Golden Tarantula

Ook bij deze nieuwe Rubro bak krijg je er meer dan genoeg extra lontjes bij!

Reserve lont van Cake A ziet er als volgt uit:
DSC_0005-5.jpg~original

je hebt iig meer dan genoeg visco ter beschikking om ze door te lonten geen enkele van de extra lontjes gaan de pot in

Je hebt helemaal gelijk Sunseeker!

heb net wat testjes gedaan met wat overgebleven lontjes om te kijken of mn verbindingen in de starpalm en golden tarantula zouden werken

overal eerst een stukje normaal visco aan gemaakt en gechecked hoe het brande.
DSC_0008-kopie-1.jpg~original

test 1 met het groene snellont eraan (die bij de Tarantula zitten), die vloog meteen de lucht in! :P zit best pit achter dat lontje! toen had ik zoiets van ok, het gaat idd om snellont
DSC_0009-kopie-3.jpg~original

test 2 met een roze lontje eraan ging ook goed (deze zitten bij de Starpalm erbij), brande ongeveer even snel weg als het groene snellont.
DSC_0011-kopie-2.jpg~original

test 3 betrof weer een groene lont ditmaal door een heel strak ductapje om te kijken of ie ook daarin blijft branden, want zo zitten de lontjes vast langs de potten. (alleen dan met iets ruimte) de visco had ik ditmaal vastgemaakt met een tywrap

hij ging gewoon af, ookal zit ie strak getaped. het brande gewoon door
DSC_0013-kopie-1.jpg~original

test 4 was zoals al m'n door lont verbindingen zijn, eerst visco aan een groene snellont gemaakt (zodat je het veilig kunt afsteken), die stelde de reserve lont voor uit een cake A,
dan een groen snellontje die de lont van de andere cake B voorstelt met daarbij nog een extra roze snellont voor wat extra zekerheid. zeker 3cm overlapte ze elkaar vastgemaakt met 2 tywraps.

DSC_0014-kopie-4.jpg~original

wat blijkt? ik zou een weigeraar hebben gehad! de 2e groene lont van cake B + het extra roze lont gingen niet aan.
visco op groene lont van cake A brande wel weer weg zoals bij de 3 tests daarvoor.

toen ik de restanten wat beter bekeek zag ik dat de snellontjes (roze en groen maakt niet uit) 3 kernen hebben. 1 daarvan is extra dik en zit vol met kruid, deze zaten precies aan de verkeerde kant. dus alleen de dunne kernen raakte elkaar, daarom gingen ze niet af!

dus gauw bij poging 2 de dikke kernen bij elkaar gestopt en weer opnieuw getest. dit keer ging wel alles in 1 x af met een flink vlammetje. missie geslaagd! :)

nu gauw ff al mn doorlont verbindingen van de cakes dubbel checken om er zeker van te zijn dat de dikke kernen elkaar raken. dan moet het helemaal goed komen om 0:00 :)

Laatst bewerkt:
Dit was echt een toppertje! grote boeketten, en heldere kleuren! kreeg zelfs na afloop de vraag waar je dees kon halen en of ze wel legaal waren haha.

Echt een strak nieuw blokje van Rubro! klasse!

Mag van mij wat meer afwisseling in zitten, volgende x neem ik liever de Z of 4x event grande finale achter elkaar want deze schiet in V en W-shape en wissellende kleuren .

Herbij het straatfilmpje. Erg mooie cakebox als je van waaiers houdt. Veel gevarieerde effecten en je steelt er de show mee in je straat :D

Dit was echt een beest van een bak. Ik had deze in mijn show als laatste blok voor de finale. Absolute topper van Rubro. Deze kwaliteit gaat veel van het doorsnee consumenten vuurwerk ver te boven!!

Ondanks dat de prijs volgens sommigen wat hoog is, vind ik het dit blok wel waard! Veel kunnen hem ook nog eens met korting aanschaffen. Er is altijd nog een verschil tussen kwantiteit en kwaliteit, rubro kiest hierbij duidelijk voor kwaliteit!

ja was weer heerlijk om hem te zien en gelukkig ook weer leverbaar dit jaar
ik kan bijna niet wachten om hem aan te steken in de straat

Dat je het niet meer zelf hoeft door te lonten maar dat de lonten elkaar vanzelf aansteken geloof ik.
Heb er wel eens wat over gelezen maar weet ook niet meer hoe het precies zat, maar volgens mij was het iets in die richting.

Dat je het niet meer zelf hoeft door te lonten maar dat de lonten elkaar vanzelf aansteken geloof ik.
Heb er wel eens wat over gelezen maar weet ook niet meer hoe het precies zat, maar volgens mij was het iets in die richting.

Dit bedoelde ik inderdaad,weet niet of alle cakes dit hebben!

Ik had ook een vraag over nieuwe doorlontsysteem, had vorig jaar ook aantal van deze boxen en wat me opviel was dat er vele losse lonten tussen de boxen zit, mijn vraag wat voor type lont is dit?

Laatst bewerkt:
Heb deze schat zelf ook dit jaar!
Volgens mij heeft deze idd het nieuwe doorlont systeem.
Als het goed is branden de extra visco's door de reservelont en moet dan de volgende cake aanbranden.

Iemand die dit kan bevestigen?

Back
Bovenaan