GBV Melkbus

Hier dus andersom. Van Funke stak ik er direct na af, was hoger, voller en langduriger. Mijn Melkbus 3 meter max. Had ze zelfs nog extra gedroogd. Ik vraag me soms echt af of mensen wel weten wat een meter is, als ik hier foto's/films ook zie met de meters erbij vermeld... Maar ik zal wel weer de gek zijn.

Verder hartstikke goed dingetje voor een tientje hoor, begrijp me niet verkeerd.

Tweede niet aan toegekomen, mss tzt eens tevoorschijn toveren om die nog ns te testen.

Welke van Funke hebben we het dan over? Stak ook nog twee stuks White Cayman af maar die kunnen de Melkbus toch echt niet bij benen. Vooral qua volheid van het effect niet. Hadden ook meer last van de wind.

Welke van Funke hebben we het dan over? Stak ook nog twee stuks White Cayman af maar die kunnen de Melkbus toch echt niet bij benen. Vooral qua volheid van het effect niet. Hadden ook meer last van de wind.
Hier kan ik me ook in vinden ja. Caiman duurt wel langer en is wat sneller op hoogte.

Ik had ook nog een White Cayman. Ook gefilmd, maar niet geüpload want onscherp. Even de filmpjes teruggekeken, maar de White Cayman (stond op exact dezelfde plek als de Melkbus) kwam op zijn hoogst bijna even hoog als mijn Melkbus (beide de hoogste vonken net boven buiten beeld). Maar bij de White Cayman was dat maar 1 hele korte piek, terwijl de Melkbus zijn halve brandduur op ongeveer die hoogte zit. Melkbus ook een stuk voller, maar de White Cayman duurde zo'n 15 seconden langer.

Hier dus andersom. Van Funke stak ik er direct na af, was hoger, voller en langduriger. Mijn Melkbus 3 meter max. Had ze zelfs nog extra gedroogd. Ik vraag me soms echt af of mensen wel weten wat een meter is, als ik hier foto's/films ook zie met de meters erbij vermeld... Maar ik zal wel weer de gek zijn.

Verder hartstikke goed dingetje voor een tientje hoor, begrijp me niet verkeerd.

Tweede niet aan toegekomen, mss tzt eens tevoorschijn toveren om die nog ns te testen.

Ik denk dat mijn hoogte inschatting wel aardig in de buurt kwam.

Voor de zekerheid, en omdat ik het leuk vond om even uit te zoeken, even een screenshot uit mijn video gepakt en de hoogte vergeleken met de rand van de zandbak vlak naast het vuurwerk. Deze rand is 30cm hoog. Ik heb een rechte, horizontale lijn getrokken vanaf de onderkant van deze rand tot aan de plek van de Melkbus (ongeveer, want er staan wat potjes voor). Vervolgens heb ik een rode lijn met de hoogte van de zandbak getrokken en deze gekopiëerd en geplakt tot boven aan toe. Zo zie je dat de bovenkant van het beeld op mijn filmpje al meer dan 5,7m is, en een meervoud van de hoogste vonken kwam daar bovenuit. (de rode dwarslijntjes schuin boven het getal zijn het meetpunt)
Ik heb tevens de hoogte vergeleken met een beeldfragment waar ik zelf rechtop sta naast het vuurwerk (toen niet aan uiteraard ;) ), met die deur op de achtergrond. Met schoenen aan ben ik bijna 2m en ik kwam op het beeld ongeveer tot bovenaan die deur, net onder het rode lijntje waar ik 210cm heb ingetekend. Dat lijkt dus ook ongeveer te kloppen.

Dit is uiteraard geen exacte wetenschap, maar volgens mij wel een mooie indicatie van hoogte. :)
GBV Melkbus-height small.png

Eddy.

Ging er redelijk neutraal in bij deze fontein, toch positief verrast. Het is inderdaad geen 8 meter, maar hij viel me voor een nederlandse fontein niet tegen.
De sterren branden mooi lang door en er komt zoals op de video te zien een flinke bak licht vanaf. Deze staat zeker weer op de lijst!

Ik vond het echt een top fontein. De wind was wel echt te hard om goed de hoogte te beoordelen. Bij mij kwam de wind vol van de zijkant en dat had veel invloed. Heb de andere dan ook bewaard.

Wederom een goede video, echt een tof ding, dit jaar zeker een paar bestellen en idealiter op een trap zetten voor een extra lang regen effect.

Back
Bovenaan