Gondelvaart Loosdrecht 2011

Iemand nog een bootje over?
Ik kijk net op google maps, is het beter te zien op de veendijk of in de bocht bij het trekpad? Ik denk dat ik het vanaf daar ga proberen.

Ik heb de oplossing voor je gevonden martijn;

539755.gif

:D

Dat maakt werkelijk geen fluit uit. Alles is even ver weg.

Even wat tips van wat ik vorig jaar gezien heb:
- Kom op tijd. Het is erg druk, en soms geen doorkomen aan.
- Kom je met de auto? Let goed op parkeerwachters en respecteer deze. Ga uit van zeker 20 min. lopen.
- Vanaf de kant is het vuurwerk leuk, maar verdomd ver weg. Grote vertraging tussen flits en geluid.
- Het dorp is erg gezellig en leuk versierd deze dag. De moeite waard om eens te bekijken.
- Op het water is het stervensdruk met bootjes en boten. Op het water is haast nog leuker dan op de kant - zeker als je voor het vuurwerk komt. Probeer een boot te bemachtigen, maar wel iets beters dan een opblaasboot...

Er zijn ook rustige plekken om de show te kijken.

Deze zijn echter zeer schaars en vaak in prive bezit.

Ik weet dat er meerdere bootverhuurbedrijfjes op de plas zitten, waarom huren jullie niet met een aantal man een bootje? Dat is tientjes werk.

Wel raad ik aan NU te reserveren ivm de enorme vraag.

8

Ik heb net even wat verhuurbedrijfjes bekeken, maar volgens mij is het niet mogelijk een boot zo laat nog terug te brengen, misschien wel de betreffende avond, maar ik kies toch voor vaste land onder de voeten.
Ik denk dat we bij cafe/restaurant/jachthaven Piet Hein op de Veendijk 17 wel een mooi plekje hebben. Ik heb via Streetvieuw gekeken en ik denk dat we vanaf dit punt goed zicht op het schieteiland hebben.
Parkeermogelijkheid is aan de straat op parkeerhaventjes, als ze niet vol zijn natuurlijk.

Ik heb net even wat verhuurbedrijfjes bekeken, maar volgens mij is het niet mogelijk een boot zo laat nog terug te brengen, misschien wel de betreffende avond, maar ik kies toch voor vaste land onder de voeten.
Ik denk dat we bij cafe/restaurant/jachthaven Piet Hein op de Veendijk 17 wel een mooi plekje hebben. Ik heb via Streetvieuw gekeken en ik denk dat we vanaf dit punt goed zicht op het schieteiland hebben.
Parkeermogelijkheid is aan de straat op parkeerhaventjes, als ze niet vol zijn natuurlijk.

We zorgen gewoon dat we daar optijd zijn:):wink:

Ik zal vd week eens opzoeken waar ik zelf wel eens heb gestaan.

Hoeveel 8 zal er dit jaar geschoten worden, weet iemand dat? Als dit er maar 1 is vind ik het kijken vanaf de kant persoonlijk de moeite niet.

8

Okee, ik ben benieuwd waar je hebt gestaan...

Sorry, even off-toppic.
Met Streetview ook even gekeken naar mijn eerst bedachte plek, in de bocht van de Veendijk met het trekpad, blijkt daar een laser-controle gestaan te hebben op het moment dat de Streetviewauto daar aankwam, en heeft gewoon ook de cam laten draaien...! Heel bijzonder en zie je ook niet elke dag.

En weer On-Topic, ik hoop op veel 6 en 8 inch, bijzondere effecten en mooooi weer.

Laatst bewerkt:
Ik heb de oplossing voor je gevonden martijn;

image

:D

Gevaarlijk idee, 2 jaar terug is de groep boten waar wij in lagen bijna overvaren voor een grote party boot. blijkbaar had de gene die aan het varen was ook gedronken ofzoiets want hij ging dwars door een groep boten heen.

OT:

Het vuurwerk is zeker de moeite om te zien, maar let zoals al eerder aangegeven wel op de drukte.

Er zijn parkeerplaatsen, maar deze liggen een heel eind lopen (ca 15 - 20 minuten lopen) vanaf waar je de show goed kunt zien op de kant.
Overigens waren er afgelopen jaren pendelbussen die heen en weer reden van de parkeerplaats naar het ''begin''.
Zoals te verwachten zijn deze niet gratis, als ik me niet vergis rond de 2euro per persoon.
Wat dus handig is als je met meerdere komt:
rij door tot je niet verder kunt, laat iedereen uitstappen en de chauffeur rijd terug naar de parkeerplaats.
dan hoeft alleen die te betalen voor de bus, of te lopen..

Kom ruim op tijd, aangezien er een heleboel marktkraampjes staan met ''spullen'' (nee, geen vuurwerk :cry:) en het daardoor zeer druk is, en soms bijna geen doorkomen aan is.

En voor de chauffeurs:

regel een BOB, want er is suuuuper veel politie op de been, en er zijn een aantal alcohol controles in de buurt (en die zijn niet te omzeilen) :D

ja, het is een lange tekst :bonk:, maar het is voor iedereen een echte aanrader om te komen

Helaas is nog steeds niet bekent hoeveel 8 inchers er zullen worden geschoten.

Mocht iemand deze info hebben meld het dan aub.

Bump.

Wie komt hierheen? Ik denk dat ik wel langskom. Is wel laat. Iemand die de tijd kan bevestigen? Ik kan op internet weinig terugvinden, maar 23:30 uur is laat.

Weer ziet er goed uit vandaag dus ik heb er zinin vanavond! Ik zal er een mooi filmpje van maken :) Gezellig met Martijn daarheen!

Mannen en vrouwen, maak er een mooie show van. Jullie hebben in ieder geval fantastisch weer. Bob1

Kogel is door de kerk..,,, yyeeaaahhh
Ga hier vanavond ook heen.

Kennissen van mij, varen mee met de gondelvaart en er is nog een plekkie over op de boot.
Dus camera mee en ga deze show filmen vanaf de boot.
Hopelijk kunnen we een beetje voor het eiland liggen.

Iedereen veel plezier vanavond

Back
Bovenaan