Golden Moon Traveler [NIEUW 2026]

Wat valt er niet te begrijpen? De markt raakt verzadigd, door marktwerking gaan de prijzen van klein legaal zooi (babypijlen, romeinse kaarsen, single shots) dat hier in Nederland juist dé problemen veroorzaakte (naar elkaar schieten, gooien, enz.) omlaag in Duitsland waardoor het aantrekkelijker wordt voor volk dat niet veel goeds in de zin heeft, dit soort artikelen te misbruiken.

Ik weet dat Xtremerides geen graag geziene gast is op dit forum, maar een van zijn nieuwere YouTube video's van na mijn oorspronkelijke post hier, onderstreept juist dit probleem. Ene zekere importeur bijvoorbeeld, gaat in Duitsland gewoon vrolijk door met import en distributie van deze bulkzooi die hier in ons eigen land voor genoeg problemen heeft gezorgd.

Het valt gewoon niet te rijmen wanneer je als importeur akkoord gaat om iets in eigen land uit te bannen zogenaamd omwille van de veiligheid en traditiebehoud, maar diezelfde zooi ná een verbod in eigen land blijft verstrekken in je buurland(en).

Ik hoor op dit forum alleen maar hoe ik winkeliers dankbaar moet zijn voor de freakprijzen (terwijl nooit in zulke winkels gekocht) en nu hoe ik importeurs dankbaar moet zijn voor CAT1.

Waarom wordt er nooit gezegd dat al die winkeliers en importeurs mij/ons, dankbaar moeten wezen voor al ons harde zwoegen jaar in en jaar uit, zodat we geld hebben voor deze non- levensbehoefte artikelen? Dat we ondanks opgevoerde samples op demo's, niet geleverde artikelen en (bij sommige winkels) slechte retourvoorwaarden blijven terugkeren? Dat we ondanks alles afgelopen jaren, met passie onze hobby zijn blijven belijden (om het zo te zeggen)?
Normaal ben ik niet op reageren op dit soort reacties, maar op de één of andere manier trok deze post mij toch aan, al dan niet in de toonzetting van deze post.

Naast de marktwerking heb je ook nog gewoon te maken met de politieke inmenging en wetgeving in ons eigen land. Dat wat vuurwerk betreft in veel gevallen haaks staat op het beleid wat in onze buurlanden wordt nageleefd, laat staan de Europese Regelgeving. Dat wij in Nederland het gedragsprobleem niet kunnen onderdrukken, moet dan voor een importeur een reden zijn om in andere landen deze producten niet meer te verkopen of aan te bieden? Alleen de bedrijfskosten omwille van die regelgeving is al dusdanig anders dat dit ook in de verkoopprijs kan worden terug gezien.

En ja, je mag winkeliers dankbaar zijn voor het geven van deze kortingen want ze hoeven niet! Ze hoeven niet te kiezen voor marges die richting de 10% gaan op diverse artikelen, ze hoeven geen kortingen te geven als je een volle doos afneemt, ze hoeven geen kortingen te geven omdat je voor duizenden euro's komt kopen. Ze doen dit om de liefhebbers de mogelijkheid te bieden om voor minder geld meer vuurwerk te halen, ze doen dit omdat zelf liefhebber zijn, maar ze doen dit ook met in de wetenschap dat deze artikelen voor meer marge aan een andere klant verkocht hadden kunnen worden. Maar als dat niet gebeurde dat het in 9/10 gevallen kosteloos ook zo weer terug naar de leverancier had gekund. En ja ze mogen wel blij zijn dat je als trouwe klant weer terugkeert als het even niet is goed gegaan, als de artikelen die besteld zijn niet worden geleverd door de leverancier, of niet op tijd, of door afkeur andere producten werden geleverd.

ENFIN; Wat betreft de Golden Moon Traveler en andere producten van Wolff Vuurwerk. Chapeau! Chapeau voor de creativiteit om het Cat.1 Vuurwerk meer body te geven. Om met producten te komen die ons het gevoel van 25/30 jaar terug weet terug te geven en het kleine vuurwerk weer te laten waarderen. En ja het kan Cat.2 niet doen vergeten, maar de jeugd en gezinnen die met hun kinderen tijdens oud en nieuw vuurwerk willen blijven afsteken binnen de nieuwe kaders, kunnen hiermee goed uit de voeten.

Wou eigenlijk niet reageren maar de winkels hebben het echt niet slecht gehad de laaste 10+ jaren.10% marge is flauwekul.De marge op vuurwerk zit op 60% ongeveer.
En de freaks zijn makkelijk aan te verdienen.
Ik vind het heel goed dat er nieuwe producten komen en dat een importeur doorgaat.Alleen voor mij geen f1 producten die prijs kwaliteit veels te duur zijn.Laatste jaren ook weinig f1 gekocht bij de supermarkten omdat de kwaliteit snel achteruit is gegaan.

Wou eigenlijk niet reageren maar de winkels hebben het echt niet slecht gehad de laaste 10+ jaren.10% marge is flauwekul.De marge op vuurwerk zit op 60% ongeveer.
Ik vind het heel goed dat er nieuwe producten komen en dat een importeur doorgaat.Alleen voor mij geen f1 producten die prijs kwaliteit veels te duur zijn.Laatste jaren ook weinig f1 gekocht bij de supermarkten omdat de kwaliteit snel achteruit is gegaan.
Kreeg jij geen 50% korting dan bij je freakwinkel? Dan houden ze nog maar 10% over toch? 🥹 als je alles daarvoor zou verkopen hou je geen stuiver over.

Zelf de afgelopen 15 jaar en nu nog steeds alles omtrent keuringen, marketing ende inkoop/verkoop gedaan binnen een vuurwerkwinkel, ook die jaren freakacties heeft gehad. Dus je hoeft mij niets te vertellen welk resultaat er per saldo overblijft.

Back
Bovenaan