Gerard Smeets Maasmechelen

Kerel, ik had het over Gerard Smeets, Salon Roger is eerlijk en verteld geen onzin. Gerard Smeets daarentegen wel.

Gerard verteld het soms inderdaad wat spectaculairder, maar dat moet je op de koop toenemen. Hij vekoopt in elk geval goed spul en daar gaat het om toch?

Oei, precies gene vriend van Smeets.

Ik had mijn post een beetje verkeerd neergezet, heb hem ge-edit. Begrijp me niet verkeerd ik ben een vaste klant bij hem elk jaar. Maar hij kan het wel wat overdrijven. :D

Gerard verteld het soms inderdaad wat spectaculairder, maar dat moet je op de koop toenemen. Hij vekoopt in elk geval goed spul en daar gaat het om toch?

Ben ik met je eens, had mijn post nog eens nagelezen en heb hem ge-edit. Kwam verkeerd over. Hij heeft inderdaad goed spul te koop en het is een aardige gozer :wink:

Dan mag je wel eens wat duidelijker type:p ma Als t idd over Gerard Smeets gaat Ben ik het wel met je eens sorry voor het ongemak

Ben vorige week aantal keren bij hem geweest, de verhalen dat hij een botte man is, kan ik NIET bevestigen. Ik vind hem een relaxte vent met veel kennis en klantvriendelijkheid.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben vorig jaar even bij hem langs geweest.
Toen hing er op dat je als belg een vergunning nodig had om knalvuurwerk te kopen.
Ik heb hem er toen op gewezen dat deze vergunning afgeschaft is en je nu als belg gewoon vrij knalvuurwerk kan kopen. Maar ik kreeg hier geen reactie op.
Iemand die weet of je dit jaar bij hem nog altijd een vergunning nodig hebt?

Nee Belgen hebben geen vergunning meer nodig!

Voor afsteken door het jaar is wel nog een vergunning nodig.

Nee Belgen hebben geen vergunning meer nodig!

Voor afsteken door het jaar is wel nog een vergunning nodig.
Wat je zegt klopt inderdaad.

Heb daarstraks gebeld naar gsmeets en vroeg of ik als belg bij hun knalvuurwerk kon kopen zonder vergunning van de gemeente.
Maar ik kreeg als antwoord: "Neen sorry, wij geven niets mee zonder vergunning."

Dan maar bij drutti langsgeweest... Heb het me zeker niet begklaagd.
Alleen spijtig dat de Chooet matchcrackers niet op voorraad waren.

Ben gisteren in Maasmechelen, aan de Pauwengraaf 49, geweest bij Gerard Smeets. Hij heeft zijn hele winkel inmiddels verbouwd en het ziet er goed uit. Ook heeft hij een nieuwe, knappe verkoopster die mij geholpen heeft. Zelden meegemaakt dat een vrouw zoveel verstand van vuurwerk heeft. Ik hing aan haar lippen bij de uitleg.

Hij heeft allerhande aanbiedingen waar ik goed van geprofiteerd heb. Alleen raak ik uitgekeken op dat vuurwerk van Original het trekt helemaal op niets. Dat die mensen niet met nieuwe etiketten komen. Gelukkig dat hij ook nog andere merken heeft zoals Vulcan, Octopus en OPMIN.

Top Gerard mooie winkel, alleen jammer dat jij geen kernklappers verkoopt.

waar zou ik vuurwerk gaan kopen? in belgie maar welke winkel ik kom er niet uit......

waar zou ik vuurwerk gaan kopen? in belgie maar welke winkel ik kom er niet uit......

Ik heb afgelopen jaar voor veel vrienden ingeslagen bij Gerard Smeets, een dierenspeciaalzaak in Maasmechelen.

Ze hadden er goede nitraten, vuurpijlen, bermuda's en nog veel meer.

http://www.gsmeets.be/

Iemand wel eens geweest?
Ik wil volgend jaar weer gaan, maar ik weet niet of ze nu wel Thumping Thunders hebben, afgelopen jaar hadden ze Thunder Crackers, deze waren wel goed maar zonder vlam dat was minder:sad:

Iemand ervaring mee?

Hoi,
ik wil graag deze herfstvakantie vuurwerk gaan kopen in belgie.
maar ik kom er niet uit welke winkel het best goedkoopst en het het meeste heeft.
ik kan kiezen uit: Gerard Smeets,Salon Roger,Drutti,Zena megastore,wapenhandelfrank,marfa fireworks, wimmers...
het zijn er zoveel met goed vuurwerk maar ik moet er toch 1 of max. 2 kiezen.
wie kan me helpen en heeft al ervaring met de winkels?
alvast bedankt groet jeffrey

Ik zou eerst naar Zena rijden voor de fantastische herfstacties en daarna doorrijden naar Salon Roger.
Ik ga ook altijd naar Salon om de thunderbomb matjes te halen en de hindoe 1000.

Negatieve post op the fora

Negatieve post op the fora

Ik kwam op de zuster site AVP een interessante post tegen die betrekking heeft op de vuurwerk winkel van Gerard Smeets in Maasmechelen maar ook voor de gehele Belgische vuurwerkhandel.

Het is natuurlijk mogelijk om de link te plaatsen in deze post maar het handelt om kritiek op één van moderatoren van AVP en deze kan simpelweg de post in de prullenbak doen verdwijnen.

Het handelt om een moderator van AVP. Lees en geef je mening. Moeten wij zuinig zijn op (onze) vuurwerk winkels in Bels of kunnen wij ze middels de fora gaan afbreken?

Oorspronkelijk geplaatst door feabal
Die man hanteert prijzen wat hem het beste uitkomen vandaag kost het zoveel en morgen zoveel

Ik ben gister middag even bij Gerard langs geweest, nadat ik mijn vrouw had afgezet in dat Outlet center Maasmechelen Village. Uiteraard heb ik Gerard geconfronteerd met de post van die moderator van AVP.

En inderdaad Gerard zei; diegene heeft gelijk als hij zegt "....vandaag kost het zoveel en morgen zoveel".

Kijk 'zoveel = zoveel' dus wanneer 'zoveel' zou staan voor € 3,95 dan zegt die 'feabal' eigenlijk: vandaag kost het € 3,95 en morgen kost (ook) het € 3,95. Dus er is hier sprake van een constante factor en niet van een wispelturige factor die naar ik dacht afhankelijk was van petje wat hij op heeft. :D

Gerard vond het ook eigenlijk een kwalijke zaak dat hij en ook andere winkels op de fora worden afgezeken door Jan en alleman en in het bijzonder één of meer moderatoren. Hij vertelde mij dat het de Belgische winkels zijn die, m.o.m., toch klanten het gehele jaar aan vuurwerk kunnen helpen. En het aantal winkels neemt gestaag af. Denk maar eens aan de AVEVE winkel in Essen en Moerkant in dezelfde plaats die hun vergunning zijn kwijt geraakt. Kiosk in Hoogstraten is dicht. Ook een icoon als Herman Wimmers in Maaseik bestaat niet meer. In Antwerpen is het voorhanden hebben van vuurwerk strafbaar gemaakt door het gemeente bestuur en levert een boete op van € 50,- Zoiets dergelijks zit er ook aan te komen in Baarle Hertog waar het Nederlandse Baarle Nassau en een groot aantal buurt bewoners van zowel het Nederlandse als Belgische deel van Baarle als maar blijven aandringen naar maatregelen om de vuurwerkhandel een halt toe te roepen. Goed op bepaalde dagen in december zijn bepaalde straten volledig verstopt met de Nederlandse vuurwerkklanten en is dat eigenlijk zo erg éénmaal per jaar. Dus als het gemeente bestuur van Baarle Hertog met dezelfde regels komt als de gemeente Antwerpen dan gaan daar in één klap 6 winkels dicht. Eigenlijk is Baarle het hart van de Belgische vuurwerkhandel. :wink:

Dus wat heeft het nu voor zin dat sommige vuurwerk fora bezoekers en met name één of meerdere van de moderatoren vuurwerkwinkels gaan afzeiken voor een groot publiek. En defacto is de beschuldiging jegens Gerard Smeets Vuurwerk uit Maasmechelen dat hij verschillende prijzen hanteert manifest onjuist want 'zoveel' = 'zoveel' dus waar hebben wij het eigenlijk over? :bonk:

Wat is eigenlijk het bezwaar als Gerard of een andere winkel een prijs verlaagt bijvoorbeeld als het een prijsactie is. Dat doen ook andere winkels in Bels.

Goed zo Gerard bedankt voor de koffie en de hartelijk ontvangst :bye:

De Conducteur

P.S. ik hoop dat de moderatoren van Vuurwerkcrew deze post laten staan want vlg mij moeten wij ook zuinig zijn op de winkels die er in Bels nog zijn. Het is niet de bedoeling om tweestrijd te kweken tussen AVP en VWC

Ik kwam op de zuster site AVP een interessante post tegen die betrekking heeft op de vuurwerk winkel van Gerard Smeets in Maasmechelen maar ook voor de gehele Belgische vuurwerkhandel.

Het is natuurlijk mogelijk om de link te plaatsen in deze post maar het handelt om kritiek op één van moderatoren van AVP en deze kan simpelweg de post in de prullenbak doen verdwijnen.

Het handelt om een moderator van AVP. Lees en geef je mening. Moeten wij zuinig zijn op (onze) vuurwerk winkels in Bels of kunnen wij ze middels de fora gaan afbreken?

Oorspronkelijk geplaatst door feabal
Die man hanteert prijzen wat hem het beste uitkomen vandaag kost het zoveel en morgen zoveel

Ik ben gister middag even bij Gerard langs geweest, nadat ik mijn vrouw had afgezet in dat Outlet center Maasmechelen Village. Uiteraard heb ik Gerard geconfronteerd met de post van die moderator van AVP.

En inderdaad Gerard zei; diegene heeft gelijk als hij zegt "....vandaag kost het zoveel en morgen zoveel".

Kijk 'zoveel = zoveel' dus wanneer 'zoveel' zou staan voor € 3,95 dan zegt die 'feabal' eigenlijk: vandaag kost het € 3,95 en morgen kost (ook) het € 3,95. Dus er is hier sprake van een constante factor en niet van een wispelturige factor die naar ik dacht afhankelijk was van petje wat hij op heeft. :D

Gerard vond het ook eigenlijk een kwalijke zaak dat hij en ook andere winkels op de fora worden afgezeken door Jan en alleman en in het bijzonder één of meer moderatoren. Hij vertelde mij dat het de Belgische winkels zijn die, m.o.m., toch klanten het gehele jaar aan vuurwerk kunnen helpen. En het aantal winkels neemt gestaag af. Denk maar eens aan de AVEVE winkel in Essen en Moerkant in dezelfde plaats die hun vergunning zijn kwijt geraakt. Kiosk in Hoogstraten is dicht. Ook een icoon als Herman Wimmers in Maaseik bestaat niet meer. In Antwerpen is het voorhanden hebben van vuurwerk strafbaar gemaakt door het gemeente bestuur en levert een boete op van € 50,- Zoiets dergelijks zit er ook aan te komen in Baarle Hertog waar het Nederlandse Baarle Nassau en een groot aantal buurt bewoners van zowel het Nederlandse als Belgische deel van Baarle als maar blijven aandringen naar maatregelen om de vuurwerkhandel een halt toe te roepen. Goed op bepaalde dagen in december zijn bepaalde straten volledig verstopt met de Nederlandse vuurwerkklanten en is dat eigenlijk zo erg éénmaal per jaar. Dus als het gemeente bestuur van Baarle Hertog met dezelfde regels komt als de gemeente Antwerpen dan gaan daar in één klap 6 winkels dicht. Eigenlijk is Baarle het hart van de Belgische vuurwerkhandel. :wink:

Dus wat heeft het nu voor zin dat sommige vuurwerk fora bezoekers en met name één of meerdere van de moderatoren vuurwerkwinkels gaan afzeiken voor een groot publiek. En defacto is de beschuldiging jegens Gerard Smeets Vuurwerk uit Maasmechelen dat hij verschillende prijzen hanteert manifest onjuist want 'zoveel' = 'zoveel' dus waar hebben wij het eigenlijk over? :bonk:

Wat is eigenlijk het bezwaar als Gerard of een andere winkel een prijs verlaagt bijvoorbeeld als het een prijsactie is. Dat doen ook andere winkels in Bels.

Goed zo Gerard bedankt voor de koffie en de hartelijk ontvangst :bye:

De Conducteur

P.S. ik hoop dat de moderatoren van Vuurwerkcrew deze post laten staan want vlg mij moeten wij ook zuinig zijn op de winkels die er in Bels nog zijn. Het is niet de bedoeling om tweestrijd te kweken tussen AVP en VWC

Lijkt me niet handig omdat hier te behandelen vind je niet? Die andere winkels verkochte alle onder de toonbank. Sommige winkels kunnen niet met de nieuwe regeling om gaan en er zijn eigenlijk maar 3 bedrijven die dat kunnen:

-Pyrostar
-Zena Vuurwerk
-Salon Roger

Daarom overleven zij ook. Dat er het dus morgen zo kost en over morgen zo kost is dat er geen echte handelsprijzen aan vast zit. Maar laten we eerlijk zijn bij Zena gebeurd het ook zo. Net als bij Pyrostar. De één krijgt het voor 50% korting mee de ander voo 25% korting en als een slechte bui hebben betaal je de volle mep.

Laten ik het zo zeggen, Als je puur nuchter kijkt is het goed dat bepaalde winkels gesloten zijn. Moerkant leverde shells aan een particulier die dood bleef, Wimmers 3 maal gepakt met zwaar vuurwerk over G. Smeets zwijg ik maar. Ik weet niet het niet, u mag het zelf invullen.

De vuurwerkbranche moet de hand in eigen boezem steken en het "uitschot" eruit werken en samen herenigen en opkomen voor hun belangen. Maar dat gaat niet goed als vele vuurwerkwinkels gewoon nog onder de toonbank zwaar vuurwerk blijven verkopen!

Ik ga je toch dven corrigeren, de shells werden namelijk niet door Moerkant aan een particulier verkocht maar door Stock 1000.

Laten we niet onnodig winkels gaan zwartmaken.

Lijkt me niet handig omdat hier te behandelen vind je niet? Die andere winkels verkochte alle onder de toonbank. Sommige winkels kunnen niet met de nieuwe regeling om gaan en er zijn eigenlijk maar 3 bedrijven die dat kunnen:

-Pyrostar
-Zena Vuurwerk
-Salon Roger

Daarom overleven zij ook. Dat er het dus morgen zo kost en over morgen zo kost is dat er geen echte handelsprijzen aan vast zit. Maar laten we eerlijk zijn bij Zena gebeurd het ook zo. Net als bij Pyrostar. De één krijgt het voor 50% korting mee de ander voo 25% korting en als een slechte bui hebben betaal je de volle mep.

Laten ik het zo zeggen, Als je puur nuchter kijkt is het goed dat bepaalde winkels gesloten zijn. Moerkant leverde shells aan een particulier die dood bleef, Wimmers 3 maal gepakt met zwaar vuurwerk over G. Smeets zwijg ik maar. Ik weet niet het niet, u mag het zelf invullen.

De vuurwerkbranche moet de hand in eigen boezem steken en het "uitschot" eruit werken en samen herenigen en opkomen voor hun belangen. Maar dat gaat niet goed als vele vuurwerkwinkels gewoon nog onder de toonbank zwaar vuurwerk blijven verkopen!

Ik wil daar het volgende op zeggen:

Het was niet het tuincentrum Moerkant en de AVEVE die shells verkochten aan particulieren maar dat was Stock 1000 uit Essen. Die is vlg mij al lang weg. Dus beide bovenstaande winkels (Moerkant en AVEVE) hebben niets met professioneel vuurwerk te maken. Het probleem die beide winkels hebben is dat hun opslag vergunningen voor consumentenvuurwerk i.t.t. Nederland veel en veel te klein zijn. Dit is nog steeds niet echt opgelost. Opslagvergunningen gelijk als in Nederland van 10.000 tot en met 50.000 kg bruto gewicht aan vuurwerk bestaan in België niet. De beide winkels zijn gepakt met overstock in hun magazijntje.

Het probleem met overstock is in feite niet op te lossen omdat groothandels geen leveringen kunnen doen van 1 of 2 kartons om maar onder de maximale opslagcapaciteit te blijven van die respectievelijke winkels.

Wimmers is weer een heel ander verhaal die had simpelweg bij de buren de boel vol gezet en het ging hier niet om illegale handel maar op illegale opslag.

Dat ZENA (originals) en Salon Roger goed weg komen is omdat zij beschikken over groothandels opslagvergunningen en dito hoeveelheden. Zij kunnen dus een stuk moeilijker betrapt worden door de Belgische controleurs.

Daarnaast is het ook zo dat ZENA en ook Harry Loots in Baarle Hertog (althans het vorige jaar toch) camionetten vol met vuurwerk rondjes door Baarle lieten rijden en telkens hun winkelvoorraden aanvulden vanuit die rijdende opslagplaatsen. Overigens loopt of liep er een onderzoek vanuit de Dienst der Springstoffen naar deze rijdende opslagplaatsen. Vorig jaar is er minstens 1 busje van ZENA/OR aangeslagen.

Verder heeft de firma ALPECO een zware boete opgelegd gekregen vanwege het afgeven van meer dan 1000 gram pyrotechnische sas aan particulieren. Deze zaak loopt nog voor het Hof van Beroep in Antwerpen.

Die overtreding van de maximaal af te geven hoeveelheid geldt voor de gehele Belgische vuurwerkhandel en dus is iedere winkel vogelvrij wat dit punt betreft

Ik heb alleen gereageerd vanwege het feit dat een moderator van AVP winkels op de hak neemt terwijl er al zo weinig winkels over zijn.

Maar goed als jij vindt dat Jan en alleman de schaarse winkels in België moeten beschimpen het zij zo.

Back
Bovenaan