Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Eerlijk gezegd gaat het mij niet eens om die 5%, maar vind ik het raar dat zij als een van de weinige zoiets hanteren. Daarbuiten hebben ze ook een van de hoogste minimale bestelbedrag gehad (in iedere geval op vuurwerklandfreaks.nl 100eu) dit betekent dat er van elke bestelling minimaal 5 euro naar hun zak gaat voor enkel het accepteren van de orders. Lekker cashen is dat.
Maar je besteld toch zelf onder die voorwaarde? Dan moet je lekker niet bestellen, niemand dwingt je.
Je kan dit zo no cure no pay aanmelden bij een advocaat of je rechtsbijstand erop zetten.
Ik heb de brief wel voor je die je ze kan sturen
Persoonlijk denk ik dat de optie laten staan op zichzelf al een voordeel is voor degene die dat willen. De verwachting nu is dat vuurwerk alleen maar duurder gaat worden.
Dit mag zeker niet. En daarnaast geldt voor bestellingen via webshops ook nog eens 14 dagen herroepingsrecht, waarbij de 14 dagen in gaan op het moment van levering. Gelukkig heb ik hier niks besteld, maar dit kun je echt niet aan je klanten vragen.https://www.juridische-supermarkt.nl/algemene-voorwaarden-en-annuleringskosten/
Als ik het zo lees mag het. Je zit hier echter wel mee dat de winkelier annuleert door een bijzondere omstandigheid. Het is iig een vreemde situatie en de vraag is of die 5% redelijk is. Maar als ik het puur zwart wit bekijk denk ik dat het wel mag wat ze doen.
Dat vind ik weer niet echt nodig aangezien het bij mij maar om wat euro's gaat. Maar ik lees niets over een endere kant die er naar mijns inziens ook moet zijn : krijg je voor 5% van je bestelbedrag iets leuks als je bestelling laat staan. Dat zou de andere kant van de medaille zijn
Nogmaals, ik maal er niet echt om die paar euro's, maar het wordt zo wel een principe kwestie.
Als het om geld gaat is men ineens weer wel van de regeltjes. Dat is een Nederlandse traditie die nooit in gevaar zal komen, denk ik...
Lekker boeiend dat hele gezeik hierboven.![]()
Daar heb je zeker een punt Torrr!Die signalen zijn er inderdaad zeer duidelijk, echter zijn alle producten die nu in Nederlad in de bunkers zijn allang geleden ( lees 2 jaar ) voldaan tegen de kostprijs van destijds. Hoe kan er hier een grote verhoging op gaan zitten. Begrijpelijker is het dat de volgende lichting die hopelijk ooit uit China gaat komen, stukken duurder zal zijn.
Maar je besteld toch zelf onder die voorwaarde? Dan moet je lekker niet bestellen, niemand dwingt je.
Waar veel mensen blijkbaar aan voorbij gaan zijn twee punten waar je wel vragen bij kunt stellen
1.) Zij kunnen niet leveren maar jij als klant moet annuleringskosten betalen?
2.) Waarom geldt hier eigenlijk 5% administratiekosten en is het niet bijvoorbeeld een vast bedrag van pakweg 5 euro? Iemand die voor 2000 euro besteld moet dan 100 euro betalen terwijl iemand anders voor 100 euro besteld en hoeft dan maar 5 euro te betalen, terwijl de administratieve verwerking hetzelfde blijft. Wanneer er geen vuurwerk is en niets wordt uitgegeven kun je er ook niet meer werk aan hebben besteed. Dus een vaste percentage vragen vind ik zelf zeer vreemd. Voor hoeveel iemand ook besteld, de kosten mogen niet van elkaar verschillen.
Als het om geld gaat is men ineens weer wel van de regeltjes. Dat is een Nederlandse traditie die nooit in gevaar zal komen, denk ik...
Lekker boeiend dat hele gezeik hierboven.![]()
Dit staat er op hun website.
Annulering
Bij annulering van de overeenkomst door de consument is deze gehouden aan de dealer die kosten te betalen die de dealer in redelijkheid en aantoonbaar heeft gemaakt, dit betreft een percentage van 5% op het aankoopbedrag tot een maximum van 50 euro. De consument dient de order binnen 3 werkdagen te annuleren.
Het is maar 5% maar zou hier toch niet zo snel bestellen. Dit kost je je klanten en dat is het toch niet waard zou je zeggen.
Wanneer de aangekochte spullen niet geleverd kunnen worden dan mag je als consument altijd kosteloos annuleren. Je annuleert niet terwijl men wel zou kunnen leveren, dat is wel een verschil.
Daarnaast mag Steenbergen wel gaan aantonen dat zij de kosten hebben gemaakt zoals men aangeeft. Welke kosten zijn dat dan, dit zouden ze dan ook moeten kunnen specificeren, ben daar wel heel erg benieuwd naar. Welke kosten maken zij die andere winkeliers dan niet hebben? Ik zelf zou uit principe al niet meer bij deze winkel bestellen, want 99% van alle mensen lezen de voorwaarden niet en dus heeft men hier zeker weten misbruik van gemaakt!