GBV Rambak *NIEUW 2025*

Hier gaat 100% geruzie over komen, want de aankondiging kwam niet overeen met wat er geschoten werd. Na terugkijken van mijn opnames is het voor mij duidelijk dat eerst (per ongeluk) de 1.2" color cream is geschoten, daarna de rambak.

Over de rambak zelf: ik vond het echt een misser. Burst te hoog, spreiding oke, crackling niet vol, maar vooral het tempo was niet goed. Hij liep stroef, dit maakte hem vrij saai. Liever een caracas chaos, tarantula of color cream. Jammer!

Na uitvoerig overleg met @BlackIce45 was dit ook mijn conclusie, Color Cream kwam op de plek van Rambak en de Rambak kwam tijdens de aankondiging van de Massive. Leuk om je een keer te hebben gesproken kerel!

Jammer, dat vreesde ik al. Dan voel ik me bekocht met de Rambak en snap ik dat dat een weggevertje was. Prima burst trouwens, hij ramt wel maar ik verwachtte wel wat meer crackling impact en dus die duidelijker salvo opbouw. Daarvoor kocht ik hem. Twee soorten crackling is geinig maar matig gevulde boeketten, inconsistent en te lange pauzes. Geen spektakelbak maar pruttelproductie. Wel als knalbakkie met krakels te gebruiken, met lage verwachting. Maar dan voor €120 te duur. Duimen dat Colorblind wel meevalt...

Als het nou die nageboorte was...opeens goeie burst en mooie crackling die bijna als die van Tarantula was... Ik zou er bijna de ICB voor inruilen... (gedoe, geen zin in).
Wacht even... de Color Cream was dus die tegenviel he? De nageboorte was de Rambak, heeft zelfde crackling als Tarantula :P

Heerlijk die verwarring. Wie knalt er even een filmpje online. Zou moeilijk kan het toch niet zijn om die Rambak te onderscheiden van de andere krakelbakken?

Heerlijk die verwarring. Wie knalt er even een filmpje online. Zou moeilijk kan het toch niet zijn om die Rambak te onderscheiden van de andere krakelbakken?
Ik heb dus alleen een filmpje van de color cream want ze zeiden toen dat ze de rambak gingen schieten. Dus toen was de Riakeo Massive aan de beurt en toen schoten ze de rambak. Dus alles door elkaar 🤣

De schietlijst en de omroeplijst kwamen niet overeen.. Heb nog nagevraagd. Rambak werd afgekondigd en de Color Cream werd geschoten. Toen werd de Massive afgekondigd en werd de Rambak geschoten.

Color Cream was traag en rommelig, spreiding en burst was op zich prima.

Rambak viel wat mij betreft tegen. Het enige wat leuk was zijn de kleuren erin. Verder zag je de opbouw bijna niet terug en was hij erg snel voorbij. Burst en spreiding vielen ook tegen. Voor mij wordt dat hem niet, beter de Tarantula.

Wacht even... de Color Cream was dus die tegenviel he? De nageboorte was de Rambak, heeft zelfde crackling als Tarantula :P
Echt?! Komt dat overeen met wat Janneman hierboven meldt? Want dan is het dus andersom en Rambak de meevaller en Color Cream de tegenvaller! (en kan ik de dikke moeite voor de Tarantula laten varen :D, of niet...)

Maar dan heeft Rambak 3 soorten crackling...?

De schietlijst en de omroeplijst kwamen niet overeen.. Heb nog nagevraagd. Rambak werd afgekondigd en de Color Cream werd geschoten. Toen werd de Massive afgekondigd en werd de Rambak geschoten.

Color Cream was traag en rommelig, spreiding en burst was op zich prima.

Rambak viel wat mij betreft tegen. Het enige wat leuk was zijn de kleuren erin. Verder zag je de opbouw bijna niet terug en was hij erg snel voorbij. Burst en spreiding vielen ook tegen. Voor mij wordt dat hem niet, beter de Tarantula.

Precies ^

Als het écht zo'n topper van de bovenste plank was geweest dan was er al lang een film online gekomen. Dan wel van mensen die op de helft begonnen zijn met filmen. Ik laat 'm varen. Terug naar de importeur of naar China.

Het meest trieste vind ik het voor de winkelier(s) die op voorhand sample filmpjes moeten verkopen door de oneeerlije importeurs. Niet alleen naar ons liefhebbers/consumenten, maar ook naar hun eigen afnemers. En ja, het kan anders!

Gelukkig voor Kuiper zijn er ook een aantal hele mooie en goede producten geschoten. Met als goede vervanger hiervan de Tarantula.

Vuurwerkfeestje die hier reageert heeft gelukkig ook de Tarantula naast de GBV Rambak in het assortiment.

Check https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/demo-kuiper-koekange-vr-12-december-2025.1801391/post-1951239
Vanaf 19:55 idd waar Rambak wordt gezegd is Color Cream (matig), waar Massive wordt gezegd Rambak en die vind ik wel erg gaaf met die Tarantula-achtige krakels plús kleurtjes en opbouw, toppertje!

Tijdens de demo had ik het niet door, omdat ik in veronderstelling was dat eerst Rambak en daarna Color Cream werd geschoten. Nu ik de film terug zie herken ik in de tweede compound wel degelijk de Rambak inderdaad. Topper weet ik niet, maar zeker een leuk ding.

Even terug gekeken in mijn prullenbak, de langere film die ik had was van de color cream.

Volgens mij is dit een stukje GBV rambak, was niks mis mee. Stukje wat er was is gewoon top tempo ook goed. Ik had hem graag in het geheel gezien.

Back
Bovenaan