"Geef buurman met illegaal vuurwerk aan."

Zou je je serieus voor de rechter moeten verantwoorden voor veel te veel legaal vuurwerk? Dit lijkt me zo stug. Net alsof teveel legaal vuurwerk hebben een misdrijf zou zijn..

Waarom zou je denken dat dit niet zo zou zijn? Ik geef toe dat ik soms met O&N wel een dikke 300kg legaal vuurwerk heb liggen hoor. Denk niet dat ik hier dan met een simpele bekeuring af zal brengen.

Wat een reacties weer.
Wat nu als we allemaal ns zelf gingen bellen om verdachte situaties bij die klikkende buren te melden?
Dat lijkt me nog eens lachen

Daar hebben ze de capiciteit niet voor.
dan gaat jou serieuze aangifte op de stapel tussen de aangiftes van slachtoffers van diefstal beroving etc.

Ik en een maat van me waren al iets aan het bedenken.

Jezelf proberen te verlinken!

Reden: Blijven bellen en je eigen adres opgeven als zijnde dat men vermoed dat er illegaal vuurwerk ligt. Politie komt kijken, vinden niks en gaan weg. Dan weer bellen, zij komen weer kijken en gaan weer weg. Tordat ze bij de 3e of 4e keer al niet meer de moeite doen om langs te gaan. Ben je misschien wel voor een aantal jaar verlost van al dat gedoe! :)

Ze kunnen beter boeven en echt georganiseerde misdaad aanpakken grizmo.

Op deze manier worden er weer veelste veel centjes over de balk gesmeten door het nederlands politie apparaat.
Zonde toch hadden ze toch echt beter 5 zakkenrollers uit oost europa kunnen oppakken inplaats 4 x bij jou op de koffie te komen.

Ze kunnen beter boeven en echt georganiseerde misdaad aanpakken grizmo.

Op deze manier worden er weer veelste veel centjes over de balk gesmeten door het nederlands politie apparaat.
Zonde toch hadden ze toch echt beter 5 zakkenrollers uit oost europa kunnen oppakken inplaats 4 x bij jou op de koffie te komen.

Precies, daar heb je 100% gelijk in. Maar om ze zover te krijgen moeten ze dus eerst inzien dat waar ze mee bezig zijn nutteloos is of op z'n minst weinig oplevert.

Een balletjespistool dezelfde kracht als een echt pistool? Jij weet echt totaal niet waar je het over hebt. Schietsport is naast vuurwerk ook een hobby van me, en ik weet dat alleen de allerzwaarste PCP's (type luchtdrukwapen) in de buurt komen van een echt pistool. Maar dan praat je over kaliber .35 / 9mm en niet over een balletjespistool dat hoogstens een blauw plekje geeft.... !

Alsjeblieft alleen zulk soort dingen aanhalen als je weet waar je over praat.

je hoeft me niet gelijk aan te vallen.
Maar die dingen bedoelde ik dus. Die kan je toch kopen bij elke dump store het ging om het idee.

ik zal het aanpassen naar luchtdrukwapen dus zo ver zat ik er niet naast dus ze zijn er wel.

het ging om de vergelijking dat dat veel erger is als jongeren dat in bezit hebben zonder vergunning.

Dat is ook een misdrijf net als illegaal vuurwerk.
Dus die mensen zijn niet heiliger dan mensen met handgranaten en nitraten.

Gelijke monniken gelijke kappen.

Verder stoor ik me eraan dat mensen nederland een nsb land noemen.
als in nl daadwerkelijk de nsb het voor het zeggen had (partij bestaat niet meer) zag het er hier in nl er veel anders uit.

Hoezo gelijke monniken gelijke kappen? Het een is legaal vuurwerk, het ander illegaal. Dat is toch niet gelijk?

Heb even de vuurwerkwet nagelezen: meer als 100 kilo consu vw voorhanden hebben staat een boete op van 750 euro of meer. Er word nergens gesproken over celstraf oid, dus het lijkt me echt geen misdrijf. En kom anders maar met bronnen waaruit blijkt dat het een misdrijf is aub!

Wat ik ook altijd geinig vind, is dat we hier dan collectiefoto's zien met mensen die 'volledig legaal' bezig zijn en dan wel lekker quickmatch gebruiken voor hun projecten. :bonk:
Meer dan 25kg consumenten vuurwerk is ook 1.3G meen ik, dus komt op hetzelfde neer. En elke 10 kilo cat 1 vuurwerk staat gelijk aan 1 kilo consumenten vuurwerk ( hier mag je trouwens maar 200kg van hebben ).

Als buurman daadwerkelijk weet dat er zwaar illegaal vuurwerk is opgeslagen, dan kan hij nog altijd eerst aanbellen en vragen of hij zijn spullen uit veiligheid ergens anders wilt deponeren. We kunnen wel allemaal dit bekritiseren maar niemand wilt een buurman met ik weet niet hoe veel aan shells, cobra's, lawinepijlen etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Daarom je kan op zijn minste eerst een brief door de bus doen in plaats van meteen de politie in te schakelen.

Als buurman daadwerkelijk weet dat er zwaar illegaal vuurwerk is opgeslagen, dan kan hij nog altijd eerst aanbellen en vragen of hij zijn spullen uit veiligheid ergens anders wilt deponeren. We kunnen wel allemaal dit bekritiseren maar niemand wilt een buurman met ik weet niet hoe veel aan shells, cobra's, lawinepijlen etc. Maar direct als een nsb'er verklikken slaat ook helemaal nergens op.

Mensen durven de confrontatie niet meer aan. Ze gaan zich verschuilen achter email, anoniem bellen etc etc. Helaas is de maatschappij tegenwoordig zo.

@ gizmo

Dus je buren zijn er verantwoordelijk voor als ze aangeven dat jij illegaal vuurwerk hebt? Jijzelf zet je huis/baan toch op het spel als je illegaal vuurwerk bezit. Apart dat je de buren daar de schuld van geeft. Het zijn alleen degenen die je pakkans kunnen vergroten.
(Even buiten het feit om of je zelf nu wel of geen illegaal vuurwerk hebt)

Gaat meer om het feit dat je dan verlinkt word voor iets wat, mits het veilig gebruikt word, niet gevaarlijk is.

Bah ik word alleen al pissig als ik er aan denk dat mensen andere mensen verraden, ratten, BAH.
Deze bompak actie is een top voorbeeld van bangmakerij, mensen lekker bang maken zodat ze dan misschien andere mensen gaan naaien. Nederland is echt een rattenland. In andere landen kijkt niemand in het dorp je nog aan als je mensen gaat verklikken maar in Nederland word je als held gezien.

Heren ik begrijp jullie frustraties maar uit ze wel op een normale manier, termen als gestapo, nsb, stasi etc wenzen wij hier niet meer te zien want zulke uitspraken worden hier niet getolereerd en bij herhaling kan degene dan ook onmiddelijk een ban tegemoet zien. Ik verwacht van jullie dat jullie dit respecteren en dat dit in de toekomst niet meer voorkomt !!

Heren ik begrijp jullie frustraties maar uit ze wel op een normale manier, termen als gestapo, nsb, stasi etc wenzen wij hier niet meer te zien want zulke uitspraken worden hier niet getolereerd en bij herhaling kan degene dan ook onmiddelijk een ban tegemoet zien. Ik verwacht van jullie dat jullie dit respecteren en dat dit in de toekomst niet meer voorkomt !!

Dat er zoveel mensen die woorden nu al in de mond nemen, spreekt toch wel boekdelen over hoever we gezakt zijn als samenleving en hoe erg dit leeft onder liefhebbers?!

Waarom verbloemen wat velen denken en wat het eigenlijk ook is? Vrijheid van meningsuiting heet zoiets, al is daar ook steeds minder sprake van.

P.s: ik neem t maar niet meer in de mond, ben al eens gewaarachuwd maar vind het mooi om te zien dat steeds meer mensen het zo gaan zien, want deze hetze loopt verder en verder uit de hand ...

Ja vuurwerk fans heb ik ook in mijn wijk wonen en niet fans.
Maar overdag en tot 12 uur avonds knal ik niet in mijn wijk.
Maar om 12 uur tot 00:30 uur ga ik helemaal los gelukkig dan zonder problemen :D

Ik snap niet waar jullie je druk om maken... Iedereen hier is toch voor de vuurwerktraditie ?
Iedereen hier tekent toch elke poll en petitie om het oud en nieuw met vuurwerk te behouden. Iedereen hier vind toch ook dat het illegale vuurwerk het grote probleem is, en dat bijna alle excessen die breed worden uitgemeten in de media schuld zijn van het gebruik van illegaal vuurwerk...?
maar als ik deze reacties zo lees zijn er hier veel die hun eigen straatjes niet schoon hebben !
Wat mij ook verbaasd is de kortzichtigheid van vele tegenover het politie apparaat.

volgens mij morgen frustraties prima geuit worden alleen niet met bepaalde woorden en termen. That's all. Dus iedereen kan lekker verder gaan met frustreren ;-)
greetzz

Back
Bovenaan