GroenLinks opent meldpunt voor vuurwerkoverlast in Oss

Dank Nick, dat je hier een reactie geeft!
Doet me echt goed dat de lokale politiek op deze manier de liefhebber wil betrekken bij de discussie.

Uiteraard hebben we hier allemaal terecht onze twijfels bij de diverse meldpunten. Statistisch gezien stellen ze gelukkig ook niet zo veel voor. Melden hoor je te doen bij de politie welke vervolgens kan handhaven. Iets roepen in een poll, een website, social media, forum of andere online gebeuren heeft totaal geen toegevoegde waarde in een onafhankelijk beeld creëren met betrekking tot harde cijfers over voor/ tegenstanders.

Groenlinks maakt geen onderscheid tussen je eigen vuurwerk afsteken of naar een show te kijken. vandaar dat ze denken dat ze onze plezier niet afnemen door alleen consumenten vuurwerk te verbieden.E

Een cruciale fout die typische het oppervlakkige manier van denken van die partij openbaard.

GroenLinks Oss
Geregistreerd 10 december 2018
Laatste activiteit 10 december 2018 21:49

Nou Groenlinks, welkom op deze prachtige site. Waar 100den mensen dagelijks uren besteden aan het praten over de hobby die zij hebben. Ik vind het prachtig dat jullie hier een kijkje komen nemen, en eventueel wel mee gaan doen in de discussie? Stel je open, laat je eigenstandpunten even op de zij lijn staan en probeer objectief te begrijpen wat mensen hier willen zeggen!

Laatst bewerkt:
Beste vuurwerkfans,

Over het plezier van vuurwerk afsteken gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. En laat ik volkomen duidelijk zijn: op termijn willen wij een algemeen verbod op consumentenvuurwerk. Op korte termijn, echter, zijn wij graag vuurwerkvrije zones bij scholen, ziekenhuizen en kinderboerderijen. Dit zou vervolgens uitgebreid kunnen worden tot een vuurwerkverbod in de bebouwde kom. Het nut/plezier achter vuurwerk zien wij radicaal anders, dat zal ook niet veranderen. In Oss vechten wij in de gemeenteraad voor betere handhaving, vuurwerkvrije zones, geen knalvuurwerk en maatregelen om vernieling tegen te gaan. Wij zien namelijk ook wel dat het voor een algemeen vuurwerkverbod te vroeg is. Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is. Een professionele vuurwerkshow is een oplossing zoals dat ook in andere landen gebeurt. Daar zitten haken en ogen aan, dat begrijp ik.

Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is.

Een snoeiharde leugen, Nick.

Wel fijn trouwens dat je je schaapskleren hebt uitgetrokken.

Even gezocht op twitter op zo'n groot sociaal netwerk als twitter, slechts 1 retweet sinds 6 dec omtrent dit onderwerp.

Is niet alleen mager, tis ronduit slecht.

Persoon die hem geretweet heeft is overigens 1 van GroenLinks.

48356210_953947054806088_3475754377946333184_n.jpg

>>>>Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is.<<<<<<<<

Meerderheid van groenlinks ja, sterker nog heel GL.

Wij snappen de positiviteit die jullie allen bij vuurwerk ervaren en proberen deze ervaringen niet af te pakken.

Over het plezier van vuurwerk afsteken gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. En laat ik volkomen duidelijk zijn: op termijn willen wij een algemeen verbod op consumentenvuurwerk.

Dus je wilt 'onze' ervaring toch afpakken? Ik denk dat je geen idee hebt wat deze ervaring precies is, daarom zou je het eigenlijk ook niet mogen benoemen. Mocht je hierover eens willen praten, stuur mij dan een PB en ik zou je graag eens willen toelichten hoe een liefhebber zo'n moment beleeft.

Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is.

Hoe kom je aan deze cijfers, uit een poll van het AD (160.000 stemmen) is namelijk 56% nog tegen een verbod?

tegenverbod.PNG

Bron: https://www.ad.nl/binnenland/vuurwerk-splijt-de-nederlandse-huiskamer~a989ac2e/

Ja, dat kleine aantal groene vakjes zijn de gemeenten waar men 'echt' tegen een verbod is.

Nogmaals Nick, ik ben bereid je telefonisch te woord te staan om hierover te praten. Of je komt een keer bij me langs voor een bak koffie. Maar a.u.b. kom dan wel met feiten die kloppen want hiermee sla je de plank totaal mis.

Er is inderdaad een piek aan luchtvervuiling tijdens oud en nieuw,
maar in praktijk valt het allemaal wel mee en draagt het maar
1% bij aan de totale uitstoot van vervuilende stoffen op jaarbasis.

Letsel kan in veel gevallen voorkomen worden.Door een vuurwerkbril,
oordoppen en het vuurwerk volgens de gebruiksaanwijzing te gebruiken.

Vuurwerkvrije zones hebben wij geen problemen mee,maar laat het daar
dan ook bij.

Heeft u zich wel eens verdiept in het Nederlandse knalvuurwerk?Daar
Kan je met geen mogelijkheid schade mee aanrichten.(waar Jullie partij
op doelt is *illegaal* knalvuurwerk en dus al verboden)

Bovenstaande is dan ook de grootste veroorzaker van overlast en zeker
niet het legale vuurwerk wat de laatste 3 dagen van het jaar verkrijgbaar
is.

Dat dieren last zouden hebben van vuurwerk is ook zwaar overtrokken.Zou me
eerder druk maken om windmolens die jullie zo de hemel in prijzen.Ruim 50.000
vogels dood op jaarbasis of wat dacht je van het verkeer.Er worden per jaar
5 tot 10 miljoen dieren dood gereden.Maar daar hoor ik jullie niet over.
Een beetje hypocriet niet?

Zo dat moest ik even kwijt dan hebben we die punten alvast gehad. :rolleyes:

Beste vuurwerkfans,

Over het plezier van vuurwerk afsteken gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. En laat ik volkomen duidelijk zijn: op termijn willen wij een algemeen verbod op consumentenvuurwerk.

Fijn dat u zich hier meldt, en uw mening deelt. Graag ga ik met u in debat over een aantal aannames die u maakt:

Op korte termijn, echter, zijn wij graag vuurwerkvrije zones bij scholen, ziekenhuizen en kinderboerderijen.

Ik vind dit niet meer dan normaal en zo zijn de meeste mensen ook opgevoed. Dat jullie dat willen ondersteunen met het duidelijk aangeven van deze zones, vind ik een prima idee. Fijn voor de mensen die nog niet helemaal snappen dat ze rekening moeten houden met andere.

Dit zou vervolgens uitgebreid kunnen worden tot een vuurwerkverbod in de bebouwde kom. Het nut/plezier achter vuurwerk zien wij radicaal anders, dat zal ook niet veranderen.

Hier ben ik het vanzelfsprekend totaal niet mee eens, maar het lijkt mij ook geen goede zaak om over dit punt in discussie te gaan.

In Oss vechten wij in de gemeenteraad voor betere handhaving, vuurwerkvrije zones, geen knalvuurwerk en maatregelen om vernieling tegen te gaan.

Ik zoom graag even in op de verschillende onderdelen van deze zin:

Geen knalvuurwerk: Beste meneer/mevrouw, graag zou ik u willen uitnodigen om naar een vuurwerkdealer te gaan tijdens de verkoopdagen. Laat u daar adviseren wat het hardste knalvuurwerk is wat zij hebben, koop dit dan tegen uw principe in. Vervolgens steekt u hier 1 exemplaar van aan (of u laat dat iemand doen). U zult zich dan beseffen dat dit vuurwerk nauwelijks tot niet knalt... het probleem ligt hem bij de illegale knallers die per definitie al verboden zijn? Een verbod op nederlands knalvuurwerk is symbool politiek!

betere handhaving: van asociaal gedrag? vechtpartijen? brandstichtingen? openebare dronkenschap? onverantwoord vuurwerk afsteken? JAZEKER

Vuurwerkvrije zones: Op de plaatsen waar dit vanzelfsprekend is rondom ziekenhuizen, dierenopvang etc. Geen probleem

Maatregelen om vernieling tegen te gaan: absoluut, maar dit heeft toch het hele jaar prioriteit? Zodra ik met een hamer een ruit van een bushokje insla. Dan wordt ik toch vervolgd? En gaat groenlinks toch ook geen maatregelen tegen de hamer nemen? Vernielig wordt gedaan door personen, maak hier vuurwerk aub niet de zondebok van.

Wij zien namelijk ook wel dat het voor een algemeen vuurwerkverbod te vroeg is.

Wederom ga ik hier niet op uw standpunt in.

Ja goed, wij zien iets heel anders. https://www.ad.nl/binnenland/vuurwerk-splijt-de-nederlandse-huiskamer~a989ac2e/

Een professionele vuurwerkshow is een oplossing zoals dat ook in andere landen gebeurt. Daar zitten haken en ogen aan, dat begrijp ik.

Ik vind het altijd zonde om z'n argument te gebruiken ''zoals in andere landen dat ook gebeurd'' Dat kan best allemaal. Maar neem vanavond eens de tijd om de onderstaande documentaire te kijken. Hij gaat over ''wat ook in andere landen gebeurd' rondom vuurwerk. Veel kijk plezier!

GroenLinks is fake news.

Wat is het volgende nick ? Verbod op de bbq en openhaard ?

Verbod op huisdieren?

Verbod op energie verstikkende kerverlichting?

Wel gaaf dat iemand van GroenLinks ook daadwerkelijk de moeite doet om te reageren op dit forum.

Alleen hoe serieus/echt is het vraag ik me dan af? Heeft de beste heer Nick dit ook echt besproken met zijn partij dat die dit mag doen, namens hen spreken op dit forum? Of is dit echt "persoonlijk"?

Wel gaaf dat iemand van GroenLinks ook daadwerkelijk de moeite doet om te reageren op dit forum.

Alleen hoe serieus/echt is het vraag ik me dan af? Heeft de beste heer Nick dit ook echt besproken met zijn partij dat die dit mag doen, namens hen spreken op dit forum? Of is dit echt "persoonlijk"?

Dit is 'persoonlijk', zoiets hoef je in de gemeenteraad echt niet te bespreken volgens mij. Daarnaast zal hij altijd in zijn functie blijven en de partijpunten blijven communiceren, vaak een mengelmoes van richtlijnen uit Den Haag en concrete invulling daarvan binnen een gemeente.

Dus je wilt 'onze' ervaring toch afpakken? Ik denk dat je geen idee hebt wat deze ervaring precies is, daarom zou je het eigenlijk ook niet mogen benoemen. Mocht je hierover eens willen praten, stuur mij dan een PB en ik zou je graag eens willen toelichten hoe een liefhebber zo'n moment beleeft.

Hoe kom je aan deze cijfers, uit een poll van het AD (160.000 stemmen) is namelijk 56% nog tegen een verbod?

Bekijk bijlage 41950

Bron: https://www.ad.nl/binnenland/vuurwerk-splijt-de-nederlandse-huiskamer~a989ac2e/

Ja, dat kleine aantal groene vakjes zijn de gemeenten waar men 'echt' tegen een verbod is.

Een poll is wat anders dan een peiling. Peilingen zijn namelijk gewogen, en onder een bredere groep mensen dan de lezers van een bepaalde krant. In de peiling van EenVandaag uit 2013(!) bleek al dat een meerderheid voor het verbod op consumentenvuurwerk is, mits er een vuurwerkshow plaatsvindt. Evenals onderzoek van TNS-Nipo in 2016. Ook het onderzoek van I&Oresearch uit 2017 laat zien dat er een meerderheid voor verbod+vuurwerkshow is. Overigens zijn er wel meer plannen en ideeën van GroenLinks waar geen meerderheid voor is, maar waar ik mij wel dagelijks voor in zet. Dus ik verschuil mij niet achter cijfers.

Back
Bovenaan