[Freakactie 2021] MEGA SALES @ Vuurwerkland-Steenbergen.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het om geld gaat is men ineens weer wel van de regeltjes. Dat is een Nederlandse traditie die nooit in gevaar zal komen, denk ik...

Lekker boeiend dat hele gezeik hierboven. :rolleyes:
 
Mijn bestelling maar weer doorgeschoven, is wel de laatste keer. Als het weet niet door kan gaan om wat voor reden dan ook dan wil ik de centjes terug.
 
Ik ben het niet eens met die 5%, maar ik ben dezelf degene die tegen die voorwaarde heeft besteld. Het wordt eens tijd dat er in heel nederland en ook hier eigen verantwoordelijkheid wordt genomen. Je bent er zelf bij als je besteld, moet je niet achteraf zeiken. Ik neem me 5% verlies.
 
Eerlijk gezegd gaat het mij niet eens om die 5%, maar vind ik het raar dat zij als een van de weinige zoiets hanteren. Daarbuiten hebben ze ook een van de hoogste minimale bestelbedrag gehad (in iedere geval op vuurwerklandfreaks.nl 100eu) dit betekent dat er van elke bestelling minimaal 5 euro naar hun zak gaat voor enkel het accepteren van de orders. Lekker cashen is dat.
 
Eerlijk gezegd gaat het mij niet eens om die 5%, maar vind ik het raar dat zij als een van de weinige zoiets hanteren. Daarbuiten hebben ze ook een van de hoogste minimale bestelbedrag gehad (in iedere geval op vuurwerklandfreaks.nl 100eu) dit betekent dat er van elke bestelling minimaal 5 euro naar hun zak gaat voor enkel het accepteren van de orders. Lekker cashen is dat.

Maar je besteld toch zelf onder die voorwaarde? Dan moet je lekker niet bestellen, niemand dwingt je.
 
Je bent akkoord met de voorwaarden en ik vind het helemaal niet zo raar. Als klanten mij op het werk bellen of mailen dan gaat de teller ook lopen ook al is het een vraag van 2 minuten dan betalen ze een kwartier. Ik moet zaken registreren/afhandelen en tijd kost gewoon geld. Ik weet niet hoe het zit met compensatie die een winkel ontvangt en of dat de administratie en andere kosten als opslag/afschrijving dekt.
 
Maar je besteld toch zelf onder die voorwaarde? Dan moet je lekker niet bestellen, niemand dwingt je.

Snap je punt maar vind het wel een beetje dubbel.

Lees jij altijd alle algemene voorwaarden als je vuurwerk besteld? Zo ja, dan doe je dat netjes.

Zelf doe ik dat niet. En durf te stellen dat wel meer mensen dat niet doen. Het is denk ik erg uniek dat een winkel die zelf niet kan leveren deze voorwaarde hanteert.

Zelf zal ik er verder geen probleem van maken. Maar ik geef voortaan wel de voorkeur aan een andere winkel.

Ik ben van mening dat de overheid de volledig gemaakte kosten moet dekken. Het blijft een flutbesluit dat verbod. Daar is voornamelijk de ondernemer de dupe van..

Ik hoop voor de freaks en voor het team van Steenbergen op betere tijden.
Dan is een discussie als dit niet nodig.
 
Je kan dit zo no cure no pay aanmelden bij een advocaat of je rechtsbijstand erop zetten.
Ik heb de brief wel voor je die je ze kan sturen


Dat vind ik weer niet echt nodig aangezien het bij mij maar om wat euro's gaat. Maar ik lees niets over een endere kant die er naar mijns inziens ook moet zijn : krijg je voor 5% van je bestelbedrag iets leuks als je bestelling laat staan. Dat zou de andere kant van de medaille zijn :p
Nogmaals, ik maal er niet echt om die paar euro's, maar het wordt zo wel een principe kwestie.
 
Persoonlijk denk ik dat de optie laten staan op zichzelf al een voordeel is voor degene die dat willen. De verwachting nu is dat vuurwerk alleen maar duurder gaat worden.
 
Persoonlijk denk ik dat de optie laten staan op zichzelf al een voordeel is voor degene die dat willen. De verwachting nu is dat vuurwerk alleen maar duurder gaat worden.

Die signalen zijn er inderdaad zeer duidelijk, echter zijn alle producten die nu in Nederlad in de bunkers zijn allang geleden ( lees 2 jaar ) voldaan tegen de kostprijs van destijds. Hoe kan er hier een grote verhoging op gaan zitten. Begrijpelijker is het dat de volgende lichting die hopelijk ooit uit China gaat komen, stukken duurder zal zijn.
 
https://www.juridische-supermarkt.nl/algemene-voorwaarden-en-annuleringskosten/

Als ik het zo lees mag het. Je zit hier echter wel mee dat de winkelier annuleert door een bijzondere omstandigheid. Het is iig een vreemde situatie en de vraag is of die 5% redelijk is. Maar als ik het puur zwart wit bekijk denk ik dat het wel mag wat ze doen.
Dit mag zeker niet. En daarnaast geldt voor bestellingen via webshops ook nog eens 14 dagen herroepingsrecht, waarbij de 14 dagen in gaan op het moment van levering. Gelukkig heb ik hier niks besteld, maar dit kun je echt niet aan je klanten vragen.
 
Dat vind ik weer niet echt nodig aangezien het bij mij maar om wat euro's gaat. Maar ik lees niets over een endere kant die er naar mijns inziens ook moet zijn : krijg je voor 5% van je bestelbedrag iets leuks als je bestelling laat staan. Dat zou de andere kant van de medaille zijn :p
Nogmaals, ik maal er niet echt om die paar euro's, maar het wordt zo wel een principe kwestie.

We hadden dit jaar 10% van het bestelbedrag mogen uitzoeken. Misschien volgend jaar weer? Maar eerlijk gezegd boeit me dat geen reet, als ik maar eindelijk de spullen kan ophalen!
 
Als het om geld gaat is men ineens weer wel van de regeltjes. Dat is een Nederlandse traditie die nooit in gevaar zal komen, denk ik...

Lekker boeiend dat hele gezeik hierboven. :rolleyes:

Deze hobby is geen liefdadigheid. Ook al gun je het winkeliers. Zodra Samsung geen telefoons kan leveren omdat de overheid een nieuw model verbied accepteert toch ook niemand dat alle bestellers dan 5%moeten betalen?
Hele dubieuze zaak.
 
Die signalen zijn er inderdaad zeer duidelijk, echter zijn alle producten die nu in Nederlad in de bunkers zijn allang geleden ( lees 2 jaar ) voldaan tegen de kostprijs van destijds. Hoe kan er hier een grote verhoging op gaan zitten. Begrijpelijker is het dat de volgende lichting die hopelijk ooit uit China gaat komen, stukken duurder zal zijn.
Daar heb je zeker een punt Torrr!
 
Waar veel mensen blijkbaar aan voorbij gaan zijn twee punten waar je wel vragen bij kunt stellen

1.) Zij kunnen niet leveren maar jij als klant moet annuleringskosten betalen?
2.) Waarom geldt hier eigenlijk 5% administratiekosten en is het niet bijvoorbeeld een vast bedrag van pakweg 5 euro? Iemand die voor 2000 euro besteld moet dan 100 euro betalen terwijl iemand anders voor 100 euro besteld en hoeft dan maar 5 euro te betalen, terwijl de administratieve verwerking hetzelfde blijft. Wanneer er geen vuurwerk is en niets wordt uitgegeven kun je er ook niet meer werk aan hebben besteed. Dus een vaste percentage vragen vind ik zelf zeer vreemd. Voor hoeveel iemand ook besteld, de kosten mogen niet van elkaar verschillen.
 
Advocaat van Steenbergen? Of belanghebbende? Heb volgens mij niet om reactie gevraagd, maar enkel mijn mening gedeeld. Als we toch bezig zijn; hoe vaak heb je algemene voorwaarden van de Mediamarkt gelezen? Of die van Bol.com? Precies, 0 keer. Zoals eerder vermeld; 1. Gaat mij niet om die 5% (in mijn geval 5 euro), 2. Blijf het raar vinden dat zij (in tegenstelling tot zaken zoals: Vuurwerkbunker, De driesprong, etc.) WEL annuleringskosten in rekening brengen, 3. Ik breek de overeenkomst niet af, zij breken hem af (zij kunnen/mogen niet leveren) en bovendien worden zij wel gecompenseerd en de consument (die in dit geval betaalt voor lucht) niet.

Oowja als laatst, vind ik het een pure naaistreek tegenover de mensen die zo hard hun best hebben gedaan om een verbod te voorkomen (wij) en zich zorgen maakten om vuurwerkhandelaren die failliet zouden kunnen gaan. Maar blijf jij ze maar lekker verdedigen, misschien dat je volgend jaar een cadeautje van ze krijgt.

Maar je besteld toch zelf onder die voorwaarde? Dan moet je lekker niet bestellen, niemand dwingt je.
 
Waar veel mensen blijkbaar aan voorbij gaan zijn twee punten waar je wel vragen bij kunt stellen

1.) Zij kunnen niet leveren maar jij als klant moet annuleringskosten betalen?
2.) Waarom geldt hier eigenlijk 5% administratiekosten en is het niet bijvoorbeeld een vast bedrag van pakweg 5 euro? Iemand die voor 2000 euro besteld moet dan 100 euro betalen terwijl iemand anders voor 100 euro besteld en hoeft dan maar 5 euro te betalen, terwijl de administratieve verwerking hetzelfde blijft. Wanneer er geen vuurwerk is en niets wordt uitgegeven kun je er ook niet meer werk aan hebben besteed. Dus een vaste percentage vragen vind ik zelf zeer vreemd. Voor hoeveel iemand ook besteld, de kosten mogen niet van elkaar verschillen.

Dit staat er op hun website.

Annulering
Bij annulering van de overeenkomst door de consument is deze gehouden aan de dealer die kosten te betalen die de dealer in redelijkheid en aantoonbaar heeft gemaakt, dit betreft een percentage van 5% op het aankoopbedrag tot een maximum van 50 euro. De consument dient de order binnen 3 werkdagen te annuleren.
 
Laatst bewerkt:
Dit staat er op hun website.


Annulering
Bij annulering van de overeenkomst door de consument is deze gehouden aan de dealer die kosten te betalen die de dealer in redelijkheid en aantoonbaar heeft gemaakt, dit betreft een percentage van 5% op het aankoopbedrag tot een maximum van 50 euro. De consument dient de order binnen 3 werkdagen te annuleren.

Het is maar 5% maar zou hier toch niet zo snel bestellen. Dit kost je je klanten en dat is het toch niet waard zou je zeggen.

Wanneer de aangekochte spullen niet geleverd kunnen worden dan mag je als consument altijd kosteloos annuleren. Je annuleert niet terwijl men wel zou kunnen leveren, dat is wel een verschil.
Daarnaast mag Steenbergen wel gaan aantonen dat zij de kosten hebben gemaakt zoals men aangeeft. Welke kosten zijn dat dan, dit zouden ze dan ook moeten kunnen specificeren, ben daar wel heel erg benieuwd naar. Welke kosten maken zij die andere winkeliers dan niet hebben? Ik zelf zou uit principe al niet meer bij deze winkel bestellen, want 99% van alle mensen lezen de voorwaarden niet en dus heeft men hier zeker weten misbruik van gemaakt!
 
Laatst bewerkt:
Wanneer de aangekochte spullen niet geleverd kunnen worden dan mag je als consument altijd kosteloos annuleren. Je annuleert niet terwijl men wel zou kunnen leveren, dat is wel een verschil.
Daarnaast mag Steenbergen wel gaan aantonen dat zij de kosten hebben gemaakt zoals men aangeeft. Welke kosten zijn dat dan, dit zouden ze dan ook moeten kunnen specificeren, ben daar wel heel erg benieuwd naar. Welke kosten maken zij die andere winkeliers dan niet hebben? Ik zelf zou uit principe al niet meer bij deze winkel bestellen, want 99% van alle mensen lezen de voorwaarden niet en dus heeft men hier zeker weten misbruik van gemaakt!

Het ging me meer om die 5%.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan