Gepakt met vuurwerk

Gewoon vuurwerk kopen pipo niet zo stoer doen met je spelling daar is de topic ook opgericht dus what else
Vraag maar aan hun waarom ze zoveel doen
Misschien moet je maar niet meer replyen

schater29hg.gif

Gewoon vuurwerk kopen pipo niet zo stoer doen met je spelling daar is de topic ook opgericht dus what else
Vraag maar aan hun waarom ze zoveel doen
Misschien moet je maar niet meer replyen

En hoezo kan ik beter niet meer reply-en? Omdat ik kritisch ben op je opmerking? Wat had je dan verwacht.. dat mensen hier met 'ohhhs' en 'ahhhs' zouden reageren omdat jij zogenaamd door 8 undercover agenten in de gaten bent gehouden? Dit soort uitspraken zorgen nu eenmaal voor de nodige vragen maar wees dan eens wat duidelijker, voor welk vergrijp werd je in de gaten gehouden? Als je zo 'stoer' (om maar je eigen woorden even te gebruiken) bent om hier te vertellen dat je in de gaten werd gehouden door 8 undercover agenten mag je daar ook wat meer duidelijkheid in verschaffen want aan dit soort kreten alleen hebben we niet veel!

En aangezien dit een open forum is waar iedereen op een normale manier zijn mening mag geven over vuurwerk-gerelateerde zaken zal ik zeker niet stoppen met reply-en. Wees duidelijk waar je over spreekt zodat er geen vragen over hoeven ontstaan dan voorkom je daar dit soort replies van mij mee! :bye:

Euhmmmm.....is eigenlijk ooit bekend geworden wat ghoost voor een straf heeft gekregen ?
En juridisch gezien had ie nooit moeten tekenen om afstand te doen van z'n verzameling.
Hij had via z'n advocaat kunnen eisen zijn verzameling (onklaar gemaakt) terug te willen ontvangen. aangezien hij kan aantonen de collectie in meerdere jaren te hebben opgebouwd, uniek is en geen ontstekings/afschiet installatie te bezitten, kan hij aangeven dat het hier inderdaad om een verzameling gaat en niet voor verkoop of afsteken. Het onklaar laten maken van je collectie zou ook zeker in zijn voordeel werken voor de rechter.

Het lijk mij logisch dat je daarmee niks kan beginnen, hij had namelijk geen gepaste opslag plaats en vergunningen. Dus wat wil je daar tegen in brengen dan?

Ik wil iedereen bedanken voor alle reacties, heb er veel steun aan gehad. Ben zelf vorige week opgepakt en heb drie dagen in een cel gezeten ten behoeve van het onderzoek. Daarna kreeg ik een link naar dit topic van een vriend van mij.
Nogmaals bedankt voor alle informatie.

Groetjes

zojuist een bezoek gehad van de politie bij mij thuis met de vraag of ik in het bezit ben van illegaal vuurwerk.
de aanleiding van dit bezoek was, is dat ik in het verleden een 4inch houten mortier rek bij dutch-pyro.nl heb besteld.

helaas heb ik ze moeten teleur stellen met het antwoord dat ik niet in het bezit ben van zoiets dergelijks.
Vind het wel vreemd dat zij alle gegevens van dutch pyro hebben???

Maar ik heb nog wel klamme handen ervan hahaha.

Ik zeg in het geval van ghoost ook niet dat ie er straffeloos door rolt en ongetwijfeld wordt gestraft voor de opslag e.d.....maar er kan wel sprake zijn van strafvermindering, er zijn namelijk nogal wat frappante gebeurtenissen.
1: de politie heeft z'n telefoon en computer nagelopen en mails e.d. te pakken, dit soort onderzoek mag alleen als er sprake is van aantoonbare betrokkkenheid bij een criminele organisatie, zoals grootschalige handel e.d.. Het plausibel maken dat je niet handelt, slechts een verzamelaar bent, geeft dus mogelijkheden voor fouten in de onderzoeksmethode waarbij men wellicht buiten het boekje is getreden.
Dit is de meest waarschijnlijke reden dat het uit de media is gebleven, want ze konden geen artikel plaatsen dat ze een handelaar te pakken hadden en ze willen niet de onrust zaaien dat elke buurman 160 kilo explosieven in huis kan hebben.

2: tevens is hij gepakt met 160 kilo, hierdoor zullen ze em hoogst waarschijnlijk handel ten laste willen leggen, als je dit kunt weerleggen door aantoonbaar te maken dat je verzameld scheelt dit zeker in de ten laste legging.
3: Hoe de bewijslast wordt aangevoerd heeft wel zeker invloed op de ten laste legging en is zeker de moeite waard om met een jurist te bekijken.
waarschijnlijk is het te laat voor ghoost, maar een jurist nemen en een strategie kiezen is in dit soort gevallen aantrekkelijk.

Ook ik heb buizen besteld bij DP. Ze komen naar alle waarschijnlijkheid morgen aan. Deze buizen zijn echter niet voor mezelf en ik heb ook geen vuurwerk in huis. Dat wilde ik morgen gaan aanschaffen:cool:
Mogen ze gewoon binnen komen? Baal hier wel van! Vriend van me zei bestel er 1 voor mij, vriend van hem had ze nodig. Doe je een goed iets voor een onbekende krijg je dit.... wat nu?

niks aan de hand denk ik. JIJ hebt geen illegaal vuurwerk zoals je zelf zegt dus niks om je zorgen over te maken. zorg alleen wel dat die buis zo snel mogelijk bij die vriend is en zeg dat ie voor een vriend van je vriend was en dus niks van hem weet. of als je eerlijk wilt zijn. gewoon zeggen dat et voor een vriend was maar liever geen namen en gegevens noemt omdat dat je niet verplicht is.

ze denken natuurlijk dat je dan shells hebt liggen, maar als jij die niet hebt is er niks aan de hand. je kan ze dan nog je hele huis laten doorzoeken ze vinden dan toch niks :p en die buizen zijn niet illegaal als het goed is.

Ik meen dat the cigarman ze als paraplu bak gebruikt dus:D

Maak me verder ook niet druk, maar heb gewoon hekel aan als politie aan de deur komt. Ze krijgen iig geen koffie van me :P

ze denken natuurlijk dat je dan shells hebt liggen, maar als jij die niet hebt is er niks aan de hand. je kan ze dan nog je hele huis laten doorzoeken ze vinden dan toch niks :p en die buizen zijn niet illegaal als het goed is.

Alleen de buizen zullen niet in beslag genomen worden alleen in combinatie met shells wel. De reden is dat je ze gebruikt (duh) voor het afsteken van de shells, althans dat is de bedoeling. Ze mogen dus worden onttrokken aan het verkeer of verbeurd verklaard worden.

Back
Bovenaan