Freakacties in 2026, pak je ze mee of niet?

Ik zat vorig jaar best strak op de freakacties van begin januari. Heb ook mooie bestellingen gedaan, maar zoals velen al zeggen is het ook een beetje elkaar gek maken. Zo van: als je niet nu direct bestelt, dan loop je wat mis! Praktijk heeft laten zien dat de prijzen later in het seizoen ook prima zijn en de voorraden ook. Toch, als ik zie dat Kanjer weer open is, dan kriebelt het wel om weer te bestellen!

Ik heb ze zeker mee gepakt, vooral omdat ik denk dat de wet die er nu ligt nog niet definitief is aangenomen en er nog veel haken en ogen aan zitten. Zelf ben ik van mening dat het ook totaal niet haalbaar is wat ze willen.

Mocht het er wel doorkomen dan krijg ik mijn geld van de bestellingen terug of kan ik het mogelijk in Duitsland afhalen dus ook dat is prima.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het verder allemaal loopt dit jaar en of het verbod er echt gaat komen. Ook heel benieuwd naar wanneer dit bekend zal zijn. Lijkt mij dat dit niet al te lang kan duren voor importeurs en winkels.

Ik wacht ook nog even... 2 jaar geleden veel vroege bestellingen gedaan en achteraf bleken er later in het jaar minstens net zo goede of soms betere deals te zijn.

De politiek is onvoorstelbaar, dus ik leg liever maandelijks iets opzij om hopelijk in sept/okt weer de eerste bestellingen te kunnen doen. Gelegenheidsbezoekje Baarle/Maaseik daargelaten natuurlijk als we op een mooie zomerdag een keertje in de buurt zijn. :)

Ik zat vorig jaar best strak op de freakacties van begin januari. Heb ook mooie bestellingen gedaan, maar zoals velen al zeggen is het ook een beetje elkaar gek maken. Zo van: als je niet nu direct bestelt, dan loop je wat mis! Praktijk heeft laten zien dat de prijzen later in het seizoen ook prima zijn en de voorraden ook. Toch, als ik zie dat Kanjer weer open is, dan kriebelt het wel om weer te bestellen!
Al kan voorraad wel een ding worden. Weet natuurlijk niet wat de importeurs doen maar mocht het allemaal toch niet doorgaan is er denk ik een veel grotere vraag dan het aanbod. En dan bedoel ik niet perse de prijs, maar wel de beschikbaarheid

Bij deze een stukje van fireworks4all:

"Dus het komt er op neer, krijgen we het verbod niet rond, dan halen we jullie Inkoop kanalen weg in Nederland.

Te idioot voor woorden dat dit zomaar kan in een land als Nederland.
Je zou haast denken, zit ik in Bananasplit ofzo ?

Jouw wordt je beroep ontnomen, en Importeurs die gewoonweg door kunnen gaan Met hun beroep door te leveren aan Belgie, Duitsland enz. Die krijgen de hoofdprijs
En diegene die hun winkel en alles op moeten geven wil men wegsturen met een fooi."

Joh, er zijn importeurs al rond met de regering en de hoogte van de compensatie. Iemand riep dit al hier. Verbod gaat er linksom of rechtsom komen, ze schaken op meerdere borden tegelijk.

Deze winkel heeft jou dus de informatie gegeven?

Deze winkel heeft jou dus de informatie gegeven?
Nee, ik heb de info van een importeur en een andere winkelier. Deze winkel bevestigd alleen mijn verhaal, wat 1 van je argumenten was waarom het niet waar zou zijn. (Winkeliers weten nog van niks) Inmiddels zijn er forumleden en winkeliers die hetzelfde roepen en elkaar niet kennen, zou wel heel gek zijn als ze hetzelfde leugentje verzinnen.
Politiek en achterkamers is al zo oud als de weg naar Rome, ze doen het gewoon heel slim. We geven de importeurs een mooie schadevergoeding zodat de winkeliers geen keus meer hebben.

Laatst bewerkt:
Slimme winkeliers hengelen het dan gewoon uit DE binnen. Mag toch allemaal Europees gezien zolang er geen verkoopverbod is.
Zo makkelijk is dat niet, importeurs zijn niet alleen de transporteur vaak zijn ze ook verkapte opslag en leveren ze meerdere keren per dag. Alles kan natuurlijk maar draagt wel een prijs met zich mee.
We gaan wel zien wat er gebeurt, stap 1 is iig gezet vanuit den haag en ik denk een hele slimme vanuit hun standpunt. De toevoer stoppen ipv de dealers van de straat halen....

Nee, ik heb de info van een importeur en een andere winkelier. Deze winkel bevestigd alleen mijn verhaal, wat 1 van je argumenten was waarom het niet waar zou zijn. (Winkeliers weten nog van niks) Inmiddels zijn er forumleden en winkeliers die hetzelfde roepen en elkaar niet kennen, zou wel heel gek zijn als ze hetzelfde leugentje verzinnen.
Politiek en achterkamers is al zo oud als de weg naar Rome, ze doen het gewoon heel slim. We geven de importeurs een mooie schadevergoeding zodat de winkeliers geen keus meer hebben.
Nou ja,je citeerde deze winkel en gezien dat topic lijkt mij dat niet de betrouwbaarste winkelier vandaar mijn vraag.
Maar dan ben ik nog steeds dezelfde mening toegedaan als voorheen...dan laat die importeurs of winkel zich maar bekend maken,doen ze niets fout aan toch,alleen maar duidelijkheid?

Nou ja,je citeerde deze winkel en gezien dat topic lijkt mij dat niet de betrouwbaarste winkelier vandaar mijn vraag.
Maar dan ben ik nog steeds dezelfde mening toegedaan als voorheen...dan laat die importeurs of winkel zich maar bekend maken,doen ze niets fout aan toch,alleen maar duidelijkheid?

Ik denk dat de importeurs graag hun hoofd op het hakblok leggen voor pietjebel van het vwcrewforum......
Je zou ook kunnen zeggen: thanks voor de info, lijkt er inderdaad op dat de importeurs al een dealtje hebben. Ik wacht even met bestellen.

Btw, dit is niet persoonlijk aan jou bedoeld hoor. Past meer in de tijdsgeest van dit moment. Kiezen wat je als waarheid aanneemt, bevalt het niet dan roepen we wat slechts over de bron en doen we het als onzin af. Zie het topic van die winkel als voorbeeld. Niemand is perfect dus je kan altijd iets negatiefs vinden over iemand, betekend niet dat diegene dan nooit meer iets goeds/waarheid kan doen.

Ik snap die zin europese goedkeuring niet.De gemeenten die nu een verbod hebben die hebben dan toch ook geem goedkeuring.Dus in preciepe kan slke burgermeester een verbod geven en js de traditie ol die manier voorbij.Linksom of rechtsom de traditie is over.

Ik denk dat de importeurs graag hun hoofd op het hakblok leggen voor pietjebel van het vwcrewforum......
Je zou ook kunnen zeggen: thanks voor de info, lijkt er inderdaad op dat de importeurs al een dealtje hebben. Ik wacht even met bestellen.

Btw, dit is niet persoonlijk aan jou bedoeld hoor. Past meer in de tijdsgeest van dit moment. Kiezen wat je als waarheid aanneemt, bevalt het niet dan roepen we wat slechts over de bron en doen we het als onzin af. Zie het topic van die winkel als voorbeeld. Niemand is perfect dus je kan altijd iets negatiefs vinden over iemand, betekend niet dat diegene dan nooit meer iets goeds/waarheid kan doen.
De importeurs hun hoofd op het hakblok leggen??
Leg eens uit,jij meld toch dat jij van een winkel hebt gehoord dat een importeur rond is...dan is het hoofd er toch al af?en wat het bestellen aangaat,als je een vertrouwd adres hebt waarom niet?niet bij de winkel die jij citeerde dus...

De importeurs hun hoofd op het hakblok leggen??
Leg eens uit,jij meld toch dat jij van een winkel hebt gehoord dat een importeur rond is...dan is het hoofd er toch al af?en wat het bestellen aangaat,als je een vertrouwd adres hebt waarom niet?niet bij de winkel die jij citeerde dus...
Maar goed ik reageer verder ook niet op deze berichten,ik weet het niet...
Maar het is duidelijk dat er een verbod en compensatie zal komen dus jij kunt altijd zeggen; zie je wel....
Daarom ga ik er tegen in,als je iets zegt te weten op een forum dan deel je de bron of je zegt niets...tenminste zo denk ik.

Back
Bovenaan