Golf van politiebezoekjes n.a.v bestellingen in Polen

we doen tenslotte allemaal hier op het forum verboden dingen. De eerste die alleen maar legaal vuurwerk schiet mag zich melden!

Dit vind ik overdreven, er zijn genoeg mensen op dit forum die alleen maar legaal vuurwerk hebben, zoals ik bijvoorbeeld. Ik moet toegeven dat ik alleen legaal vuurwerk afsteek omdat ik in het verleden met illegaal gepakt ben, maar ik weet zeker dat er ook mensen zullen zijn die alleen maar legaal afsteken zonder dat ze ooit gepakt zijn.

Toch vind ik de aanpak van de Nederlandse politie ook een beetje raar. Ik neem aan dat de politie het illegale vuurwerk in beslag neemt, omdat het gevaarlijk kan zijn. Maar nu lijkt het alsof ze het in beslag nemen om zoveel mogelijk mensen te pakken.
Als ze echt er voor willen zorgen dat er geen Pools vuurwerk Nederland meer binnenkomt kunnen ze beter via de media benadrukken dat het zwaar illegaal is, en sowieso onderschept zal worden als mensen vanuit Polen bestellen (zelfs al zal in de werkelijkheid niet alles onderschept kunnen worden). Ik denk dat dit al veel mensen af zal schrikken.

Dat is niet raar.
De mensen die nu een bezoek krijgen hebben waarschijnlijk het vuurwerk al binnen. Als je de adressen toch weet kan je net zo goed langsgaan om het 'gevaarlijke' vuurwerk.

Het is beter voor de politie om het vuurwerk voor oud en nieuw te vinden en op te ruimen, dan dat ze uiteindelijk een paar vingers / hand / deel van het hoofd op moeten ruimen op straat omdat er iemand (zwaar) gewond is geraakt of zelfs dood is gegaan.

Daarnaast hebben ze de adressen toch al, er hoeft dus alleen een huiszoekingsbevel uitgegeven te worden en that's it. Geen apart onderzoek of wat dan ook.

we doen tenslotte allemaal hier op het forum verboden dingen. De eerste die alleen maar legaal vuurwerk schiet mag zich melden!

Ik heb 2 jaar illegaal gehad. Ik vind het het risico niet waard om opgepakt te worden omdat er genoeg Nederlandse cakes zijn die even goed zowel niet beter zijn dan Belgische potten. En dan heb ik het over cakes die ook nog is betaalbaar zijn.

Wat dacht je van jouw eigen bank.
Alles overboekingen worden bijgehouden en zitten er vreemden tussen van extreem hoge bedragen of naar dit soort bedrijven dan trekken ze aan de bel.

Het gaat er niet om of het veilig vuurwerk is want geen enkel vuurwerk is 100% veilig.
Maar mocht je hier in Nederland een rotje in de hand houden of per ongeluk in je jas knallen etc...Dan is de schade beperkt.
Geld hetzelfde voor zware dozen.
Als een cake van 500 gram mis gaat is het in de straat waar je meestal 20 meter afstand hebt de schade te overzien.Denk dat het met een Jorge doos van 2 inch wel anders is.

Illegaal vuurwerk is niet voor niks illegaal.
Wat ik dacht van de bank: niet per bank betalen!

Dit vind ik overdreven, er zijn genoeg mensen op dit forum die alleen maar legaal vuurwerk hebben, zoals ik bijvoorbeeld. Ik moet toegeven dat ik alleen legaal vuurwerk afsteek omdat ik in het verleden met illegaal gepakt ben, maar ik weet zeker dat er ook mensen zullen zijn die alleen maar legaal afsteken zonder dat ze ooit gepakt zijn.
Ik weet zeker dat als er in Nederland soepelere wetten zouden komen, dat bijna alle zo niet gewoon alle mensen hier die alleen legaal vuurwerk hebben, ook van de nieuwe wetten gebruik zouden maken, oftewel, vuurwerk zouden kopen wat op dit moment nog niet legaal is. Wat je leuk vindt daar heeft een wet geen enkele invloed op! Er is hier niemand die genoegen neemt met het Nederlandse vuurwerk. Het is alleen omdat mensen ooit opgepakt zijn of het te heet onder de voeten werd dat veel mensen zijn overgestapt op legaal vuurwerk.

ik kan het niet laten om te reageren en proberen uit te leggen
1:als een site 100% pools is zonder werknemers(participanten)in b.v. nederland of duitsland met opslag of financiele werkzaamheden word het moeilijk.ze komen er dan alleen achter via onderschepping van een pakket of veraderswerk van bezorger of omgeving ontvanger,en nemen dan de adressen over van de pakketjes.
2:als het een site is zoals E...P kwamen ze erachter omdat die opslag hadden in duitsland ,waar er een inval was gedaan door de duitse politie.
In zo,n geval is er spraken van grensoverschrijdend crimineel gedrag en word door de duitse politie gewoon samengewerkt met de landen hierbij betrokken
3:in het geval van de site p...f was er financiele afhandeling in nederland om precies te zijn breda,men kwam bij een jman uit waar men een bezorg en bestel gegevens aantrof/inbeslag nam en kregen vele personen een bezoekje .dat wil zeggen de mensen die gehad hadden ook mensen die hun pakketje niet meer zouden krijgen.
in tegenstelling tot wat sommige mensen denken word je wel in de gaten gehouden door de politie als je ooit een handelaar bent geweest.zo hebben ze deze jman na oprichting van van site 2 i.p.v .pl werd het .net weer opgepakt.DUS er zijn genoeg maniertjes voor de politie om mensen te pakken:cry:

Dus als je bij een site besteld die 100 procent pools is, en de eigenaren van deze site geen afzender op het pakketje zetten beperk je de kans best wel erg dat je gepakt word.

Je zou dan alleen gepakt kunnen worden door onderschepping van je pakketje. Dat is erg onlogisch omdat er duizenden pakketjes per dag rond gaan in europa, er is vrij verkeer van goederen, en daarnaast hebben we de privacy wet die het mensen verbied om de inhoud van jou pakketje te bekijken (tenzij een drugshond ofzo er iets in ruikt, of het pakketje niet goed dicht is)

Dan blijft daarnaast alleen nog over dat de bank mischien je gegevens doorgeeft aan de politie mochten ze iets verdachts zien. Maar bij een betaling van 2 a 300 euro gaan ze echt niet meteen de politie inlichten hoor.

Bij het verhaal van de site die een werknemer in breda had is het zo klaar als een klontje dat de klanten gepakt zijn, is gewoon logisch dat ze die gozer in de gate houden omdat hij al eens gepakt was. Bij het verhaal van de opslag in duitsland van een poolse site, waar een inval is geweest is het ook vrij logisch dat Nederlandse klanten gepakt zijn. Maar bij 100 procent poolse sites, die geen afzender op het pakket zetten moet de kans toch wel klein zijn dat ze klanten gepakt worden.

Ik weet zeker dat als er in Nederland soepelere wetten zouden komen, dat bijna alle zo niet gewoon alle mensen hier die alleen legaal vuurwerk hebben, ook van de nieuwe wetten gebruik zouden maken, oftewel, vuurwerk zouden kopen wat op dit moment nog niet legaal is. Wat je leuk vindt daar heeft een wet geen enkele invloed op! Er is hier niemand die genoegen neemt met het Nederlandse vuurwerk. Het is alleen omdat mensen ooit opgepakt zijn of het te heet onder de voeten werd dat veel mensen zijn overgestapt op legaal vuurwerk.

Misschien dat het dan komt omdat het dan legaal is? Het gaat er niet alleen om dat je het dan zou gaan kopen. Maar het gaat erom of je er goed mee omgaat.
Dat mensen zijn overgestapt op legaal vuurwerk zal dan een goed teken zijn omdat het te heet werd onder de voeten. Want dat is de bedoeling en dan hebben de regels zin.
Maar ik ben benieuwd wat je aan wil tonen met het feit dat als het legaal zou zijn iedereen dit zou kopen.
Dat dan inderdaad meer mensen dit vuurwerk kopen? Zoals ik net zei lijkt me dat nogal wiedes.
In de discussie die jij gestart bent gaat het erom dat je vind dat de politie zielig doet door mensen op te pakken. En die discussie verleg je nu naar mijn idee.
Want het blijft staan: legaal is legaal en illegaal is illegaal.
Op het moment dat je dit verandert doet de politie niet zielig meer omdat ze het niet meer mogen.

Legaliseren van zwaar vuurwerk gaat denk ik niet gebeuren. Als je kijkt wat er nu vernield word met dit vuurwerk dan gaan ze niet zeggen: ohw, weet je wat? we maken het wel legaal. De enige maatregel die hierin geld is keihard aanpakken van mensen met dit illegale vuurwerk. En als je het wel wilt gebruiken als liefhebber? Doe het dan goed en ga niet zeuren als je wel gepakt word. Dat is het risico van het vak.

Greetzz
Ps: sorry als ik af en toe in herhaling val;-)

even nog naar ghost:mischien maar het is toch een risico als je de 3 punten bij elkaar opteld is het risico groot.er zijn de laatste tijd zeg maar veel pools vuurwerk invallen geweest.buiten dat was mijn verhaal niet om bestellen te promoten,maar een verklaring voor de vele invallen.ik wil ook nog wat zeggen over de belgie opmerking in dit toppic:belgisch vuurwerk is alleen illegaal omdat wij het gaan halen en niet zozeer vanwege het gevaar(naar mijn mening)belgisch vuurwerk is mooi en goedgekeurd consumenten vuurwerk en hoort wat mij betreft niet thuis in dit toppic.wij(normale kruitsnuivers)worden wel naar belgie gejaagd door de overheid naar mijn mening,door behoorlijk knalvuurwerk bijna int geheel te elimineren en goed sier onbetaalbaar te maken.sorry forum eerste gedeelte ontoppic tweede gedeelte oftoppic maar werd bij het verhaal betrokken

Misschien dat het dan komt omdat het dan legaal is? Het gaat er niet alleen om dat je het dan zou gaan kopen. Maar het gaat erom of je er goed mee omgaat.
Dat mensen zijn overgestapt op legaal vuurwerk zal dan een goed teken zijn omdat het te heet werd onder de voeten. Want dat is de bedoeling en dan hebben de regels zin.
Maar ik ben benieuwd wat je aan wil tonen met het feit dat als het legaal zou zijn iedereen dit zou kopen.
Dat dan inderdaad meer mensen dit vuurwerk kopen? Zoals ik net zei lijkt me dat nogal wiedes.
In de discussie die jij gestart bent gaat het erom dat je vind dat de politie zielig doet door mensen op te pakken. En die discussie verleg je nu naar mijn idee.
Want het blijft staan: legaal is legaal en illegaal is illegaal.
Op het moment dat je dit verandert doet de politie niet zielig meer omdat ze het niet meer mogen.

Legaliseren van zwaar vuurwerk gaat denk ik niet gebeuren. Als je kijkt wat er nu vernield word met dit vuurwerk dan gaan ze niet zeggen: ohw, weet je wat? we maken het wel legaal. De enige maatregel die hierin geld is keihard aanpakken van mensen met dit illegale vuurwerk. En als je het wel wilt gebruiken als liefhebber? Doe het dan goed en ga niet zeuren als je wel gepakt word. Dat is het risico van het vak.

Greetzz
Ps: sorry als ik af en toe in herhaling val;-)
Waar dit stukje discussie om begon was wat karol zei:
Ik vind het hier ongepast om een trap na te geven. Het zijn ook vuurwerkfanaten net als ik. Wij horen elkaar te steunen en niet de les voor te lezen want we doen tenslotte allemaal hier op het forum verboden dingen. De eerste die alleen maar legaal vuurwerk schiet mag zich melden!
Dit vind ik belangrijk. We doen zeker allemaal verboden dingen of hebben dat gedaan. Dat reden dat sommige nu alleen legaal vuurwerk afsteken is niet omdat ze het illegale vuurwerk niet willen afsteken, maar omdat ze het risico te groot vinden of het onmogelijk wordt gemaakt door de politie.

nou om het een beetje te relativeren moet ik zeggen dat de meeste hier wel een punt hebben,als wij het belgisch knal zouden overnemen krijg je minder poolse toestanden.als je niks meer toestaat gaan mensen toch zoeken en krijg je waar dit toppic over gaat

als je de belgische knallers legaal maakt, gaat dat een jaartje goed. helaas is de mensheid zo ingesteld dat we altijd meer willen, met al gevolg dat je weer op dit punt uit komt: het is niet genoeg, het is nooit genoeg.

ach het gedrag van randdebielen is nooit tegen te gaan, maar als je kijkt dat toen ik jong was het knal assortiment vergelijkbaar was met belgie. thunders super thunders etc spul net als golden dragon of djf.toen was er weinig vuurwerktoerisme alleen een x procent raddraaiers.daarom zeg ik dat belgisch knal overnemen dan blijft het knaltoerisme beheersbaar.

als je de belgische knallers legaal maakt, gaat dat een jaartje goed. helaas is de mensheid zo ingesteld dat we altijd meer willen, met al gevolg dat je weer op dit punt uit komt: het is niet genoeg, het is nooit genoeg.
Voor sommige mensen is het nooit genoeg, maar kijk nou eens goed naar het aanbod van knalvuurwerk in Nederland. Dat is toch waaaaaaaaaaaar-de-loos! Ik kan het nauwelijks knalvuurwerk noemen wat er hier in Nederland te krijgen is. Ik zou zeggen, doe het gelijk goed en legaliseer nitraten met vlam. Dan is dat stomme gedoe met die knalmortiertjes op z'n kop zetten ook meteen verleden tijd. Dan heb je altijd nog dingen in de illegale handel die nog harder gaan, maar dat is met het siervuurwerk ook en daar klaagt ook niemand over, behalve over de prijzen dan.

Misschien dat het al ergens gepost is en misschien ook niet. Maar iemand zich al wel eens afgevraagd en bedacht dat meer dan 10 kilo legaal ook illegaal is???

Weinig freaks houden het onder de 10 kilo hier denk ik... Tuurlijk is dat veel minder erg dan 10 Delova's etc. maar alsnog illegaal.

Dus laten we niet schijnheilig zijn met zijn allen, iedereen doet wel eens iets wat niet mag. Of het nu slim is of niet, soms in je enthousiasme en passie voor vuurwerk denk je daar niet eens aan.

Uiteraard is het wel zo, ben je gepakt dan moet je op de blaren zitten al vind ik het wel triest dat je met een Delova gelijk als "zware crimineel" behandeld wordt. Kun je nog beter dieren vergiftigen, kom je weg met een kleine geldboete :bonk:

Uiteraard is het wel zo, ben je gepakt dan moet je op de blaren zitten al vind ik het wel triest dat je met een Delova gelijk als "zware crimineel" behandeld wordt. Kun je nog beter dieren vergiftigen, kom je weg met een kleine geldboete :bonk:

ehm daar kan een celstraf op staan van 6 jaar?
greetzz

Weet iemand toevallig dat als je besteld heb in Polen (ongeveer 40kg), de politie dan direct naar je huis komt op het moment van de bezorging of is dit later op die dag of een dag of een paar dagen later of iets dergelijks?
En wat de straffen daarvan zijn...
En wat je in zo'n geval het beste zou kunnen doen?

Weet iemand toevallig dat als je besteld heb in Polen (ongeveer 40kg), de politie dan direct naar je huis komt op het moment van de bezorging of is dit later op die dag of een dag of een paar dagen later of iets dergelijks?
En wat de straffen daarvan zijn...
En wat je in zo'n geval het beste zou kunnen doen?
Wanneer ze komen kun je nooit weten.
De straffen hangen af van de hoeveelheid en de zwaarte er van (1.1g is erger natuurlijk). Reken maar op heel heel fikse boetes.
Het beste te doen? Take your medicine...de bittere pil slikken. Bestellen als een vent, boeten als een vent.

Wanneer ze komen kun je nooit weten.
De straffen hangen af van de hoeveelheid en de zwaarte er van (1.1g is erger natuurlijk). Reken maar op heel heel fikse boetes.
Het beste te doen? Take your medicine...de bittere pil slikken. Bestellen als een vent, boeten als een vent.

ja. Of, je bent gewoon slim en breng het na afleveren meteen naar een ander onderdak :bye: ze gaan echt niet achter het bestelbusje aanrijden en het uit je handen grissen als je het aanneemt. Het grootschalige onderzoek wat nu loopt gaat vooral over mensen die al besteld hadden. Het is ook niet echt slim om het op het zelfde adres te bewaren als waar je het af laat leveren.

Maarja ik begrijp dat bestellen niet, ik houd 't gewoon lekker bij Nederlands spul, veel minder gestress :)

ja. Of, je bent gewoon slim en breng het na afleveren meteen naar een ander onderdak :bye:

Soms observeren ze je huis en wachten ze net zo lang tot het pakketje komt.. wanneer jij het ontvangt drukken op de deurbel en je bent ht haasje.

Geen zorg inderdaad met legaal vuurwerk :D

Hmmm... volgens mij gaan ze je niet opwachten tot je pakketje komt....
Kijk dat ze nou geen nuttige dingen doen oke... ;) maar ze gaan niet voor een paar nitraten dagen lang wachten tot jij dat pakketje ontvangt hoor. Plus als ze weten dat je een pakketje met vuurwerk krijgt zullen ze uit "veiligheid" beter het pakketje onderscheppen voor dat het je huis bereikt...
-maar zoals eerder al gezegd is.. Je moet gewoon niet uit het buitenland vuurwerk via de post bestellen. Doe je het toch, doe het dan slim.

Back
Bovenaan