Goed of slecht weer, steek je alles af?

Waltr

VWC lid
Ben je een stoker die alles uit zn garage of kelder wil hebben ondanks slechte weer met oud en nieuw?

Of ben je iemand die zn mooiste pareltjes liever dan bewaard voor een beter moment?

Ben wel een mooi weer stoker. Beetje regen gaat nog, maar met die wind zoals de afgelopen jaren gaat er niks de lucht in, dat vind ik zo zonde. Echt troosteloos is het dan en de effecten zijn zo lelijk als ze verwaaien.

Bij harde wind laat ik bepaalde producten staan... Vooral het sierlijke goud, want dat komt echt niet tot z'n recht bij windkracht 5.

De collectie is vaak gevarieerd en er valt genoeg te stoken bij slecht weer. Gelukkig nog nooit heel de avond stortregen meegemaakt op 31 dec, maar in dat geval zou ik toch niet heel de avond staan stoken.

als het te hard waait gaat er hier niets de lucht in. heb 1 keer meegemaakt waaide het zo hard dat het op 4 a 5 meter hoogte uit elkaar klapte. toen was het gelijk alles terug de schuur in.
Met een beetje miezer is het nog niet zo erg. dan blijft de rook ook niet zo hangen.

Het liefst bewaar ik alles voor het perfecte weer maar dan kan je de 31ste niks afsteken. Meestal gaat wel het meeste de lucht in, behalve de echte parels die niet windbestendig zijn. Als het windkracht 4+ is.

Bij (dikke) mist gaan alleen de crackling, knal en strobe cakes de lucht in en het kleine spul.

Eigenlijk heb ik dit jaar pas voor het eerst een grote collectie.

Heb dan ook spullen gekocht puur voor het bewaren.
Maar ik heb ook een lijstje met items die ik sowieso schiet ondanks het weer, zoals een lekkere 400 TDS rammer.

Ook heb ik prachtige bakjes die weersgevoelig zijn en dat is dus de 3e lijst, wel of niet afhankelijk van het weer.

Uitsluiten dat er bijvoorbeeld de 29e of 30e een mooie bak de lucht in gaat als het prachtig weer is doe ik dan ook niet.

De afgelopen 2 jaar zijn er een aantal items direct voor 18.00 al droog opgeborgen.
Fontijnen met windkracht 7 is gewoon kansloos.
Fijn goud ook direct weggezet.

Vaak voor zulke slecht weer jaarwisselingen wel wat laag bij de grond spul op voorrraad of het wordt nog even bijgehaald op de 31e.

Afgelopen jaar stond er hier zo veel wind dat t gewoon gevaarlijk werd om door te gaan.

Aantal kleinere cakes en assortimentjes zijn dan ook blijven staan.
Mooi extra voor dit jaar met sneeuw -6 en windje 2

Screenshot_20251022_075319_Gallery.jpg

Ieder jaar zet ik wel producten apart voor het geval dat het echt niet mooi tot zijn recht komt.

Een beetje regen heb ik dan liever dan harde wind

Afgelopen jaar veel in de avond geschoten omdat de wind met het kwartier erger werd. Niet stoken is geen optie. Ik heb weleens tegen mezelf gezegd om een goudbak te bewaren voor het perfecte moment maar dan denk ik tegelijk van kan mij het ook schelen… bestel hem wel nog een keer volgend jaar.

Afgelopen jaar veel in de avond geschoten omdat de wind met het kwartier erger werd. Niet stoken is geen optie. Ik heb weleens tegen mezelf gezegd om een goudbak te bewaren voor het perfecte moment maar dan denk ik tegelijk van kan mij het ook schelen… bestel hem wel nog een keer volgend jaar.
Ja zo denk ik er ook over, maar toen ik de Elegance vorig jaar schoot had ik wel spijt. Dit jaar dus maar opnieuw gekocht :D

Tot een paar jaar geleden was het “stoken tot het op is”. Of op z’n minst tot 0300u wanneer de voorraad het toeliet.

Tegenwoordig heb ik geen moeite om producten te bewaren. Waait het te hard: waaiers en goudbakken blijven staan.

Komt het bakken uit de hemel vallen: dan is de kans groot dat er een paar rambakken geschoten worden. Maar ik laat mij niet volledig doorweekt regenen om maar te blijven stoken (ja je kunt je er op kleden, maar dat gaat mij te ver voor O&N).

De afgelopen 2 jaar zijn er een aantal items direct voor 18.00 al droog opgeborgen.
Fontijnen met windkracht 7 is gewoon kansloos.
Fijn goud ook direct weggezet.

Vaak voor zulke slecht weer jaarwisselingen wel wat laag bij de grond spul op voorrraad of het wordt nog even bijgehaald op de 31e.

Afgelopen jaar stond er hier zo veel wind dat t gewoon gevaarlijk werd om door te gaan.

Aantal kleinere cakes en assortimentjes zijn dan ook blijven staan.
Mooi extra voor dit jaar met sneeuw -6 en windje 2

Bekijk bijlage 1815494
😃 Prachtig plaatje🌨❄️. Teken ik voor als laatste jaarwisseling consumenten vuurwerk.

Het komt nooit allemaal op. Maar meestal gaat het grote spul er wel doorheen. Wil zo min mogelijk in huis hebben door het jaar heen.

Het goud blijft 100% binnen als het me te hard waait. Anders kun je netzogoed gewoon meteen je geld in brand steken inplaats van er eerst vuurwerk van te kopen.😂

Aangezien goudbakken vorig jaar ernstig teleurstelden door de wind, blijven ze dit jaar binnen in de opslag. Mocht het de vierde waaiwisseling op rij worden. Bij wat regen gaan ze gewoon de lucht in.

Back
Bovenaan