erase2fast
VWC lid
Ik denk dat zij er heilig van overtuigd zijn dat een centrale show onze ervaring gelijk zal houden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dit standpunt staat nota bene op jullie eigen website. Wil je 'onze' ervaring niet afpakken dan mag je dat standpunt wel aanpassen. Geef je even een seintje zodra dat gedaan is? Dank!
Nou Nick jij bent weer aan de beurt.
GroenLinks Oss
Geregistreerd 10 december 2018
Laatste activiteit 10 december 2018 21:49
Wij snappen de positiviteit die jullie allen bij vuurwerk ervaren en proberen deze ervaringen niet af te pakken.
Over het plezier van vuurwerk afsteken gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. En laat ik volkomen duidelijk zijn: op termijn willen wij een algemeen verbod op consumentenvuurwerk.
Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is.
Beste vuurwerkfans,
Over het plezier van vuurwerk afsteken gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. En laat ik volkomen duidelijk zijn: op termijn willen wij een algemeen verbod op consumentenvuurwerk.
Op korte termijn, echter, zijn wij graag vuurwerkvrije zones bij scholen, ziekenhuizen en kinderboerderijen.
Dit zou vervolgens uitgebreid kunnen worden tot een vuurwerkverbod in de bebouwde kom. Het nut/plezier achter vuurwerk zien wij radicaal anders, dat zal ook niet veranderen.
In Oss vechten wij in de gemeenteraad voor betere handhaving, vuurwerkvrije zones, geen knalvuurwerk en maatregelen om vernieling tegen te gaan.
Wij zien namelijk ook wel dat het voor een algemeen vuurwerkverbod te vroeg is.
Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is.
Een professionele vuurwerkshow is een oplossing zoals dat ook in andere landen gebeurt. Daar zitten haken en ogen aan, dat begrijp ik.
Wel gaaf dat iemand van GroenLinks ook daadwerkelijk de moeite doet om te reageren op dit forum.
Alleen hoe serieus/echt is het vraag ik me dan af? Heeft de beste heer Nick dit ook echt besproken met zijn partij dat die dit mag doen, namens hen spreken op dit forum? Of is dit echt "persoonlijk"?
Dus je wilt 'onze' ervaring toch afpakken? Ik denk dat je geen idee hebt wat deze ervaring precies is, daarom zou je het eigenlijk ook niet mogen benoemen. Mocht je hierover eens willen praten, stuur mij dan een PB en ik zou je graag eens willen toelichten hoe een liefhebber zo'n moment beleeft.
Hoe kom je aan deze cijfers, uit een poll van het AD (160.000 stemmen) is namelijk 56% nog tegen een verbod?
Bekijk bijlage 41950
Bron: https://www.ad.nl/binnenland/vuurwerk-splijt-de-nederlandse-huiskamer~a989ac2e/
Ja, dat kleine aantal groene vakjes zijn de gemeenten waar men 'echt' tegen een verbod is.