Ga jij je houden aan het vuurwerkverbod in Apeldoorn of lap je het aan je laars?

Ik woon zelf niet in Apeldoorn maar ik wou mij er wel gaan laten horen bij de jaarwisseling van 2020/2021 mocht dit verbod er doorkomen.
Zonder dat dit op iets uitloopt wat niet toegestaan is, zou het toch prachtig zijn dat we met alle freaks de grens van Apeldoorn inzichtelijk maken op 31 december 2020 door allemaal daar net buiten de grens van het verbod te gaan stoken. En zo in mijn ogen toch op een ludieke manier van ons laten horen en vooral laten zien aan mensen wat het is dat we zo mooi vinden en dat we niet willen dat we dat kwijt raken.

Ik woon zelf niet in Apeldoorn maar ik wou mij er wel gaan laten horen bij de jaarwisseling van 2020/2021 mocht dit verbod er doorkomen.
Zonder dat dit op iets uitloopt wat niet toegestaan is, zou het toch prachtig zijn dat we met alle freaks de grens van Apeldoorn inzichtelijk maken op 31 december 2020 door allemaal daar net buiten de grens van het verbod te gaan stoken. En zo in mijn ogen toch op een ludieke manier van ons laten horen en vooral laten zien aan mensen wat het is dat we zo mooi vinden en dat we niet willen dat we dat kwijt raken.
ja en dan vanaf de grens de pijlen de grens over schieten. Ja niets doen is ook geen optie, we laten ons niet zomaar naar de slachtbank duwen toch?

Ik heb niks gezegd over met iets die grens over gaan schieten. maar zolang dit alleen daar verboden gaat worden krijg je vanzelf een gebied om apeldoorn waar je op een normale manier vuurwerk kunt afsteken.

Ik heb niks gezegd over met iets die grens over gaan schieten. maar zolang dit alleen daar verboden gaat worden krijg je vanzelf een gebied om apeldoorn waar je op een normale manier vuurwerk kunt afsteken.

Ik wel, lekker grens over schieten, laat ze lekker de rambam krijgen.

ja en dan vanaf de grens de pijlen de grens over schieten. Ja niets doen is ook geen optie, we laten ons niet zomaar naar de slachtbank duwen toch?

Lijkt mij niet zo slim. Als je wilt (en dat wil 'men') kun je dat als argument opvatten om ook in de naburige gemeenten een algemeen vuurwerkverbod in te gaan voeren.

Lijkt mij niet zo slim. Als je wilt (en dat wil 'men') kun je dat als argument opvatten om ook in de naburige gemeenten een algemeen vuurwerkverbod in te gaan voeren.

Precies. Gewoon voor de deur af blijven stelen. Wie doet je wat? Heterdaadje zo goed als onmogelijk.

En ook al zou het een heterdaad zijn. Ik tik met plezier dan €100,00 af (mits ze de bedragen ook niet gaan verhogen)

Ik kom dat bedrag van 100.- vaker tegen, maar waar is dat op gebaseerd? Op het afsteken in een vuurwerkvrije zone in jouw gemeente? Volgens mij kan in ieder geval elke gemeente zelf de hoogte van de boete vaststellen, binnen bepaalde grenzen.

Boette plus je vuurwerk kwijt waarschijnlijk.
Dus zorg dat je het ergens in de buurt heb staan en niet alles bij je.

Boette plus je vuurwerk kwijt waarschijnlijk.
Dus zorg dat je het ergens in de buurt heb staan en niet alles bij je.

Hoe zo vuurwerk kwijt? Zo lang het legaal is, niet bewerkt en niet meer dan 25 kilo, is er toch niets aan de hand. Maar nogmaals: wie gaat dat handhaven dan? En dat ene moment waarop je de lont aansteekt, wie ziet dat dan? Desnoods ga je er met een paar man omheen staan zodat het aansteken van de lont niet zichtbaar is. Da's het krankzinnige van dat verbod: je mag het kopen, in bezit hebben maar niet afsteken. Kansloos dus.

Ach er zitten zoveel haken en ogen aan dat het niet te handhaven is. Stel dat een politieagent of een rechercheur in burger ziet dat je vuurwerk aansteek, heeft hij dan meteen ook het recht om de woning te betreden op zoek naar meer vuurwerk. Ik betwijfel het. Stel je steekt het vuurwerk af in een afgesloten achtertuin. Geeft dat de politie het recht om de schuttingdeur open te breken. Ik denk het niet. Betreed de politie wel de tuin en je staat met familie en vrienden in de tuin, wie krijgt dan de boete?

Als je een beetje creatief bent zijn er nog genoeg situaties te bedenken, waar de politie niet op kan treden omdat er niet aangetoond kan worden wie de overtreding heeft begaan.

Neemt niet weg dat een eventueel afsteekverbod k*t is.

Hoe zo vuurwerk kwijt? Zo lang het legaal is, niet bewerkt en niet meer dan 25 kilo, is er toch niets aan de hand. Maar nogmaals: wie gaat dat handhaven dan? En dat ene moment waarop je de lont aansteekt, wie ziet dat dan? Desnoods ga je er met een paar man omheen staan zodat het aansteken van de lont niet zichtbaar is. Da's het krankzinnige van dat verbod: je mag het kopen, in bezit hebben maar niet afsteken. Kansloos dus.

Nouja dat is dus niet echt duidelijk.
Maar buiten de afsteektijden afsteken is toch ook boete plus vuurwerk inleveren?

Nouja dat is dus niet echt duidelijk.
Maar buiten de afsteektijden afsteken is toch ook boete plus vuurwerk inleveren?

Ten alle tijde moeten ze je op heterdaad betrappen, als jij naar buiten loopt met 1 cake en deze afsteekt en na 2 schoten komt de politie de straat in rijden, dan kunnen ze alsnog niks. Want iemand kan het wel aangestoken hebben en vervolgens zijn weggerend.

Ten alle tijde moeten ze je op heterdaad betrappen, als jij naar buiten loopt met 1 cake en deze afsteekt en na 2 schoten komt de politie de straat in rijden, dan kunnen ze alsnog niks. Want iemand kan het wel aangestoken hebben en vervolgens zijn weggerend.

Ja ze zijn natuurlijk niet gek he.
Denk dat je toch bekeurt wordt omdat jij daar bij staat.

Ja ze zijn natuurlijk niet gek he.
Denk dat je toch bekeurt wordt omdat jij daar bij staat.

Nope afgelopen jaar op 1januari gehad! Ik steek nog een doos aan bij me moeder, gelijk komt er een politie busje ze proberen wel te achterhalen wie het heeft afgestoken maar ze kunnen niks als iedereen zwijgt en niet gezien hébben wie het heeft afgestoken

Back
Bovenaan