Goede aansteker voor vuurwerk

Idd action. Zeer goedkoop, mogen kapot gaan, ieder jaar koop ik er 3 , die gaan het hele jaar mee, incl O&N!

Voor dit jaar alweer kunnen aankopen. 3 x de witte.

klopt, alleen heb ik de ervaring dat als het erg koud is, ze ermee ophouden....
Plus er komt vaak kruit in de brander en dat is ook niet heel bevordelijk...

Zitten weer leuke exemplaren tussen!

klopt, alleen heb ik de ervaring dat als het erg koud is, ze ermee ophouden....
Plus er komt vaak kruit in de brander en dat is ook niet heel bevordelijk...

Zitten weer leuke exemplaren tussen!

Dan moet je meer stoken. Dan blijven ze wel warm.:p En vlam groter zetten en niet te dicht op de lont houden. Ik heb die van mij al 3 jaar in gebruik en doet nog steeds.

Heb een Honest Jet 500 en een plasma usb aansteker besteld bij Aliexpress. Doet er extreem lang over helaas. Gelukkig kan ik een dispuut openen als het voor een bepaalde tijd er niet is!

Heb 2 jaar geleden een keer zo'n Chefs Torch bij de action gehaald. Kwam geen vlam uit, ook niet na het vullen. Nu gebruik ik al 2 jaarwisselingen de Crème brûlée branders van de Jumbo. Kosten geloof ik 2 euro en zijn in december te koop. Prima branders en een goede vlam.

Op youtube kom ik ook steeds vaker Honest torches tegen. Ziet er ook wel erg goed uit, onwijs grote vlam. Hieronder een voorbeeld van zo'n torch.

Hiermee moet ik de jaarwisseling wel doorkomen. Vermoed dat ik alleen de 3 branders van de Jumbo ga gebruiken, werken prima.

IMG-20181020-WA0006.jpg

Ik heb o.a. verschillende Crème brûlée branders,Pyrotorches en een Metal Torche gehad van verschillende winkels, alleen gingen ze erg snel kapot. Vorig jaar had ik 6 branders van de action gehaald van die goedkope van een paar euro. 2 branders constant gebruikt en ze doen het nu nog. Dus voor mij geen dure branders of Torches meer!!

Hierbij mijn vuurwerkaanstekers. Mijn favoriete aansteker zien jullie linksboven. Dat is een vierpitter van het merk Honest, met verreweg de sterkste vlam. Afgelopen O&N was ik thuis mijn toenmalige 2 aanstekers vergeten. Heb begin januari meteen een paar aanstekers besteld en in de winkel gehaald. Nu heb ik alvast sommige dubbele in de auto liggen, mocht ik het weer ergens anders gaan vieren. Mag niet nog een keer gebeuren, wat een gekloot was dat toen zeg.20181030_161806.jpg

Is zo'n electrische plasma aansteker nou echt fijn om vuurwerk aan te steken? Wordt ie niet smerig door de uitstoot van de lontjes? En gaat zo'n ding een beetje lang mee of is ie zo leeg? Iemand ervaring?

Waar bestellen jullie dat dan precies? Want de ene is duurder dan de ander en ook weer andersom
Kamphuis luxe en tabak is de enigste waar ik het in nl kon vinden.
Had em wel op italiaanse site gezien en ergens een duitse maar was niet voor consumenten.
Wel vrij duur 50 euro voor 9 stuks.
Mijn andere aanstekers komen van jumbo en duitse amazon.

Back
Bovenaan