Misschien dat het dan komt omdat het dan legaal is? Het gaat er niet alleen om dat je het dan zou gaan kopen. Maar het gaat erom of je er goed mee omgaat.
Dat mensen zijn overgestapt op legaal vuurwerk zal dan een goed teken zijn omdat het te heet werd onder de voeten. Want dat is de bedoeling en dan hebben de regels zin.
Maar ik ben benieuwd wat je aan wil tonen met het feit dat als het legaal zou zijn iedereen dit zou kopen.
Dat dan inderdaad meer mensen dit vuurwerk kopen? Zoals ik net zei lijkt me dat nogal wiedes.
In de discussie die jij gestart bent gaat het erom dat je vind dat de politie zielig doet door mensen op te pakken. En die discussie verleg je nu naar mijn idee.
Want het blijft staan: legaal is legaal en illegaal is illegaal.
Op het moment dat je dit verandert doet de politie niet zielig meer omdat ze het niet meer mogen.
Legaliseren van zwaar vuurwerk gaat denk ik niet gebeuren. Als je kijkt wat er nu vernield word met dit vuurwerk dan gaan ze niet zeggen: ohw, weet je wat? we maken het wel legaal. De enige maatregel die hierin geld is keihard aanpakken van mensen met dit illegale vuurwerk. En als je het wel wilt gebruiken als liefhebber? Doe het dan goed en ga niet zeuren als je wel gepakt word. Dat is het risico van het vak.
Greetzz
Ps: sorry als ik af en toe in herhaling val