Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Kerel, ik had het over Gerard Smeets, Salon Roger is eerlijk en verteld geen onzin. Gerard Smeets daarentegen wel.
Oei, precies gene vriend van Smeets.
Gerard verteld het soms inderdaad wat spectaculairder, maar dat moet je op de koop toenemen. Hij vekoopt in elk geval goed spul en daar gaat het om toch?
Gerard verteld het soms inderdaad wat spectaculairder, maar dat moet je op de koop toenemen. Hij vekoopt in elk geval goed spul en daar gaat het om toch?
Heeft hij nitraten en vlinders
Wat je zegt klopt inderdaad.Nee Belgen hebben geen vergunning meer nodig!
Voor afsteken door het jaar is wel nog een vergunning nodig.
Update:Bedankt voor de info!
Weet je toevallig ook of hij de potten van Thor nog heeft?
Ik heb afgelopen jaar voor veel vrienden ingeslagen bij Gerard Smeets, een dierenspeciaalzaak in Maasmechelen.
Ze hadden er goede nitraten, vuurpijlen, bermuda's en nog veel meer.
http://www.gsmeets.be/
Iemand wel eens geweest?
Ik wil volgend jaar weer gaan, maar ik weet niet of ze nu wel Thumping Thunders hebben, afgelopen jaar hadden ze Thunder Crackers, deze waren wel goed maar zonder vlam dat was minder
Iemand ervaring mee?
Ik kwam op de zuster site AVP een interessante post tegen die betrekking heeft op de vuurwerk winkel van Gerard Smeets in Maasmechelen maar ook voor de gehele Belgische vuurwerkhandel.
Het is natuurlijk mogelijk om de link te plaatsen in deze post maar het handelt om kritiek op één van moderatoren van AVP en deze kan simpelweg de post in de prullenbak doen verdwijnen.
Het handelt om een moderator van AVP. Lees en geef je mening. Moeten wij zuinig zijn op (onze) vuurwerk winkels in Bels of kunnen wij ze middels de fora gaan afbreken?
Oorspronkelijk geplaatst door feabal
Die man hanteert prijzen wat hem het beste uitkomen vandaag kost het zoveel en morgen zoveel
Ik ben gister middag even bij Gerard langs geweest, nadat ik mijn vrouw had afgezet in dat Outlet center Maasmechelen Village. Uiteraard heb ik Gerard geconfronteerd met de post van die moderator van AVP.
En inderdaad Gerard zei; diegene heeft gelijk als hij zegt "....vandaag kost het zoveel en morgen zoveel".
Kijk 'zoveel = zoveel' dus wanneer 'zoveel' zou staan voor € 3,95 dan zegt die 'feabal' eigenlijk: vandaag kost het € 3,95 en morgen kost (ook) het € 3,95. Dus er is hier sprake van een constante factor en niet van een wispelturige factor die naar ik dacht afhankelijk was van petje wat hij op heeft.
Gerard vond het ook eigenlijk een kwalijke zaak dat hij en ook andere winkels op de fora worden afgezeken door Jan en alleman en in het bijzonder één of meer moderatoren. Hij vertelde mij dat het de Belgische winkels zijn die, m.o.m., toch klanten het gehele jaar aan vuurwerk kunnen helpen. En het aantal winkels neemt gestaag af. Denk maar eens aan de AVEVE winkel in Essen en Moerkant in dezelfde plaats die hun vergunning zijn kwijt geraakt. Kiosk in Hoogstraten is dicht. Ook een icoon als Herman Wimmers in Maaseik bestaat niet meer. In Antwerpen is het voorhanden hebben van vuurwerk strafbaar gemaakt door het gemeente bestuur en levert een boete op van € 50,- Zoiets dergelijks zit er ook aan te komen in Baarle Hertog waar het Nederlandse Baarle Nassau en een groot aantal buurt bewoners van zowel het Nederlandse als Belgische deel van Baarle als maar blijven aandringen naar maatregelen om de vuurwerkhandel een halt toe te roepen. Goed op bepaalde dagen in december zijn bepaalde straten volledig verstopt met de Nederlandse vuurwerkklanten en is dat eigenlijk zo erg éénmaal per jaar. Dus als het gemeente bestuur van Baarle Hertog met dezelfde regels komt als de gemeente Antwerpen dan gaan daar in één klap 6 winkels dicht. Eigenlijk is Baarle het hart van de Belgische vuurwerkhandel.
Dus wat heeft het nu voor zin dat sommige vuurwerk fora bezoekers en met name één of meerdere van de moderatoren vuurwerkwinkels gaan afzeiken voor een groot publiek. En defacto is de beschuldiging jegens Gerard Smeets Vuurwerk uit Maasmechelen dat hij verschillende prijzen hanteert manifest onjuist want 'zoveel' = 'zoveel' dus waar hebben wij het eigenlijk over?
Wat is eigenlijk het bezwaar als Gerard of een andere winkel een prijs verlaagt bijvoorbeeld als het een prijsactie is. Dat doen ook andere winkels in Bels.
Goed zo Gerard bedankt voor de koffie en de hartelijk ontvangst
De Conducteur
P.S. ik hoop dat de moderatoren van Vuurwerkcrew deze post laten staan want vlg mij moeten wij ook zuinig zijn op de winkels die er in Bels nog zijn. Het is niet de bedoeling om tweestrijd te kweken tussen AVP en VWC
Lijkt me niet handig omdat hier te behandelen vind je niet? Die andere winkels verkochte alle onder de toonbank. Sommige winkels kunnen niet met de nieuwe regeling om gaan en er zijn eigenlijk maar 3 bedrijven die dat kunnen:
-Pyrostar
-Zena Vuurwerk
-Salon Roger
Daarom overleven zij ook. Dat er het dus morgen zo kost en over morgen zo kost is dat er geen echte handelsprijzen aan vast zit. Maar laten we eerlijk zijn bij Zena gebeurd het ook zo. Net als bij Pyrostar. De één krijgt het voor 50% korting mee de ander voo 25% korting en als een slechte bui hebben betaal je de volle mep.
Laten ik het zo zeggen, Als je puur nuchter kijkt is het goed dat bepaalde winkels gesloten zijn. Moerkant leverde shells aan een particulier die dood bleef, Wimmers 3 maal gepakt met zwaar vuurwerk over G. Smeets zwijg ik maar. Ik weet niet het niet, u mag het zelf invullen.
De vuurwerkbranche moet de hand in eigen boezem steken en het "uitschot" eruit werken en samen herenigen en opkomen voor hun belangen. Maar dat gaat niet goed als vele vuurwerkwinkels gewoon nog onder de toonbank zwaar vuurwerk blijven verkopen!