[Funke NL] Azul

pyrofan#1

VWC lid
Artikelnummer: FC30-100-19
Artikelnaam: Azul
Bruto Gewicht: ... kg
Netto Kruitgewicht: 1998,8 gram
Aantal Schoten: 100 schoten - COMPOUND
Effectomschrijving: Blaue Dahliensterne kombiniert mit Blink- und Goldeffekten, sowie Blinkweiden und Crackersternen.
1.) Green glittering tail to green strobe with blue Dahlia
2.) Gold glittering tail to gold strobe with blue Dahlia; with final salvo and Gold strobe with blue Dahlia mine
3.) Gold titanium tail to gold titanium willow with blue Dahlia
4.) Brocade tail to brocade crown with blue Dahlia; with final salvo and Brocade with blue Dahlia mine
5.) Green glittering tail to green glittering willow with blue Dahlia
6.)Gold glittering tail to gold glittering willow with blue Dahlia; with final salvo and Gold glittering willow with blue Dahlia mine
7.) Gold crackling tail to big gold chrys with blue Dahlia
8.) Silver crackling tail to big silver chrys with blue Dahlia; with final salvo and Big Silver chrys with blue Dahlia mine

Tube diameter: 30mm
Kartoninhoud: 1/1
Tijdsduur: 62 sec
Stijghoogte: ...
Adviesprijs: €149,50

funke_azul.jpg

Wij danken Funke Nederland voor de informatie
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Laatst bewerkt:
Prachtige cakebox, maar voor €149,50 wel aan de prijzige kant op de site van Vuurwerkbunker.

de tijden van freakacties zijn ook zon beetje voorbij, Vergelijkbaar met evo is dit gewoon een primas prijs zeker van een merk waar ik de minste twijfel heb wat betreft oplichterij met grammen en samples etc.

de tijden van freakacties zijn ook zon beetje voorbij, Vergelijkbaar met evo is dit gewoon een primas prijs zeker van een merk waar ik de minste twijfel heb wat betreft oplichterij met grammen en samples etc.

Ja dat wel maar €150,- is ook wel echt overdreven. Beoordeeld op het filmpje vind ik 'm niet zo dik. Wel zie je de Funke elementen er in terug en je ziet dat alles optimaal wordt benut, op de burst na ( lijkt het ). Dat laatste moet ik natuurlijk oordelen op een demo. Maar ik denk dat er weinig freaks zijn die dit geld er voor neer willen leggen.

Heerlijke tails,mooie combinaties met azuur blauwe sterren. Elegante opbouw,ruig einde. Blauw en groen,is een van mijn favoriete combi's. Die strobe en blinking willow boeketten,mjam. Ik vindt hem sterk overkomen.

Ja dat wel maar €150,- is ook wel echt overdreven. Beoordeeld op het filmpje vind ik 'm niet zo dik. Wel zie je de Funke elementen er in terug en je ziet dat alles optimaal wordt benut, op de burst na ( lijkt het ). Dat laatste moet ik natuurlijk oordelen op een demo. Maar ik denk dat er weinig freaks zijn die dit geld er voor neer willen leggen.
Vind dit juist typisch een product waar ik als freak wel wat extra voor wil neerleggen. Ga verder ook niet voor elke freak proberen te spreken.

Omdat zoals jezelf zegt alles optimaal wordt benut.

Quote van Funke zelf:

This item was created for the NL market, because there "Batteries of shottubes requiring external support" are not permitted, and thus our battery assortments of 5x20 shot cakes are not allowed to sell. Furthermore in the netherlands, if a cake has over 15g per shot, there has to be at least one mine inside this cake, and all items must be 1.4G. Because of this, this item is made as a compound instead of an assortment, and is packed in an iron cage. The disadvantage of this is, that the iron cage increases the cost, and that compounds can only have 2kg of powderweight, while our battery assortments at 100sh 30mm usually have 2,5kg of powderweight. But at least you only need to ignte a compound only once, in order to see all 100 shots, without having to connect the single cakes. As for the effects, the glittering willows could spray out the strobe stars better, and also a few other effects could be improved, but in real life the compound for sure is quite nice already. For Germany and poland we only ordered a certain amount on top, because normally I use a diffferent way to make the 100sh cakes in order to be able to use more powder, and also the cages cost a lot of money, which increases the price compared to the same cake with normal packing in 1.3G. We shall see how it is going; but at the next compound for NL, I guess for the german or polish market we will make it without cages, or only make a part with those.

Quote van Funke zelf:

In het Duitse commentaar erboven staat ook nog het volgende:

wir haben noch einen weiteren Compound für Holland konzipiert, wo wir vermutlich den Käfig schon ganz oder teilweise weglassen werden für den deutschen und polnischen Markt

Dit zou ik zelf vertalen als: We hebben nog een compound voor Nederland (lees Nederlandse markt) ontworpen, waar wij de kooi waarschijnlijk/vermoedelijk geheel of gedeeltelijk zullen weglaten voor de Duitse en Poolse markt.

Hieruit maak ik dus op dat Fünke nog een compound heeft ontworpen voor NL, al zou dit ook nog om een Luypaers compound kunnen gaan. Echter heeft Funke het in het Engelse deel anders vertaald en hieruit maak ik dan weer op dat het wellicht om een volgende productie gaat. Even afwachten dus, maar in ieder geval goed om na lang wachten eindelijk wat beeldmateriaal/info te hebben.

Hij gaat ook ontzettend hoog zie ik, ik vind deze nou niet heel veel beter dan wat er nu al bij andere is te krijgen.

Batteries of shottubes requiring external support" are not permitted, and thus our battery assortments of 5x20 shot cakes are not allowed to sell.

Als ik het goed begrijp zijn die smalle repen cakes niet toegestaan als losse cakes maar in de vorm van een compound wel want zie bijv de evolution mega willows. Met 100 shots kom je dan op max 20 gram per tube. Dan zou ik als je dan toch aanpassing moet doen eerder een 80shots cake maken met wel de 25 gram zodat je wel die dikke mine en tail erbij hebt.

Hij gaat ook ontzettend hoog zie ik, ik vind deze nou niet heel veel beter dan wat er nu al bij andere is te krijgen.

Als ik het goed begrijp zijn die smalle repen cakes niet toegestaan als losse cakes maar in de vorm van een compound wel want zie bijv de evolution mega willows. Met 100 shots kom je dan op max 20 gram per tube. Dan zou ik als je dan toch aanpassing moet doen eerder een 80shots cake maken met wel de 25 gram zodat je wel die dikke mine en tail erbij hebt.

Ik denk dat die losse repen niet zijn toegestaan ivm. het risico op omvallen en in een compound mogen weer geen 5 cakes zitten. Als je een compound van 4 delen met repen maakt is het geen probleem.

Ben al blij dat er iets is! Vind het een prachtbox. Vooral om het blauw alleen al.
Er komen vast nog zat leuke producten...en lees zelf, het word de dealers ook niet makkelijk gemaakt door Nederlandse regels?

Ik vind hem wel mooi, maar mis een beetje tempo erin..
of heeft dat ook met de Nederlandse wetgeving te maken?

Back
Bovenaan