Goede aansteker voor vuurwerk

Zelf gebruik ik al een aantal jaar een creme brulee brander.
Bij de action gekocht voor een euro en doet t nu al 4 jaar zonder bijvullen.

Zelf gebruik ik al een aantal jaar een creme brulee brander.
Bij de action gekocht voor een euro en doet t nu al 4 jaar zonder bijvullen.

Het ligt er maar aan hoe intensief je 'm gebruikt haha. Heb altijd dezelfde brander, maar moet 'm meestal op de avond zelf al bijvullen en hij gaat bij mij altijd binnen een jaar kapot.

Op dit moment in de schappen bij de Xenos, ik heb deze vorig jaar bij het Kruidvat gekocht en was er zeer over te spreken!

IMG_2302.jpg

SNC18806.jpg
Ik had dit geval, volgens mij dezelfde en gekocht bij de Wibra voor 1,99.

Vond het een slecht ding, zelfs voor 2 euro. :p

Had ook van die minitorches vd benzinepomp zeg maar, die waren veel beter.
De vlam van dat wibrading zat totaal geen power op. Of zal wel zo'n gaar exemplaar hebben gehad haha!

Op dit moment in de schappen bij de Xenos, ik heb deze vorig jaar bij het Kruidvat gekocht en was er zeer over te spreken!

Bekijk bijlage 20146
Ik heb gister precies dezelfde (nee echt precies dezelfde) gekocht bij de action voor 2 euro.
ja wat is intensief?
ik stook overdag niet maar savonds toch een artikel of 50.
dat is verre van intensief :D

Bekijk bijlage 20147
Ik had dit geval, volgens mij dezelfde en gekocht bij de Wibra voor 1,99.

Vond het een slecht ding, zelfs voor 2 euro. :p

Had ook van die minitorches vd benzinepomp zeg maar, die waren veel beter.
De vlam van dat wibrading zat totaal geen power op. Of zal wel zo'n gaar exemplaar hebben gehad haha!

Ik had er twee jaar geleden ook een, die heeft het pas een maand na oudjaar begeven (en op oudjaar worden er toch wel een paar duizend lontjes aangestoken. Nu heb ik dus precies dezelfde weer :D

De storm aanstekertjes die ik vorig jaar had, gekocht bij de lokale tabakszaak gingen stuk voor stuk kapot, kapot as in verstopt door de roet van de lontjes.

Die jij nu aankaart Cornel , was om 11:00 2 jaar geleden bij mij al kapot , kwam van Koopjegadget.
Vond het maar een onding... Pyrotorch gaat lang mee heb er 2 stuks van .

Heb dezelfde Cornel, zijn inderdaad erg goed ja!
Ook maar ff fotootje dan, deze heeft al twee jaarwisselingen meegemaakt:
SNC19190.jpg

@broodjekaas, je moet de vlam haaks op de lont richten , dat scheelt kruitresten in je aansteker.

Deze bevalt trouwens het beste van de kleine aanstekers, heb er nu 2 die ik al 2 jaar gebruik de hele dag door en totaal geen problemen mee gehad!

Deze site even als voorbeeld gedaan, ze zijn goedkoper volgens mij te vinden op internet

http://www.aanstekerwebshop.nl/Stormaanstekers/Turbo-Torch-Blauw/

Heb dezelfde Cornel, zijn inderdaad erg goed ja!
Ook maar ff fotootje dan, deze heeft al twee jaarwisselingen meegemaakt:
Bekijk bijlage 20148

@broodjekaas, je moet de vlam haaks op de lont richten , dat scheelt kruitresten in je aansteker.
Oke definieer gebruiken, bij mij gingen die dingen allemaal na een a twee uur kapot en kon ik weer een nieuwe pakken (gelukkig had ik er 10). Bij mij gaan er wel enkele honderden lontjes aan per aansteker, maar daar doe ik gewoon niet lang mee...

En verder weet ik dat je de vlam haaks moet richten (ook voor de veiligheid), maar na een aantal honderden lonten is ie toch echt verstopt.

Oke definieer gebruiken, bij mij gingen die dingen allemaal na een a twee uur kapot en kon ik weer een nieuwe pakken (gelukkig had ik er 10). Bij mij gaan er wel enkele honderden lontjes aan per aansteker, maar daar doe ik gewoon niet lang mee...

En verder weet ik dat je de vlam haaks moet richten (ook voor de veiligheid), maar na een aantal honderden lonten is ie toch echt verstopt.

Nou ik sta de heledag buiten, ook bij mij gaan er 100e lontjes aan per aansteker!

Vlam haaks richten scheelt een hoop! Kruidresten maken een aansteker snel stuk

Moet wel eerlijk toegeven dat ik geen honderden lonten aansteek op zo'n dag :p

Tot nu toe heeft dat kleine ding me nog niet in de steek gelaten, voordeel van het kleine formaat vind ik dat je het ding goed warm kunt houden in je broekzak. Dan zijn de prestaties ook ietsje beter.

Tevens ook al tig keer bijgevuld, geen problemen mee gehad of lekkages bij het ventiel etc.

Enig nadeel wat je hebt is dat je vrij dicht met je hand bij de lont zit.
Heb vroeger ook een (langwerpige) pyrotorch (rechts op de foto) gehad, dan zit je toch net wat verder weg met je hand.

SNC10526.jpg

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan