[Freakactie 2021] MEGA SALES @ Vuurwerkland-Steenbergen.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vuurwerkland-steenbergen heb een paar duizend bestellingen.
Het is denk wel een hele klus na zo'n tegenslag alles te regelen, in alle voordeel voor de klanten.

Suc6 steenbergen fijne feestdagen alvast en tot volgend jaar.

Ik wil niet zeuren (geintje, wil ik wel) ik vind dit heel lang wachten om het mailtje te krijgen wat ieder andere zaak allang verzonnen had. Ik wou eigenlijk van dit geld lekker naar be/du rijden maar dat word zo steeds krapper. Ik begrijp dat het veel geregel is maar t lijkt me makkelijker als ze dit mailtje vroeg versturen om vervolgens langer te hebben om t allemaal netjes te regelen.

Heb een mailtje ontvangen waarin 3 voorstellen staan:

1.doorschuiven naar volgend jaar.
2.omzetten in cat 1.
3.annuleren, geld terug -5%.

Ik twijfel tussen 1 en 3. Denk zelf dat we ook volgend jaar geen vuurwerk mogen afsteken. Aan de andere kant had ik mooie producten besteld en hoop doet leven.

Bij andere winkels krijg ik het volledige bedrag retour als ik annuleer maar blijkbaar ben ik akkoord gegaan met de algemene voorwaarden die ik zelf dus niet lees voordat ik een vuurwerkbestelling plaats. Maar begrijpelijk dat ze de gemaakte kosten willen dekken.

Hoop dat Steenbergen goed gecompenseerd mag worden door de overheid, net als andere ondernemers overigens.

Heb een mailtje ontvangen waarin 3 voorstellen staan:

1.doorschuiven naar volgend jaar.
2.omzetten in cat 1.
3.annuleren, geld terug -5%.

Ik twijfel tussen 1 en 3. Denk zelf dat we ook volgend jaar geen vuurwerk mogen afsteken. Aan de andere kant had ik mooie producten besteld en hoop doet leven.

Bij andere winkels krijg ik het volledige bedrag retour als ik annuleer maar blijkbaar ben ik akkoord gegaan met de algemene voorwaarden die ik zelf dus niet lees voordat ik een vuurwerkbestelling plaats. Maar begrijpelijk dat ze de gemaakte kosten willen dekken.

Hoop dat Steenbergen goed gecompenseerd mag worden door de overheid, net als andere ondernemers overigens.

De 5% annuleringskosten zijn juridisch niet toegestaan. Steenbergen kan zijn leveringsverplichting niet nakomen waardoor op geen enkele wijze kosten in rekening hebben gebracht. Je kan als bedrijf alles in je kleine lettertjes zetten maar de wet gaat boven alles

Ik denk dat ik voor drie zou gaan maar niet de 5% betalen. Stel dat er volgend jaar weer een verbod komt, moet je je afvragen of zo’n kleine onderneming kan overleven. Is dat niet het geval pies je naast het potje. Ik heb bij een groot bedrijf denk 1500 open staan wat ik doorschuif maar dat is een groot tuincentrum die heel goed draaien. Volgens mij doen zij enkel vuurwerk en een bedrijfje in medailles. Die omzet is sinds corona vermoedelijk een groot deel van weggevallen.

De 5% annuleringskosten zijn juridisch niet toegestaan. Steenbergen kan zijn leveringsverplichting niet nakomen waardoor op geen enkele wijze kosten in rekening hebben gebracht. Je kan als bedrijf alles in je kleine lettertjes zetten maar de wet gaat boven alles

Interessant, maar onderbouw dit eens met een linkje. Ook ik vind het namelijk best verassend dat je opdraait voor 5% van je aankoopbedrag, maar ik heb geen idee hoe dat wettelijk is geregeld.

Interessant, maar onderbouw dit eens met een linkje. Ook ik vind het namelijk best verassend dat je opdraait voor 5% van je aankoopbedrag, maar ik heb geen idee hoe dat wettelijk is geregeld.

Levert de verkoper niet tijdig en heb je hem vervolgens een redelijke termijn gesteld om alsnog te leveren? Dan mag je de overeenkomst ongedaan maken (ontbinden) en moet de verkoper je direct jouw geld terugbetalen.

Je kan dit zo no cure no pay aanmelden bij een advocaat of je rechtsbijstand erop zetten.
Ik heb de brief wel voor je die je ze kan sturen

Ik dacht dat als Steenbergen kan aantonen dat er(annulerings)kosten zijn gemaakt en die aantoonbaar redelijk zijn dat zij zich inderdaad kunnen beroepen op hun algemene voorwaarden.

Al heb ik wel het vermoeden dat de voorwaarde m.b.t. het annuleren in een grijs gebied zit heb ik zelf niet zoveel zin om daar verder een juridische strijd van te maken..

Uiteraard ben ik wel van mening dat indien het inderdaad onrechtmatig is wat ze doen iedereen gewoon het volledige bedrag retour dient te krijgen.

Overigens vraag ik me ook af of het überhaupt een slimme zet is van Steenbergen om 5% kosten in rekening te brengen.. Ik zal hier volgend jaar minder snel geneigd zijn een bestelling te plaatsen.

Haha.. 5% in rekening brengen terwijl ZIJ niet kunnen leveren!! Dan kan ik ook wel een bedrijf beginnen en gewoon niet leveren en als de klant dan wilt annuleren lekker 5% in rekening brengen. Het is de omgedraaide wereld. Kijk, wanneer het bedrijf wel kan leveren maar jij als klant annuleert de boel dan begrijp ik dat je dan 5% betaald. Dus, nee zij mogen dat niet in rekening brengen. Echt niet!

Maar heeft er iemand een bron over dat dat 5% niet mag? Dan zet ik die in mijn mail, maar bestellen bij Steenbergen doe ik ook meteen nooooit meer!!

Ik denk dat er volgend jaar een hoop mensen wel 2x nadenken om hier nog grote bestellingen te plaatsen ivm hun 5%nonsens.

https://www.juridische-supermarkt.nl/algemene-voorwaarden-en-annuleringskosten/

Als ik het zo lees mag het. Je zit hier echter wel mee dat de winkelier annuleert door een bijzondere omstandigheid. Het is iig een vreemde situatie en de vraag is of die 5% redelijk is. Maar als ik het puur zwart wit bekijk denk ik dat het wel mag wat ze doen.

Het mag niet. De winkel heeft een leveringsverplichting en die kan deze niet nakomen. Dan is het niet toegestaan kosten in rekening te brengen want er is niets geleverd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan