Gevoel bij "het perfecte stookweer"l

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is al lekker fris in de nachten. De eerste nachtvorst aan de grond is ook al weer een feit. We gaan de goede kant op.

Zolang het maar droog is en er geen mist is ben ik al snel tevreden. Uiteraard mag het vriezen, mag het kraakhelder zijn enzo. Maar dat vind ik bijzaak. Eerder genoemde punten zijn voor mij het belangrijkste.

Poah als ik nu zo naar buiten kijk.. is dit wel het perfecte weer om te stoken! Helder blauw zonnetje en klein fris windje.

Inderdaad zeg, vandaag zou echt een perfecte stook dag zijn. Lekker zonnetje erbij, beetje wind, straks blauwe lucht. Had alleen een graad of 10 kouder moeten zijn, dan zou het niet beter kunnen.

Ik ben duidelijk niet de enigste. Kwam naar dit topic toe om te melden dat dit toch wel heerlijk stookweer is. Mag inderdaard alleen nog wel 10 graden vanaf.

Ik vond het weer van afgelopen februari erg goed. Overdag lekker koud met een strak blauwe lucht, en in de avond vort tot -12 met een heel klein windje.

Fijne plaat zeg Daniel. Als dat even zou kunnen heel graag dan, perfecte sfeer zo.

Precies, weer zo'n ideale stookdag dit. Zonnetje, strakblauwe lucht, heldere nachten. Als het toch eens zo mag wezen de 31ste!

Gisterenochtend het perfecte ophaalweer, alleen wat rijp op de graslanden ontbrak. Vanavond meer dan prima stookweer! Koud, droog, heel iets nevelig en maar een klein beetje wind.

Fietste vanmorgen naar mijn werk heen en had toen wel even een oudjaarsdag gevoel. Het was dikke mist en dat doet me toch denken aan oudjaarsdag. 's Ochtends mist en in de loop van de dag verdwijnt de mist en heb je strak blauwe lucht, graadje of 0.. prachtig. :handsup:

Inderdaad, zoals Pyrotukkers beschrijft. Oud & nieuw hoort eigenlijk wel te starten met mist of dauw, die geleidelijk aan wegtrekt zodat het kan opklaren en de temperatuur kan dalen. Dat was het weer van vanmorgen en gistermorgen. Daar krijg ik echt wel de kriebels van, zo 's morgens vroeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan