Geisterblitz 100

Aan de andere kant zou een constante kwaliteit/prijs aanhouden wel eerlijk zijn toch ? Ik vind het raar dat je niet 100% kan afgaan van de films. Die horen gelijk met het verkochte product te zijn. Veel "lol" brengt het niet.

Ik wil 2 fluitbakken tegelijk schieten en wilde deze doen, maar twijfel omdat er zo gesproken wordt over het verschil tussen de 2019 en 2020 batch. Wat zouden jullie doen? De gok nemen en tweemaal de Geisterblitz 2020 of tweemaal de katan special 4?

Als je alleen voor de fluit gaat, zou ik voor de special4 gaan. Ben je waarschijnlijk ook veel goedkoper uit.

Ik wil 2 fluitbakken tegelijk schieten en wilde deze doen, maar twijfel omdat er zo gesproken wordt over het verschil tussen de 2019 en 2020 batch. Wat zouden jullie doen? De gok nemen en tweemaal de Geisterblitz 2020 of tweemaal de katan special 4?
Bij twijfel gewoon van allebei 1 schieten :handsup:
Denk dat ik de special 4 ook tegelijk schiet met de geisterblitz :D

Tja, als je zo aan alles moeten twijfelen is de lol er wel af lijkt me :bonk:

Helaas, bleek die twijfel terecht.

In duitsland is de nieuwe versie geschoten en het blijkt een heel ander product. Minder hard en geen ri salutes. De fluit lijkt nog wel inorde.

Tja, en wie zegt dat dat de juiste versie is. We hebben al ontelbaar keren gezien, bij iedere importeur, dat producten op voorhand afgekraakt werden en vervolgens precies deed wat ie moest doen in de straat. Ik heb er niets mee om 2 maanden van te voren mee te gaan om producten af te kraken, want dit zou niet kunnen en dat zou niet kunnen. Is een product in de straat slecht dan kan ik daar op beoordelen en kun je je oordeel pas 100% klaar hebben vind. Maar goed, ieder zn ding.

Nou sorry hoor, nu breekt mijn klomp.
Het is toch duidelijk wat hier aan de hand is?
Er wordt nu eindelijk op een demo de Geisterblitz, per 1 geschoten, 2020 batch.
Alles wat we tot nu toe betwijfelden is duidelijk geworden.

"Wie zegt dat dat de juiste versie is?"

Nee, ze gaan bewust slechtere versies schieten (eerst per meerdere om het te verdoezelen, dan op de Röder demo uiteindelijk per 1). Om dan uiteindelijk alsnog de goede versie te leveren die op het officiële productfilmpje is te zien: https://youtu.be/GJjunbg3IoU
Ik snap dat je nog hoop hebt, dat de 2020 batch van de Geisterblitz toch nog net zo goed is als op het filmpje (ik hoop dat ook natuurlijk). Maar ik denk dat het ook tijd is om eens realistisch te gaan zijn.
Ook al is de box vochtig, en kan er met wat drogen nog wat verbetert worden. Als we van het Röder filmpje uit gaan, dan kan het meevallen.

In deze video, op dezelfde Röder-demo gefilmd, komt 'ie dan toch weer anders over:

En hier ook, in de film verandert alleen wel het geluid (waarschijnlijk door overpakken of verschuiven van de hand?):

We kunnen er wel eindeloos over door blijven gaan en allemaal creatieve manieren van interpretatie verzinnen. Maar alle mensen die aanwezig waren bij de demo waren er verre van over te spreken. Duitsers zijn in het algemeen al snel enthousiast over vuurwerk, maar je leest nu alleen maar kreten over de knallen als 'zeer zwak' ( vertaalt dan natuurlijk ).

De gene die het prima vinden kunnen 'm gewoon nog bestellen toch? En de gene die een goede salute cake zoeken kunnen weer ergens anders naar kijken. Ik zou dan aanraden om zelf een leuke combinatie te schieten van fluiters en 'salutes'. Voor die €100,- of iets minder in de freakacties kan je best creatief aan de slag.

Ik snap de teleurstelling bij de Duitsers heel erg. Zij hebben geen ILT die op de nek van de importeurs zitten dus zij zijn echt verrast als iets zo erg gedowngrade is. Wij als Nederlandse liefhebbers zijn wel wat gewend hiermee dus de meeste konden het wel incalculeren dat dit ging gebeuren.

Heeft iemand deze afgelopen jaarwisseling qua salutes kunnen vergelijken met de Sonora van El Gato?? ...zou het graag even weten.. :angel:

Kun je niet vergelijken met elkaar.

Hoezo niet. 2019 versie Geisterblitz klonk ook mooi dof en hard net als de Sonora. Deze live meegemaakt tijdens demo's. 2020 Geisterblitz waarschijnlijk niet. En de Sonora is tegenwoordig F3 en niet meer te krijgen net als de 2019 Geisterblitz. Wat ik me zo kan herinneren was er niet veel verschil tussen Sonora en de Geisterblitz 2019. Referentie demo Pyro-depot en demo Rubro.

Soortgelijke ervaring maar in mijn beleving zijn de salutes van de Geisterblitz 2019 vergelijkbaar met de Terremoto. De Sonora gaat daar nog dik overheen.

Hoezo niet. 2019 versie Geisterblitz klonk ook mooi dof en hard net als de Sonora. Deze live meegemaakt tijdens demo's. 2020 Geisterblitz waarschijnlijk niet. En de Sonora is tegenwoordig F3 en niet meer te krijgen net als de 2019 Geisterblitz. Wat ik me zo kan herinneren was er niet veel verschil tussen Sonora en de Geisterblitz 2019. Referentie demo Pyro-depot en demo Rubro.

Zo ervaarde ik het ook, de gene van de Rubro demo hadden gelijkwaardige salutes als de Sonora. Maar de straatervaringen zeggen allemaal iets minder dan de Sonora. Hoe dan ook zijn het beide dikke beukers, die beide niet meer te krijgen zijn ( Sonora wel gewoon in Spanje ).

Vorig jaar geschoten en was zeer tevreden met de doffe dreunen (video volgt).

Klopt het trouwens dat dit product dit jaar niet geleverd wordt? (zie discussie: Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2020!)

Back
Bovenaan