• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Funke Oldschool Böller (te koop in Duitsland)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand of deze funke boller nog te krijgen is bij gewone supermarkten zoals aldi lidl of zo.ze kwamen nogal laat dus misschien staan ze niet in folders.of zijn ze alleen via Internet te bestellen en dan af te halen bij afhaal stations??

Weet iemand of deze funke boller nog te krijgen is bij gewone supermarkten zoals aldi lidl of zo.ze kwamen nogal laat dus misschien staan ze niet in folders.of zijn ze alleen via Internet te bestellen en dan af te halen bij afhaal stations??

Volgens mij enkel via vuurwerkspeciaalzaken! Dan moet je wat verder Duitsland inrijden, maar als je vlakbij de grens woont hoeft dat niet persé een probleem te zijn.

Je gaat zo nooit in de supermarkt vinden, daar is de oplage ook veels te klein voor. Vergeet ook niet dat Funke heel veel moeite heeft gestopt in het vinden van een ouderwetsen fabriek. Dit zijn geen retro knallers maar gewoon oude knallers, die opnieuw gemaakt zijn zoals vroeger. Best een bijzonder stukje vuurwerk, vandaar de prijzen.

Jammer dat ze niet in de buurt van de grens te krijgen zijn(voor zover ik weet)woon een endje van de grens ik heb niet echt zin om een uurtje of 2 Duitsland in te rijden jammerrrrrrrrrrr.

Jammer dat ze niet in de buurt van de grens te krijgen zijn(voor zover ik weet)woon een endje van de grens ik heb niet echt zin om een uurtje of 2 Duitsland in te rijden jammerrrrrrrrrrr.

AP-Feuerwerk heeft ze nog in hun filialen Ubach-Palenberg, Herzogenrath en Selfkant-Tuddern net over de grens bij Nederland (Zuid-Limburg).

Kijk maar op de site www.ap-feuerwerk.de

:bye:

Echt een geweldige knaller dit. Aangezien de nieuwe charge in P1 is is de Funke böller nu ook in Duitsland het gehele jaar verkrijgbaar.

Is weer een nieuw formaat aangekomen in Duitsland :D
Maatje 480, China B Böller.
Wederom P1, dus ganzjährig.
Schinken is 40x6.

funke-chinaboeller-b-MXM4816_p_xxl.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan