Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hebben jullie een vuurton branden tijdens de dag om de handen aan om te warmen ? Gezellig er om heen staan, het geknetter van het hout, het geeft een hoop sfeer!

Al een jaar of 3 een vuurton gehad met oud en nieuw. Afgelopen jaar ook echt de hele avond in de vuurton gestookt, in combinatie met de relatief warme buitentemperatuur was het op mijn stookpleintje zo warm dat ik de hele avond in mijn trui heb rondgelopen. In december.

Hier doen ze dat eigenlijk nooit, maar vorig jaar erbij gepakt, hout ingekocht en lekker dat ding opgestookt, gezellig buiten gestaan met gezelschap en de buren.

PXL_20220101_002405158.jpg

En je hebt altijd baas boven baas, eind van de straat gingen ze voor een wat groter vuurtje, maar ook gezellig sfeertje aldaar.

PXL_20220101_001552717.jpg

nog steeds jaloers op die mooie vuurkorf:p

Bekijk bijlage 66497

wij hebben sinds een aantal jaren van die kleine olietonnen in de straat staan (2 stuks) werkt perfect
voor de sfeer, vrouwlief blijft dan ook weer wat langer buiten (wel naast de vuurkorf) wat dan toch altijd gezelliger is.
we bewaren ze ook altijd voor het jaar erop, we kunnen ze 3 keer gebruiken daarna komen de gaten erin.
IMG-6193.jpg

Een vuurwerkkorf is toch eigenlijk altijd wel een must, heerlijk sfeervol om de handen op te warmen en om rond te staan of zitten met een drankje. Brengt ook gelijk echt die oudjaarsdagsfeer erin. Heerlijk!

Sfeerfoto 5 - vuurkorf - gepost.jpg

Afgelopen jaren een 60 liter vuurton gehad, maar die ligt inmiddels bij het oud ijzer. Dit jaar ga ik op zoek naar een rvs vat/kachel/ton.

Afgelopen jaar heeft de vuurschaal aan gestaan. Er waren in de straat meerdere vuurkorven, dat geeft toch wel extra sfeer. Na afloop lekker met wat buren een pilsje staan drinken bij de vuurschaal. Dit jaar gaat hij dus zeker weer aan.

Wij hebben er altijd een klein vuurkorfje bij. Heerlijk sfeervol en net een beetje extra warmte. Afwisselend gevoed door blokjes hout en afgestoken cakes.

Zonder vuur geen oud en nieuw.

2018_24.jpg

2018_19.jpg

2018_18_441677.jpg

Vuurtonnen zijn net zo gewoon als vuurwerk tijdens oudjaarsdag! Hier staat de hele straat buiten en met iedere 10 meter wel een vuurton!

Heeeeerlijkkkkk

Hier ook vaste prik, hoort er gewoon bij. Heb via via al een ton en wat hout gereserveerd. Heerlijk om er ook op zo’n manier mee bezig te zijn. Het is voor mij gewoon het totaalplaatje wat het een prachtige avond maakt :thumbup:

Heb een groot olievat met luchtgaten als svuurton. Moet zeggen gebruik hem niet alleen voor hout maar ook om de leeggeschoten cakes in te gooien... Wel goed controleren natuurlijk.

Zo'n gaaf ding dit. Had er graag één gehad

Echt een topper inderdaad. One of a kind. En gaat als de brandweer. Afgelopen week alvast hout gehaald bij de gamma. 3 + 2 gratis en nog een Gamma gevonden die voorraad had want t vloog de bouwmarkt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan