit meer terug, ook niet als achteraf blijkt dat het niets heeft uitgehaald of zelfs averechts heeft uitgepakt. Laat ze maar actief dat zware illegale vuurwerk aanpakken.

Ik heb er wel weer vertrouwen in… :)

nergens op gebaseerd hoor maar vind het in de media vrij rustig omtrent dit onderwerp vergeleken met andere jaren.. of lijkt dat maar zo?
Vertrouwen nog niet helemaal, t blijft kantje boord. Maar ik heb wel zeker vertrouwen in HVLV. Ik denk dat er achter de schermen veel meer gebeurt dan wij denken.

Ik merk inderdaad wel dat buiten RTL er nog niet heel erg veel media in het sluwe trucje van GL/PvdD aan het duiken zijn.

Liever niet verbieden want eenmaal afgeschaft dan komt het nooit meer terug, ook niet als achteraf blijkt dat het niets heeft uitgehaald of zelfs averechts heeft uitgepakt. Laat ze maar actief dat zware illegale vuurwerk aanpakken.
Ik denk dat daar ook een stuk van het probleem zit, ze zijn heel blij als ze iemand bij de grens hebben gepakt met 50KG LIDL cakes, maar daar zit het probleem helemaal niet. Net als ik en nog een groot aantal liefhebbers gepakt zijn, bij ons ligt het probleem niet. Ze moeten veel scherper zijn op zware knallers dat meestal via de jeugd word doorverkocht.

Als ik geen legaal siervuurwerk meer kan kopen en mag afsteken met oud&nieuw dan koop ik voor hetzelfde bedrag aan zware illegale knallers en zal ik de boel het hele jaar door eens even goed op z'n kop zetten. Elk jaar opnieuw.
Now we talking💪😛

Now we talking💪😛
Jij wordt wel erg enthousiast hè als iemand het erover heeft om bij een verbod alles maar te gaan stoken. Je stuurt er soms zelfs op aan om uit protest te gaan stoken. Laten we nu gewoon even rustig blijven en de partijen die op een goede manier iets kunnen ondernemen (HVLV) hun werk doen, ze zijn in ieder geval goed bezig met voorlichting en weten inmiddels tot de politiek door te dringen.

Mocht het allemaal niet baten dan zal onze hobby ophouden met bestaan en de liefhebber die het niet kan laten wordt de illegaliteit in gedrukt. Ook dan moet je nog oppassen dat je geen beschuldiging voor opruiing aan je broek hebt hangen maar aangezien er dan toch niets meer is om naar de klote te helpen, immers dat hebben de linkse graskantgrazers en de hersenlozen in onze samenleving dan al voor ons gedaan, zou ik zeggen "ga je gang".

Al naar 1 persoon van de vvd gestuurd! Zal ik het mailtje ook elke keer iets bewerken? Wil niet graag in de spam komen.

Het kritische blok binnen de VVD dat strijdt voor een verbod bestaat uit met name oudjes. Vergeet deze niet, ookal zijn dit niet de types die zich makkelijk laten overtuigen:

Frans Weisglas
Jozias van Aartsen
Johan Remkes
Ed Nijpels
Jan van Zanen
Loek Hermans
Jan Keunen

Pagina 7, heel goed punt dit!

"Tot slot moeten we onszelf niet wijs gaan maken dat een siervuurwerkverbod in de praktijk betekent dat agenten nu wel hun autouitstappen om een groep van 30 illegaal vuurwerk gooiende relschoppers te arresteren, puur omdat ze makkelijker zouden kunnenconstateren dat er een overtreding wordt begaan. En juist bij dieexcessen zit de ellende. In de praktijk zal een siervuurwerkverbod betekenen dat de welwillende, wetsgetrouwe burger een deel van zijn culturele identiteitverliest. Terwijl de vandalen en relschoppers die de jaarwisselingsproblematiek veroorzaken op praktisch dezelfde voet verder kunnengaan. Hun zware illegale vuurwerk blijft immers ongehinderdbeschikbaar en zij laten zich niet hinderen door wetten en regels."
Deze man is een heel heldere man!!

Back
Bovenaan