Groenlinks bepleit vuurwerkvrije zones in Middelburg.

ylke

VWC lid
MIDDELBURG - GroenLinks vindt dat de gemeente in Middelburg volgend jaar vuurwerkvrije zones aan moet wijzen.

Raadslid Leny van den Heuvel dient maandagavond een motie in om volgend jaar die zones in te stellen. Het is volgens haar 'helaas' te laat om die zones al aan te wijzen voor dit jaar. Volgens haar zijn zulke zones zeer welkom. Als voorbeeld noemt ze de Stromenwijk waar het elk jaar 'flink te keer gaat'. Het vuurwerk dat daar gebruikt wordt bestaat volgens haar uit 'halve bommen'. Volgens haar zijn heel wat inwoners echt bang voor dat vuurwerk.

Ze vindt dat de gemeente dit jaar en de eerste weken van 2016 moet inventariseren waar er veel vuurwerk is afgestoken en wat de bewoners daar van vinden. Vervolgens kunnen eind volgend jaar waar nodig vuurwerkvrije zones worden ingesteld.

In de motie stelt ze dat vuurwerk vooral veel onrust veroorzaakt bij ouderen en huisdieren. het veroorzaakt ook schade veroorzaakt aan openbare en particuliere bezittingen 'én aan vaak jonge mensen'.

Bron

het is echt gewoon onkruid dat GroenLinks niet uit te roeien.....
snap niet dat die lui nooit eens moe worden van hun eigen ge***....
dat ze überhaupt nog serieus genomen worden met maar 1punt op de agenda..
en dat is ons zieken bah bah bah

Sommige vuurwerkvrije zones vind ik best oke. Maar vuurwerkvrije zones op plekken waar veel wordt afgestoken serieus?

Ze proberen gewoon een eerste stap te zetten om vervolgens de stap naar volledig verbod makkelijker te maken. Hele jaar hoor je ze niet, maar december is de maand voor deze luizen om wakker te worden.
Gelukkig zijn er geen ergere zaken in de wereld

Dat gejank van Groenlinks en Partij van de Dieren in de land.. Begint echt mijn neus uit te komen.

Het vervelende is ook dat dit soort partijen alleen maar media aandacht krijgen ( hoe is het mogelijk! ).

Volgens mij zitten er op de redacties in het land ( NOS, NU, AD, RTV Utrecht ) veel vuurwerkhaters. Goede berichten over vuurwerk worden zelden geplaatst, heel laat of ergens in een hoekje onderaan dat het niet opvalt.

Het is te triest voorwoorden in de land, hoe de media de bevolking probeert te beïnvloeden.

Back
Bovenaan