Gondelvaart Loosdrecht 2010

Ik zal ook aanwezig zijn bij de show, wil deze meemaken.
Dieter veel succes morgen met de show.

waar gaat iedereen vanavond staan?
nadat marco het er net overhad gaan wij ook maar :p
was het alweer helemaal vergeten dat het was

Ik moet afhaken. Hier baal ik natuurlijk wel van, maar is niet anders vanwege andere verplichtingen vanavond.

Uiteraard wens ik Dieter en team heel veel plezier vanavond tijdens het schieten van deze show.

Zo ook weer wakker na een geslaagde show, oww wat slaap je dan zo lekker als je pas om 3 uur thuis komt na een showtje die zeker geslaagd is :D
Show had ongeveer de duur van 6 min, wel wat kort maar dat wist ik van tevoren, dat stond al in het topic aangegeven. In het begin kwam het een beetje moeilijk opgang had ik het idee ? Maar toen eenmaal het ritme erin zat ging het in een lekker tempo de lucht in, mooie shells weer gezien :)

Het filmpje is niet helemaal geworden als dat ik hoopte. Had namelijk kleine dingen naast me zitten die geluid maakte :p ( kinderen maar jah dat kan gebeuren, wat ik wel jammer vond is dat er op de boten muziek gedraaid werd ook tijdens de show, en dat is niet echt leuk tijdens een VW show.

al met al , een zeer leuke show gezien :D , op de terug weg nog aangesproken "van welk forum zijn jullie ? " en dat bleek darksoul te zijn. Leuk je ontmoet te hebben.

p.s filmpje en foto`s komen z.s.m , eerst ff een bak koffie naar binnen werken. En vinnie nog bedankt voor de tip waar ik het beste kon gaan staan om te filmen :-)

Laatst bewerkt:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Veel plezier dr mee.

Gr stefan

p.s ik heb hem in het verkeerde formaat opgeslagen, ben nu bezig met de juiste. Nieuwe komt z.s.m online, excuses voor het ongemak.

Laatst bewerkt:
Hier een verslag over deze avond en show :

Om een uur of acht gingen Marco ( die het bij Dieter voor elkaar had gekregen dat Moontan en ik op het schietveld aanwezig mochten zijn ) en ik richting Hilversum om Fred op te halen en daarna richting de Loosdrechtse plassen. Middels een schriftelijke uitnodiging konden wij bij de verschillende afzettingen doorrijden en parkeerden wij ergens op een dijk waarna wij de laatste meters te voet af legden naar een steiger waar wij even moesten wachten op de boot die Dieter had geregeld om ons naar het eiland te brengen vanwaar de show geschoten zou worden. Daar aangekomen kwamen wij bij de aanlegsteiger van het eiland nog enkele VWC leden tegen ( die daar met een bootje lagen te wachten tot de show zou beginnen en deze vanuit hun bootje te bekijken ), waaronder Jurien ( FireDragon ) waar we even mee hebben gekletst. We namen afscheid van hun en liepen het eiland op waar Dieter ons welkom heette. Ik zelf had Dieter nog nooit ontmoet, maar mijn eerste indruk was meteen goed, wat een fantastische vent is dat. Hij leidde ons naar het schietveld waar wij enkele foto’s namen, zeker ook de 8 inch schatjes zijn uitgebreid gefotografeerd :D. Op deze bommen stonden al mooie texten geschreven, zoals persoonlijke texten van Dieter zelf, waarvoor mijn diepe respect en texten voor Fred, zoals dankberichten van VWC voor zijn inzet etc. Zelf hadden wij de mogelijkheid om ook iets op deze shells te schrijven waar ik ook zeker gebruik van heb gemaakt met een text dat ik veel van mijn vrouw en kids hou :).
Opeens werd ik lachend aangesproken dat ik niet mocht fotograferen, het was Vinnie die daar assistentie had en ging verlenen met de show. Het rondje ging verder en we kwamen Donald tegen en nog twee heren uit Limburg en nog enkele dames. Na het rondje kennismaking en handje schudden werd er gezellig geklept tot de show zou beginnen. Dieter had nog een leuke verassing voor Fred in petto, en dat was een shirt, vers van de pers, met de text en embleem : Pyro Design & Events. Met een grijns op zijn gezicht zei Marco tegen Dieter dat we met z’n drieën waren en prompt kwam hij met nog twee shirts op de proppen, mijn dank daarvoor haha. Langzaam verstreek de tijd tot het moment kwam dat de show kon beginnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin, de eerste 5 a 6 shells het gevoel had van pffff wat een geweld en wat als er nou een mortier omvalt….
Maar dat gevoel verdween snel zodat ik kon genieten van dit waanzinnige spektakel, eigenlijk gewoon recht onder de uitbarstingen in de lucht en een meter of 30 van de mortieren vandaan. De grond trilde, de lucht knetterde en in mijn oren hoorde ik Fred en Marco gigantisch uit hun dak gaan. Nadat de show was afgelopen en even na gepraat te hebben werden wij echter aan het werk gesteld : het hele schiet terrein opruimen, de onstekingsdraden de rekken en alle mortieren, dat werd behoorlijk zweten haha. Maar vele handen maken licht werk en binnen no time was alles netjes opgestapeld en opgeruimd en gingen wij weer op een boot die ons terug bracht naar het vaste land. Ons werd nog gevraagd door Dieter of wij nog even meegingen om nog een drankje te nuttigen en dat aanbod namen wij graag aan en we nestelden ons tussen het feestgedruis en deden ons tegoed aan wat drankjes en grote schalen met broodjes, helemaal toppie en onwijs bedankt voor dit gebaar. Toen werd het voor ons toch wel de hoogste tijd om te gaan, aangezien ik de volgende dag ( vandaag dus ) moest werken. Na afscheid te hebben genomen gingen wij met z’n drietjes richting Hilversum om daar Fred af te zetten en namen daar afscheid van elkaar met de woorden dat we een onvergetelijke avond hadden gehad. Ik stapte daar weer in mijn eigen auto en reed richting huis waar ik om ongeveer 3 uur aankwam en moe maar voldaan mijn bed op zocht.

Bij deze wilde ik Marco bedanken dat het mogelijk was dat ik hierbij aanwezig kon zijn, Dieter voor zijn gastvrijheid en de super show, Fred voor de gezelligheid, Vinnie en Donald ook voor de gezelligeheid en mooie show en de heren uit Limburg en de dames ook voor de gezelligeheid.

PS : foto's volgen nog, deze heb ik gemaakt met het toestel van marco namelijk, aangezien mijn toetsel kapot was.

Laatst bewerkt:
Gisteravond een leuke avond gehad. Was wel 45 minuten fietsen, maar het weer zat mee, dus dan is dat niet zo erg. Het was op de dijk langs Oud Loosdrecht goed druk. Dan ben je blij met je fiets; je manoeuvreert overal zó langs. Ik was op zoek naar wat forumleden, maar ik was al bang dat dat moeilijk zou gaan. Opeens trof ik echter toch N. en A. aan met twee andere vrienden, dus dat was weer een gelukje! Samen een plekje opgezocht op een zandvlakte, recht tegenover het eiland. Het was een drukte van jewelste met mensen, bootjes, muziek...erg gezellig.
Behoorlijk op tijd begon de show. Het was een show die kort duurde, met ook maar weinig shells in aantal, maar aardig hoog niveau. Een leuke diversiteit aan effecten, met soms echt uitstekende kwaliteit. Color-changing rings, fors aantal salutes, blinkers, goeie crossette bommen. Zeker de 8 inchers waren groot, gevuld en rond! Echt prima spul! Jammer dat het zo kort duurde...
Het grote nadeel was de enorme afstand tot het vuurwerk. Ik stond zeker 900 meter er vandaan, eerder 1000 denk ik. Daarom een enorme vertraging in het geluid. Als het effect net uit begint te doven, hoor je de dreun pas. Mede daardoor (en door het open water) klonk het ook slecht - erg dof.

Na afloop van de show onze spullen gepakt en richting terug gegaan. Ik kwam iemand tegen met een statief en VWB-vest aan, dus ik dacht die MOET van een forum zijn :p Dat bleek dus stefantvs te zijn!
Samen met die jongens die ik spontaan tegen het lijf liep in Loosdrecht nog even een vuurtje wezen stoken, dus ik was pas op 3 uur thuis :wink: Al met al dus een leuke avond, hoewel het qua vuurwerk niet echt indrukwekkend was vanaf het land.

Hier zijn mijn foto's:

2d0cnmh.jpg

105tbvs.jpg

2u44f1j.jpg

ezsb6.jpg

r87czo.jpg

2aensxd.jpg

2d9e2cw.jpg

Ik zag iets in m'n foto's zitten, maar ik had nier door wat het was...

2vrucec.jpg

Mooie crossette shell

28knt5.jpg

Bleek er een mug op m'n lens te zitten! :mad: Graftakkebeest!

200zko3.jpg

34ythk5.jpg

11lip2a.jpg

Één van de beste van de avond.

24bopy0.jpg

htzkat.jpg

Dit is 1 van de geschoten spaanse bommen.
het was voor ons een lange maar gezellige dag.
de rest de foto's komen uiteraard laterrr.

GroteFoto-HXHQUDET.jpg

Kwam dit filmpje op youtube tegen van vorig jaar, om een beetje indruk te kunnen geven hoe het klinkt als je er zo'n beetje naast staat bij het schieten :

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Hierbij wil ik Dieter en zijn mannen/vrouwen bedanken voor de onvergetelijke ervaring om aanwezig te mogen zijn op het eiland tijdens het schieten.

Door de goede medewerking van Dieter (pyro events)is het ons gelukt om Fred te laten genieten van deze avond, maar ook omdat Dieter had aangegeven dat hij 8"ínch zal schieten als memory aan Fred.

We hebben Fred opgehaald van zijn huis waar als gewoonlijk Fred zo blij was als een kind en ongeduldig zat te wachten omdat wij wat aa de late kant waren.
Op weg naar Loosdrecht hebben we natuurlijk zitten fantaseren hoe de show zal wezen op zo'n eiland, nou dat was Geweldig!!
Aangekomen moesten we laten weten dat we er waren en werden we opgehaald door een Vriendelijke man met een oranje speedboot, na het aantrekken van de reddingsvesten werden we naar het eiland gebracht.
Bij het eiland aangekomen zien we Jurrien( Firedragon) met zijn kornuiten aan de steiger zitten, ze waren op zoek naar het juiste eiland maar ze zaten er bijna boven op.

Eenmaal aangekomen werden we van harte Welkom geheten door Dieter en rond geleid over het schietterrein.

Nadat we een rondje over het schietterrein hebben gelopen kwamen we aan bij de 8"inch mortieren incl. shells waar we teksten op konden zetten.

Dankwoord aan Fred.

En ik kon natuurlijk ook de verleiding niet weerstaan om ze even aan te raken.

Hierbij wil ik Dieter nogmaals bedanken ook namems Fred voor deze Fantastische en positieve avond.

Dieter het was Top en bewondering voor jullie werk!!!.

Hieronder nog een filmpje gemaakt met een fototoestel, stelt dus niet veel voor maar je krijgt wel de indruk hoe het op het schietterrein toeging.

+ YouTube Video

Laatst bewerkt:
Ik heb deze avond mogen beleven vanaf het water in een bootje. Wij begonnen deze trip vanuit een haventje aan de kant van Breukelen, en moesten zodoende nog een best stukje varen naar de locatie. Natuurlijk had ik begrepen dat er eerst een soort van optocht over het water zou zijn, maar eenmaal aangekomen op de eerste plas water (tenminste zo noem ik hem dan maar) verzeilden we in een beste chaos van allerhande bizar uitgedoste boten en andere drijvende objecten die allemaal kriskras door elkaar heen in een slingerende beweging voeren op weg naar de Loosdrechtse kant. Overvolle boten, een kakofonie aan geluid, rook, vuurwerk en uitzinnige mensen. :D Erg leuk om meegemaakt te hebben.

Na dit stukje voorpret zijn wij doorgevaren richting het Crusoë-eiland, vanwaar het vuurwerk het luchtruim zou gaan verlichten. Eenmaal aangekomen zijn we een rondje gevaren eromheen, en dachten we door de bossage de mortierbuizen te zien staan, tenminste dat hoopten we. We hoopten het juiste eiland te hebben gevonden, wat al een wonder op zich was zo in het pikkedonker. Aldaar vonden we een steiger en heb ik toch maar even voor de zekerheid met Ylke gebeld om het te verifiëren. Maar ook hij kon natuurlijk niet met zekerheid bevestigen dat we bij het juiste eiland waren aanbeland. Enkele ogenblikken later werd ons vermoeden bevestigd doordat een dame (overigens heel begrijpelijk hoor) ons op niet al te vriendelijke wijze verzocht direct weer door te varen. Ik melde dat we heel even de genodigden wilden begroeten, en dat werd getolereerd (waarvoor dank). Kort daarna kwam de speedboot aanvaren met daarin Ylke, Torrr én Fred! Na een kort gesprekje met elkaar en handen geschud te hebben met ook Dieter die ook even langskwam, zijn wij weer van het eiland af gevaren om een mooi plekje op te zoeken voor de show.

Door de inmiddels volop aanwezige diensten werden wij en anderen gemaand om op 200 meter afstand van het eiland te gaan liggen. Dat werd ook geprobeerd vol te houden, maar ik betwijfel nu nog steeds of wij ook werkelijk op deze afstand lagen. De eerste salutes kozen het luchtruim, en de korte maar best indrukwekkende en heftige show die erop volgde maakte een hele hoop goed na het gedoe over de te nemen afstand tot het eiland en de gehele muggen populatie, minus 1 voor DarkSoul :p, die besloten ons ook gezelschap te houden.

Ik heb niet echt hele aparte effecten zien langskomen, maar de grootte, de perfecte vormen (weinig wind) en goede kleuren gaven ons zeker enige wow-momenten. Wel heb ik een effect gezien welke ik niet kan thuisbrengen, en/of de uitwerking wel geheel voldeed aan de verwachting (o.a. te zien in stefan's film op +/- 3.31 - 3.34)? De gouden finale (als je daarvan kunt spreken op zo'n kort showtje) was erg mooi en bleef ook heel mooi en erg lang hangen.
Ook lagen wij aan de kant waar de wind de rook vanaf blies en zodoende lagen wij na de show in een mistige van kruitdampen vergeven sprookjes-achtige positie, wat een heerlijke extra dimensie gaf aan de toch al geslaagde avond. Heerlijk blijft dat toch die geur...hmmmm.

Ik heb zelf niets gefilmd of gefotografeerd vanaf het bootje, maar mijn metgezellen wel. Als deze van goede kwaliteit blijken te zijn en ik ze in mijn bezit krijg, zal ik ze later ook plaatsen.

Al met al een hele gezellige en bijzondere beleving weer voor ons, en ongetwijfeld voor de gelukkigen op het eiland zelf.
Een heel mooi gebaar Dieter & Company! :thumbsup:

:bye:

Laatst bewerkt:
+ YouTube Video

FF een vraagje, op 5.56 min rechts boven in, komt er echt een mooie shell voorbij . Iemand enig idee wat dit voor type was ?

@ Ylke&vinnie echt toffe foto`s van die shells ,
@ darksoul , de 1na laatste foto is echt top !

Gisterochtend om 8.10 de deur uitgaan om vervolgens Donald en Maja optehalen in Pijnacker. ff snel een bakkie bruin gedronken. en toen door gereden naar Loosdrecht. Bij Hilversum hadden we een onleiding waardoor we om moesten rijden en iets later aan kwamen dan gepland. Bij Dieter thuis werden we voorzien van nieuwe T-shirts met logo van Pyro Design & Events erop. hierna zijn we in polonaise naar de haven van Loosdrecht gereden.
alle spullen op de boot en de Titanic vaarde naar het eiland waar we sávonds zouden gaan knalluhh. hier werden direkt de rekken inelkaar gezet.

GroteFoto-ZXBNY36Z.jpg

Rond 13uur ben ik samen met Dieter terug gegaan naar de haven. Hier kwam Aat het vuurwerk brengen. met alle dozen op de boot zijn we terug gevragen om de jongens en damens te verblijden met het vuurwerk voor vanavond.
alles werd op de grond soort bij soort en kleur bij kleur uitgesorteerd.

GroteFoto-KSAOOFUZ.jpg

GroteFoto-TNRBXH7N.jpg

De vrouwen hebben de ontstekers aan de bommen gezet die we in de finale zouden gebruiken. dit scheelde ons weer een hoop werk, nu was het voor ons een kwestie van vullen en direkt aanluiten op de ptx kastjes.

GroteFoto-NLKFZAZV.jpg

ik begon samen met Dieter aan de finale. silver en goud en salutes. en uiteraard de 4x 200 milimeters. en nog wat andere bommen.

GroteFoto-J3H878GI.jpg

GroteFoto-3JJI643R.jpg

tussen 18 en 19 uur zijn we gaan bbq-en , er was volop vlees en salades en drank. zo veel zelfs dat er nog genoeg over was. hierna ben ik samen met Roy het laatste 6inch rek vast gaan zetten , vullen en aansluiten op de pyroclocks van 2 secondes. om de 2 secondes 1 links en 2 secondes later 1 rechts. dit herhaalde zich 12x.

GroteFoto-SBDNXUCG.jpg

GroteFoto-AU77BQBK.jpg

We waren optijd klaar en konden nog ff relaxen.
helaas duurde dit niet al te lang want het bezoek arriveerde op het eiland.
de jongens ff een korte rond leiding gegeven. en wijs gemaakt waar ze tijdens de show konden gaan staan. ik ben zelf aan de zijkant van het schietveld gaan staan. (verder kon haast niet op zo'n klein eilandje.)
ik heb hier uit de hand gefilmt met de Canon hv30. ik heb er vandaag een film van gemaakt en op vimeo geplaatst. voor mij was het lekker genieten zo dichtbij. en vind het van onderen een stuk mooier dan de film van 800 meter afstand (met alle respect voor de gene die zo ver weg hebben gestaan hoor.)
als ik de mogenlijkheid had om alle freak op het eiland uit tenodigen dan had ik dat gedaan hoor.

hier onder mijn film , staat er helemaal in zijn geheel op , zonder te knippen.

Back
Bovenaan