[Freakactie 2021] Vuurwerk-Outlet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist een mail ontvangen dat we via Duitsland ons vuurwerk kunnen ophalen. Echter heb je hier een kvk nummer voor nodig. Iemand ervaring mee hoe je dit makkelijk kan regelen? Moet dit een kvk nummer voor Duitsland zijn of volstaat een Nederlandse ook?

Dat is een mogelijkheid, echter zit je met zoveel kilo's dat als ze je pakken (kleine kans), dat je flink in overtreding bent en het vuurwerk alsnog kwijt bent.

Echter verwacht ik dat Duitsland net als vorig jaar ook "dicht" gaat en we weer niks kunnen door die klote maatregelen...

Zojuist een mail ontvangen dat we via Duitsland ons vuurwerk kunnen ophalen. Echter heb je hier een kvk nummer voor nodig. Iemand ervaring mee hoe je dit makkelijk kan regelen? Moet dit een kvk nummer voor Duitsland zijn of volstaat een Nederlandse ook?

Mail heb ik ook gehad ja 🌸 ik heb wel een KVK nummer vanwege eensmanzaak maar geen auto 😅 En ik las ook iets over milieu belasting ofzo.. ik weet t niet zo goed allemaal. Kvk nummer krijg je alleen als je je voor 50 piek hebt ingeschreven bij dr kamer van koophandel.. hier moet je daadwerkelijk voor langs komen zover ik weet

Dat is een mogelijkheid, echter zit je met zoveel kilo's dat als ze je pakken (kleine kans), dat je flink in overtreding bent en het vuurwerk alsnog kwijt bent.
Daarom ga ik ook met 2 auto’s. 1 zonder vuurwerk die voorop rijdt en checkt of er geen controle is

Echter verwacht ik dat Duitsland net als vorig jaar ook "dicht" gaat en we weer niks kunnen door die klote maatregelen...
9 december komen ze weer bij elkaar, ik verwacht voor die tijd geen nieuwe maatregelen

Mail heb ik ook gehad ja 🌸 ik heb wel een KVK nummer vanwege eensmanzaak maar geen auto 😅 En ik las ook iets over milieu belasting ofzo.. ik weet t niet zo goed allemaal. Kvk nummer krijg je alleen als je je voor 50 piek hebt ingeschreven bij dr kamer van koophandel.. hier moet je daadwerkelijk voor langs komen zover ik weet
Als je een KVK nummer hebt kun je een uitreksel aanvragen. Deze kost €15,40

Helaas heb ik geen KVK nummer anders ging ik wel even wat ophalen van mijn bestelling. Heb wel een auto dus misschien is er iemand die wil combineren? Kom uit Drenthe

Ook ik heb de mail gehad. Kvk valt vast te regelen en anders een machtiging. Iemand in je kennis kring met een eigen bedrijf je die je die machtiging kan geven. Tot en met de Duitse grens mag je op vertoon van kvk rijden. Dan moet je idd de grens over en zorgen dat je niet gepakt wordt. In mijn ogen een kleine kans dus ik waag het er op. Ik wil gvd vuurwerk met oud en nieuw, verbod of niet. Probeer alles in het werk te stellen. Chapeau voor outlet voor het meedenken met de voucher, doorzetten naar volgend jaar maar zeker ook dit. Je moet er maar op komen!!

Als je een KVK nummer hebt kun je een uitreksel aanvragen. Deze kost €15,40
KVK nummer kan overigens gevolgen hebben voor bijvoorbeeld toeslagen. Dus denk er goed over na.

Overigens vind ik het zelf schandalig dat er op een reactie op de niet realistische termijn van terugbetalen geen reactie meer komt.
Daarom een hele straight-to-the-point vraag; kunnen jullie niet terug betalen, of willen jullie het niet?

Daarom een hele straight-to-the-point vraag; kunnen jullie niet terug betalen, of willen jullie het niet?

Ik heb niet het idee dat wanneer dit het geval zou zijn, dat dit dan zou worden mede gedeeld op een forum. Bovendien snap ik dat outletshops sceptisch zijn met het terugstorten van geld. Wanneer iedereen tegelijk zijn of haar geld terug eist, is de kans op omvallen groot. Want er zijn immers al kosten gemaakt. Dus stop met stressen; het geld komt heus wel. En wanneer je het liever eerder hebt, ga dan rustig met ze in gesprek nadat de meeste hectiek is geweest. Wanneer de verkoop wél door ging, was het eind december toch allemaal de lucht in gegaan. En het laatste wat we moeten willen is dat alle outletshops omvallen, want dan kunnen we allemaal aan het einde van het jaar weer twee keer zoveel betalen.

KVK nummer kan overigens gevolgen hebben voor bijvoorbeeld toeslagen. Dus denk er goed over na.

Overigens vind ik het zelf schandalig dat er op een reactie op de niet realistische termijn van terugbetalen geen reactie meer komt.
KVK-nummer zelf heeft geen invloed op toeslagen hoor. Dat gaat het alleen hebben als je omzet gaat genereren en je toetsingsinkomen gaat stijgen. En dan hangt het dus ook nog weer van je aftrekposten af.

Helemaal super geregeld daarzo, bedankt voor de goede service Luc. We hebben ons daar aardig vermaakt:)

Begrijp ik nou goed dat een Nedelandse winkelier een opslag in Duitsland gebruikt voor de Nederlandse bestellers, en ze vraagt om de bestelling op te halen in combinatie met een KvK uitreksel?

Creatief, maar lijkt me niet bepaald legitiem.

Begrijp ik nou goed dat een Nedelandse winkelier een opslag in Duitsland gebruikt voor de Nederlandse bestellers, en ze vraagt om de bestelling op te halen in combinatie met een KvK uitreksel?

Creatief, maar lijkt me niet bepaald legitiem.

Ze hebben niet alleen een opslag in Duitsland, maar ook een bedrijf :wink:

Ik heb niet het idee dat wanneer dit het geval zou zijn, dat dit dan zou worden mede gedeeld op een forum. Bovendien snap ik dat outletshops sceptisch zijn met het terugstorten van geld. Wanneer iedereen tegelijk zijn of haar geld terug eist, is de kans op omvallen groot. Want er zijn immers al kosten gemaakt. Dus stop met stressen; het geld komt heus wel. En wanneer je het liever eerder hebt, ga dan rustig met ze in gesprek nadat de meeste hectiek is geweest. Wanneer de verkoop wél door ging, was het eind december toch allemaal de lucht in gegaan. En het laatste wat we moeten willen is dat alle outletshops omvallen, want dan kunnen we allemaal aan het einde van het jaar weer twee keer zoveel betalen.
De vraag is zeer relevant zelfs.

Het is simpel; ik wil mijn geld terug en daar heb ik recht op. Zo simpel is de wet.
Van een redelijke termijn wil Outlet niets weten. Die houd van aan 'als zij zijn gecompenseerd', wat naar verwachting Augustus volgend jaar is. Dan zit er al lang weer geld in kas door andere zakelijke activiteiten (anders dan vuurwerk).

Ik krijg geen reactie op het voorstel van maart volgend jaar terugbetalen. Effectief meer dan voldoende en ruim meer dan redelijk (ook in corona-tijd).

Ik wil weten waar ik echt aan toe ben; niet willen betalen betekend dat er een ingebreke stelling de deur uit gaat. Niet kunnen betalen betekent dat er een faillisementsaanvraag de deur uit moet.

Ik wil best in overleg over een redelijke termijn, maar door te zwijgen verdwijnt het probleem niet.

KVK-nummer zelf heeft geen invloed op toeslagen hoor. Dat gaat het alleen hebben als je omzet gaat genereren en je toetsingsinkomen gaat stijgen. En dan hangt het dus ook nog weer van je aftrekposten af.

Strikt genomen niet inderdaad. Maar de combinatie met een baan in loondienst schijnt wel gevolgen te kunnen hebben, ook al verdien je dus niets op de zaak en doe je alleen maar 0-aangiftes (laten we daar voor het gemak even van uit gaan. BTW terugvragen over je vuurwerk uit Duitsland is gedurft)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan