Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hebben jullie een vuurton branden tijdens de dag om de handen aan om te warmen ? Gezellig er om heen staan, het geknetter van het hout, het geeft een hoop sfeer!

Jaa dit jaar hebben we een party tent van 3 bij 6. En hebbe we 2 olievaten van 200 liter buiten staan . Om gezellig om om heen te staan. Geeft altijd een geweldige sfeer.

Een gezelligheidsvuur is er eigenlijk ieder jaar wel bij, hetzij met een vuurkorf, het zij in een grote kachel of toch gewoon met een berg hout.. Lekker sfeervol het knapperende geluid op de achtergrond, af en toe de handen opwarmen... Sfeer!

Sfeerfoto 14 - Korf.jpg
De vuurkorf van afgelopen jaar :D

Ik hoop toch niet dat je 400 liter olie in de fik gaat steken haha. Heb zelf altijd een 60 litervat gevuld met hout. En later in de nacht lege cakes!

Aan vuurtonnen geen gebrek hier in de straat, afgelopen jaar stonden er een stuk of 7 in de straat, puur gezelligheid.

2018_8.jpg

2018_18.jpg

2018_22.jpg

vuur_2017_3.jpg

ik wil dit jaar misschien ook wel gaan vuurtje vikken in zoon olie ton. iemand nog tips en dingen waar ik op moet letten? wat is de beste aanschaf?

Wat ik altijd doe is een aantal boomstammen kortzagen in stammen van een halve meter tot een meter 5 keer inzagen van boven en onder en laten drogen. Dan heb je een Zweedse fakkel alleen dan in het groot. Het hout moet wel vers zijn als je de sleuven erin zaagt. Doe je het later is de stam te droog en gaat ie scheuren.

Haha nou zie ik het pas. Een kerstboom in een stookton, dacht eerst dat op de achtergrond een boom/tuin in de fik stond.

Haha snap je nu wel ik de foto nog eens bekijk. Maar gelukkig geen boom of tuin in die fik.

Heerlijk maar hier geen ton, teveel bomen, autos en flats in de buurt. Wel al het smeulende vuurwerk op een hoop en fikken maar, straat is meteen schoon en leuke sfeer...brandweer en politie doen niet moeilijk zolang je normaal houdt..

Laatst bewerkt:
hoe zit het eigenlijks met lak/verf op zoon ton? als dat niet hard stikke giftig als die ton in de vik staat? is er iets wat ik kan doen aan het lak/verf op zoon ton zodat het er niet af hoeft te branden? of hoef ik me er geen zorgen om te maken?

hoe zit het eigenlijks met lak/verf op zoon ton? als dat niet hard stikke giftig als die ton in de vik staat? is er iets wat ik kan doen aan het lak/verf op zoon ton zodat het er niet af hoeft te branden? of hoef ik me er geen zorgen om te maken?

Paar x snuiven en tis weg:bonk:

Fikt er snel af en denk dat alle kruitdampen bij mekaar minder gezond is:idea:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan